AndroidHealthClinic

Ik ben het zat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hai

Ik ben een vrouw van 23 jaar, en 3 maanden geleden bevallen via een keizersnede van ons 2e kindje.

Alles goed en wel, maar met mij niet.

Ik voel me ontzettend depri en ik weet hoe dat komt.

Ik ben namelijk veel te zwaar en ik wil serieus beginnen om af te vallen.

Ik weet dat ik geen sonja bakker of atkins oid hoef te proberen, ik geloof hier niet in. Ik ben overtuigd van de combinatie van gezond eten en sporten, het heeft me al eens 17kg doen laten afvallen in 2003.

Inmiddels weeg ik om en nabij de 110kg bij een lengte van 1m70. Dus ik ben zeker 40kg te zwaar

Mijn eetschema is

ontbijt: bakje (250ml)magere yoghurt met 50gram muesli en 1 stuk ontbijtkoek met smeerboter (halvarine) thee zonder suiker

tussendoor: 1 boterham met mager beleg + glas halfvolle melk

lunch: 3 boterhammen met mager beleg + glas halfvolle melk

tussendoor 1 appel en 1 banaan

avondeten: normale portie aardappelen, rijst of pasta met mager vlees of vis en flinke hoeveelheid groene groente´s.

na het eten neem ik soms alleen nog een bakje magere yoghurt

verder drink ik zeker anderhalf tot 2 liter water naast de 2 glazen melk en het kopje thee.

Doe ik dit nou goed?

Ik wil graag gaan trainen, maar ik weet niet hoe ik het beste kan beginnen?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Groetjes Marjolein

ik geloof ook nooit in al die dieetshit of in elk geval denk ik het zelf beter te weten maar moet zeggen dat er op mijn werk altijd een trucker komt die van dik 100 ofzo naar 75 ongeveer gegaan is op dat sonja bakker dieet. zag hem meerdere keren per week en toch zag je elke x verschil . eerst was hij gezet..dus niet lelijk idk ofzo en nu helemaal slank . heeft hem dus echt geholpen

voedingsschemalziet er goed uit.
Omdat je met 1.70 en 110 wel een extreem overgewicht hebt
Moet je er wel op letten dat het niet te snel gaat anders kan je problemen met je huid.
Je moet in je begin wel vooral richten op cardio maar ik zou min 1 pw kracht training erbij.

Of je eerder kan beginnen met lijnen of niet is persoonsafhankelijk. Ken meerdere moeders die al gelijk aan de slag gingen. Zolang de gezondheid en de melkproductie er niet onder lijdt, is veel mogelijk. Juist in de eerste 6 maanden is afvallen relatief gemakkelijk omdat je dan rond 500 kcal meer verbruikt met borstvoeding geven.

De melkproductie lijdt er sowieso niet onder, maar haar eigen lichaam des te meer, als je gaat lijnen zonder goed dieet en al van wat essentiële voedingsstoffen minder binnenkrijgt en dan ook nog veel van die stoffen in de melk moeten dan blijft er nog minder voor de moeder over. Productie van de moedermelk gaat voor op het eigen lichaam tijdens borstvoeding.

Ik neem aan dat je vlak voor je zwangerschap geen 110 woog. Dit gewicht bereiken is een mooi doel om naar terug te werken. Doe daar maar 6 maanden over, dan ben je 9 maanden na je bevalling verder. 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren wordt er wel gezegt. Je hele hormoonhuishuiding moet weer op orde komen. Dikke kans dat je daar ook ten dele depri van bent. Verg niet te veel van je lichaam in die eerste 9 maanden, je geeft borstvoeding en daar heb je ongetwijfels ook gebroken nachten door wat je rust niet bevorderd.
Ga lekker wandelen, gooi het snoep en evt. alcohol uit je eetschema en hou jezelf daarmee gezond. Denk eerst aan je kids en over 6 maanden ga je wat extra sporten.

De melkproductie lijdt er sowieso niet onder, maar haar eigen lichaam des te meer, als je gaat lijnen zonder goed dieet en al van wat essentiële voedingsstoffen minder binnenkrijgt en dan ook nog veel van die stoffen in de melk moeten dan blijft er nog minder voor de moeder over. Productie van de moedermelk gaat voor op het eigen lichaam tijdens borstvoeding.

