AndroidHealthClinic

Ik ben het zat

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjolein46

Ripped Bodybuilder
Waardering
67
Lengte
1m73
Hai

Ik ben een vrouw van 23 jaar, en 3 maanden geleden bevallen via een keizersnede van ons 2e kindje.

Alles goed en wel, maar met mij niet.

Ik voel me ontzettend depri en ik weet hoe dat komt.

Ik ben namelijk veel te zwaar en ik wil serieus beginnen om af te vallen.

Ik weet dat ik geen sonja bakker of atkins oid hoef te proberen, ik geloof hier niet in. Ik ben overtuigd van de combinatie van gezond eten en sporten, het heeft me al eens 17kg doen laten afvallen in 2003.

Inmiddels weeg ik om en nabij de 110kg bij een lengte van 1m70. Dus ik ben zeker 40kg te zwaar

Mijn eetschema is

ontbijt: bakje (250ml)magere yoghurt met 50gram muesli en 1 stuk ontbijtkoek met smeerboter (halvarine) thee zonder suiker

tussendoor: 1 boterham met mager beleg + glas halfvolle melk

lunch: 3 boterhammen met mager beleg + glas halfvolle melk

tussendoor 1 appel en 1 banaan

avondeten: normale portie aardappelen, rijst of pasta met mager vlees of vis en flinke hoeveelheid groene groente´s.

na het eten neem ik soms alleen nog een bakje magere yoghurt

verder drink ik zeker anderhalf tot 2 liter water naast de 2 glazen melk en het kopje thee.

Doe ik dit nou goed?

Ik wil graag gaan trainen, maar ik weet niet hoe ik het beste kan beginnen?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Groetjes Marjolein

hoe heb je die 17 kilo toen eraf gepresteerd? eraan is makkelijker als eraf, dat wet je he?:nanner:

• Topic Starter Topic Starter
hoe heb je die 17 kilo toen eraf gepresteerd? eraan is makkelijker als eraf, dat wet je he?:nanner:

door te eten zoals bovenstaande en 1 keer per week iets lekkers eten zoals een puntzak patat met een dikke klodder mayo :rolleyes: en ik wandelde elke dag 2 keer een half uur heen en terug naar mijn werk.

maar ik wil er ook bij trainen omdat ik tot mijn dochter 1 jaar is thuis blijf en dus niet meer zoveel wandel en wil gewoon een strakker lichaam creëren en dat krijg ik niet door alleen wandelen. Ik geef ook borstvoeding en dit wil ik zeker 1 jaar geven.

je voedingsschema is op zich goed. Ik zou je ontbijtkoek vervangen voor crackers met betere voedingswaardes dan ontbijtkoek (veel suikers)
daarnaast veel en veel cardio. Als je wil trainen bij een sportschool kun je dus, afhankelijk van het aanbod van apparaten, rustig gaan beginnen met verschillende cardio workouts. Begin rustig en bouw het langzaam op.

oké een cracker dus ipv ontbijtkoek, gewoon zón wasa knackebrödje?

welke cardio oefeningen en hoelang mag ik dat doen? mijn sportschool heeft dus echt alles.

oké een cracker dus ipv ontbijtkoek, gewoon zón wasa knackebrödje?

welke cardio oefeningen en hoelang mag ik dat doen? mijn sportschool heeft dus echt alles.

Als je een goede sportschool hebt, zullen ze je daar goede info kunnen geven, in het begin zal het hard gaan maar laat je lichaam nooit lui worden en wordt steeds beter dan de vorige keer, 3 tot 4 maals daags grote glas grapefruitsap, dit is een optimale vetblokker.

Als je een goede sportschool hebt, zullen ze je daar goede info kunnen geven, in het begin zal het hard gaan maar laat je lichaam nooit lui worden en wordt steeds beter dan de vorige keer, 3 tot 4 maals daags grote glas grapefruitsap, dit is een optimale vetblokker.

ja of het een goede is??? geen idee, het staat wel tjokvol met cardio apparatuur en krachttrainings dingen.

Welkom hier,

Succes met je doel

als het vol staat met cardio apparatuur heb je dus lekker veel keus. Kijk naar oefeningen die fijn aanvoelen en waar je op een voor jou prettige intensiteit kunt sporten. Wissel veel af, bv 20 min het 1, daarna nog 20 minuutjes wat anders. Afhankelijk van hoevaak je per week wil gaan sporten kun je gaan kijken hoe je je verdeling tussen cardio en krachttraining wil leggen, want ook dat laatste is niet onbelangrijk bij het creeeren van een goed figuur. Kijk wat de crackers betreft ff in de winkel welke een voor jou gunstige voedingswaarde heeft, je zou ook een boterham of een aantal crackers kunnen nemen, dat haalt niet zo uit. ontbijtkoek zit echter aardig wat suiker in.

als het vol staat met cardio apparatuur heb je dus lekker veel keus. Kijk naar oefeningen die fijn aanvoelen en waar je op een voor jou prettige intensiteit kunt sporten. Wissel veel af, bv 20 min het 1, daarna nog 20 minuutjes wat anders. Afhankelijk van hoevaak je per week wil gaan sporten kun je gaan kijken hoe je je verdeling tussen cardio en krachttraining wil leggen, want ook dat laatste is niet onbelangrijk bij het creeeren van een goed figuur. Kijk wat de crackers betreft ff in de winkel welke een voor jou gunstige voedingswaarde heeft, je zou ook een boterham of een aantal crackers kunnen nemen, dat haalt niet zo uit. ontbijtkoek zit echter aardig wat suiker in.

ja je spieren moeten natuurlijk ook getraind worden voor een mooie vorm. Ik weet dat ik na het krijgen van 2 kinderen en borstvoeding echt geen mooie strakke buik en rechtopstaande borsten meer zal krijgen, maar ik wil gewoon een gezond gewicht en gewoon een mooie en vrouwelijke vorm krijgen. En dat is mijn inziens echt wel haalbaar.

Ik eet dus liever ipv die cracker ´s ochtends 1 bruine boterham, dat vind ik lekkerder.

Ik probeer (ligt eraan hoe het met mijn gezin gaat) 3 keer per week zeker 1 uur te trainen, dus dan kan ik 3 oefeningen x 20 minuten doen, ik ga morgenmiddag voor het eerst trainen en dan gelijk kijken welke apparatuur ik 'leuk' vind. en daarna effe spieken welke oefeningen ik kan doen voor krachttraining.

welkom en succes alvast
als je dit schema volgt zal je gegarandeerd wel afvallen

Marjolein.

Ook namens mij veel succes met het behalen van je doelen.

s'ochtends n boterham s prima, kun je evt ook nog wel fruit of rauwkost bij nemen.
zou leuk zijn als je ons op de hoogte wil houden van je vorderingen en je schema's, misschien dat we je dan ook van advies kunnen blijven voorzien. 3 x per week is prima, en vergeet niet er vrouwen zat zijn die na meerdere bevallingen weer in shape zijn gekomen, t s echt wel mogelijk!

suc6!

Trouwens nog :birthday: met je kindje en veel succes.

haha dank je!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven