AndroidHealthClinic

Wat moet ik doen? + voorstellen

Bezoekers in dit topic

8 weken lang clean gegeten ( nu nog steeds )
Na 5 weken bleef ik hangen met mijn gewicht.
Sinds deze week, 3 dagen cardio en 2 dagen met gewichten in plaats van 4/5 dagen 20 minuten cardio en 45 minuten oefeningen met gewicht.
Ik eet ong. 1300 aan kcal. soms meer. Ik heb een aantal weken alles op de laatste gram afgewogen en alles opgeschreven ( kcal/ vet/ kool/ eiw/ nat ). Ben ik mee gestopt, weet nu wat ik ong. kan een eten dus sinds deze week ben ik hiermee gestopt omdat ik eerlijk gezegd helemaal gek van werd en er zat veel tijd in en soms heb ik niet zoveel tijd maargoedd....

Ik heb me de eerste weken aangehouden aan een splitschema en dat geen heel goed totdat ik tijdens de oefeningen heel veel tintelingen kreeg. Dus nu verdeel ik alles. In plaats van 45 min. focussen op benen doe ik nu bijv. benen/ armen/ buik of rug/armen/buik.

Naar mijn mening gaat het heeeeel heeeeel langzaam. Zie mijn lichaam wel veranderen maar niet veel. Nog geen opmerkingen gehoord over mijn 'progessie'.

Ben 158 cm en weeg 62/63 kilo :(

Mijn gevoel zegt dat ik ergens iets verkeerds doe, of het nou mijn voeding is of mijn rust of iets anders ik heb geen idee.

Laatste dagen soms duizelig vooral tijdens het werken met bukken.

Sommige dagen voel ik me goed en sommige dagen zitten echt tegen...

En mijn omgeving wordt soms gek van mij ( begrijp ik wel ). Voor de rest ben ik een beetje gestrest en onzekerder.
 
1300 kcal is erg weinig, denk ik. Vind ik die duizeligheid niet zo gek eigenlijk..
 
1300 vind ik ook erg laag.. Probeer eens 1600 kcal en kijk hoe jeje dan voelt je zult dan meer uit je training halen denk ik..
 
1300 kcal is erg weinig, denk ik. Vind ik die duizeligheid niet zo gek eigenlijk..

Ja weet nooit wat ik moet eten voor avondeten omdat ik mijn koolh. smorgens en smiddags eet, meestal eet ik kip/groenten/salade/2 eiwitten en 200 tot 300 magere kwark.

In principe eet continu ook al heb ik geen honger. Eet om de 2/3 uur.

Heb advies gekregen van iemand rond de 1300 / 1500 kcal te eten. Mocht dit te weinig zijn zou dit een reden zijn dat ik de laatste weken met mijn gewicht blijf hangen?

Ik werk savonds, soms als ik thuis kom en heb trek dan neem ik mij niet de moeite om iets te maken/nemen ( puur lui zijn )

Mijn suikers haal ik voornamelijk uit muesli/rozijnen/fruit/dadels /raketjes en jam

Weet niet of ik het erbij moet melden, kan wel een voorbeeld geven van wat ik eet op een dag
 
1300 vind ik ook erg laag.. Probeer eens 1600 kcal en kijk hoe jeje dan voelt je zult dan meer uit je training halen denk ik..

Oke ik ga het proberen dus dan zal ik 1 of 2 weken weer alles bijhouden, maar hoe zit het dan met mijn koolh. ik eet ong 150/200 aan koolh meestal brood. Is dit veel? want ik eet heeel graag brood.
 
Ja weet nooit wat ik moet eten voor avondeten omdat ik mijn koolh. smorgens en smiddags eet, meestal eet ik kip/groenten/salade/2 eiwitten en 200 tot 300 magere kwark.

In principe eet continu ook al heb ik geen honger. Eet om de 2/3 uur.

Heb advies gekregen van iemand rond de 1300 / 1500 kcal te eten. Mocht dit te weinig zijn zou dit een reden zijn dat ik de laatste weken met mijn gewicht blijf hangen?

Ik werk savonds, soms als ik thuis kom en heb trek dan neem ik mij niet de moeite om iets te maken/nemen ( puur lui zijn )

Mijn suikers haal ik voornamelijk uit muesli/rozijnen/fruit/dadels /raketjes en jam

Weet niet of ik het erbij moet melden, kan wel een voorbeeld geven van wat ik eet op een dag
Ik weet niet precies wat je eet natuurlijk. Maar sinds ik mijn kcal opgeschroefd heb naar +/- 2100 gaat het gewicht er bij mij makkelijker af dan toen ik rond de 1600 zat.

Ik ben ook de hele dag door aan het eten.
Mij is dit ooit verteld:

Je lichaam werkt als een bankrekening: komt er veel "geld" binnen, geef je ook makkelijker geld uit. Komt er bijna niets binnen, dan ben je genoodzaakt ieder dubbeltje om te draaien.
Ze doelden in mijn geval op vet. Sinds ik meer goede vetten eet, verlies ik ook makkelijker vet.

Gewoon een kwestie van proberen, want ieder lichaam is anders. Ik ben een jaar aan het zoeken geweest naar wat voor mij werkt en pluk daar nu eindelijk de vruchten van
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet precies wat je eet natuurlijk. Maar sinds ik mijn kcal opgeschroefd heb naar +/- 2100 gaat het gewicht er bij mij makkelijker af dan toen ik rond de 1600 zat.

Ik ben ook de hele dag door aan het eten.
Mij is dit ooit verteld:

Je lichaam werkt als een spaarrekening: komt er veel "geld" binnen, geef je ook makkelijker geld uit. Komt er bijna niets binnen, dan ben je genoodzaakt ieder dubbeltje om te draaien.
Ze doelden in mijn geval op vet. Sinds ik meer goede vetten eet, verlies ik ook makkelijker vet.

Gewoon een kwestie van proberen, want ieder lichaam is anders. Ik ben een jaar aan het zoeken geweest naar wat voor mij werkt en pluk daar nu eindelijk de vruchten van

Oke hier heb ik veel aan dankjewel

Het vervelende is ik voel me zo onzeker. Vooral nu met het warme weer. Ik ben continue bezig met alles inplannen. Als ik weg ga met vriendinnen moet ik toch de hele tijd rekening houden enz. en ik wil echt niet opgeven. Hopen dat het vanaf hier beter gaat. Dus meer eten.

Mag ik vragen wat ik kan eten op een dag als ik aan 1600 kcal wil komen.
 
150 tot 200 kcal is goed hoor, probeer ook eens zoete aardappel en/of bruine rijst te eten gewoon voor de afwisseling. En dat met je vriendinnen op stap.
Laat je doelen zwaarder wegen dan het "makkelijke" je zult er wel wat voor over moeten hebben hoe moeilijk het ook is.
Ik ben benieuwd hoe het gaat werken voor je, onthou dat iedereen anders is, en je zelf wat aan zal moeten passen om te kijken of het werkt voor jou.. Good luck keep us posted!
 
oke zal ik zeker doen zal elke week posten
 
Hallo, wilde even laten weten, dat het goed gaat.

Deze week mijn macros bij aan het houden.

Vorige week niet gedaan , kwam veel tussen en ben jarig geweest, ( uit eten enz )

Ondanks dat woog ik maandag 61,4 ( normaal 62 /63 )

Wel lekker veel cardio.
xxxxx
 
Back
Naar boven