Melk productie lijdt er niet onder en wordt wel gezegt dat als je lijnt tijdens borstvoeding en meer afval stoffen in de melk kunnen komen. Of het waar is dat weet ik niet.
Ook even rekening houden met dat als je gaat sporten de melkproductie iets terug kan zakken, Dus de eerste voeding na het sporten kan minder zijn, maar gelukkig drinken de kinderen dat er de volgende voeding zo weer bij. Heerlijk toch die natuur:D

maar ik wil er ook bij trainen omdat ik tot mijn dochter 1 jaar is thuis blijf en dus niet meer zoveel wandel en wil gewoon een strakker lichaam creëren en dat krijg ik niet door alleen wandelen. Ik geef ook borstvoeding en dit wil ik zeker 1 jaar geven.

waarom niet meer zoveel wandelen ?, JUIST wel.... toen mijn dochtertje geboren was tot ze ongeveel 1 jaar werd, liep ik elke dag minstens een uur in het bos met haar in de kinderwagen.
Gezond voor mij en gezond voor het kindje ;)

Ik denk echt dat het zonde is om te wachten tot na die eerste 6 maanden.
Kijkend naar fitte vrouwen, die voor de zwangerschap al sportten, dan pakken ze in het algemeen de training weer vrij snel op, zelfs als ze borstvoeding geven.
Natuurlijk moet je altijd naar je eigen capaciteiten kijken, want vooral een vrouw die te kampen heeft met bekkeninstabiliteit heeft het enorm zwaar te verduren.

Maar echt: zeggen dat je 6 maanden moet wachten betekent dat je niet profiteert van de beste tijd om vrij pijnloos af te kunnen vallen.

Hoe je je er zelf bij voelt is echt de allerbelangrijkste graadmeter. Begin voorzichtig en voel aan wat je wel/niet kan. Met name op een ander forum waar ik vaak ben, zijn er heel wat vrouwen in snelle tijd van hun zwangerschapskilo's afgeraakt, zonder dat ze er ziek, zwak of misselijk van werden.

hoe heb je die 17 kilo toen eraf gepresteerd? eraan is makkelijker als eraf, dat wet je he?:nanner:

Onzin. Dat ligt maar helemaal aan je lichaam. Sommige mensen krijgen er geen gram op, en krijgen dan het verwijt dat ze niet hun best doen om meer te eten. Mijn hele pubertijd en tienertijd werd ik hierover lastig gevallen door de bemoederende vervelende .....

Nou ja, laat ik het niet verder naar boven halen. :cool:

ik geloof ook nooit in al die dieetshit of in elk geval denk ik het zelf beter te weten maar moet zeggen dat er op mijn werk altijd een trucker komt die van dik 100 ofzo naar 75 ongeveer gegaan is op dat sonja bakker dieet. zag hem meerdere keren per week en toch zag je elke x verschil . eerst was hij gezet..dus niet lelijk idk ofzo en nu helemaal slank . heeft hem dus echt geholpen

Afvallen is ook niet zo moeilijk, maar het probleem is dat mensen altijd zelf gaan prutsen.

Als is sonja bakker nu niet echt een goede keus het feit ligt er dat als je het volgt je afvalt.

Maar meer mensen zouden een dietist op moeten zoeken om eens echt resultaat te krijgen, helaas denken mensen dat ze het zelf wel weten of zich schamen voor zichzelf en daarom niet gaan. :(

• Topic Starter Topic Starter
Afvallen is ook niet zo moeilijk, maar het probleem is dat mensen altijd zelf gaan prutsen.

Als is sonja bakker nu niet echt een goede keus het feit ligt er dat als je het volgt je afvalt.

Maar meer mensen zouden een dietist op moeten zoeken om eens echt resultaat te krijgen, helaas denken mensen dat ze het zelf wel weten of zich schamen voor zichzelf en daarom niet gaan. :(

Ik kan gewoon niet geloven dat je met zón weinige inname van callorieën gezond bezig bent. Een vrouw komtop sommige dagen gewoon niet boven de 700kcal uit.

Sonja B. past echt niet bij mij Ik denk dat ik veel beter bezig ben met gewoon normaal gezond eten (dus wat een vrouw nodig heeft per dag) en sporten, dit is teminste ook goed vol te houden.

bedankt voor alle reacties!

hoi marjolein ga ga woon hardlopen 3x in de week of cardio,n heb ik ook gedaan.
en veel groene thee drinken en geen vet meer moet jij s opletten :O)

hoi marjolein ga ga woon hardlopen 3x in de week of cardio,n heb ik ook gedaan.
en veel groene thee drinken en geen vet meer moet jij s opletten :O)

idd ja, hardlopen, heeft hij ook gedaan. Vergelijk jezelf ff met een vrouw van 110 kg die net een zwangerschap achter de rug heeft. tuurlijk gaat ze niet hardlopen.

Beetje dom ja.. maar snelwandelen, dat kan wel heel goed.

ja, wandelen is alweer heel wat anders. Maar ik zou daarnaast zoveel mogelijk cardio oefeningen opzoeken waarbij je goede ondersteuning hebt met minimale belasting voor je knieen die met dit gewicht nou eenmaal wel wat te verduren hebben.

En dan moet ik weer een opmerking maken. Heel veel mensen denken dat crosstrainers (ook wel ellipticals genoemd) het JE-VAN-HET zijn, maar ze kunnen juist heel schadelijk zijn voor je heupen en knieën omdat ze te slecht op je lichaam afgesteld zijn.
Op 1 merk crosstrainer kon ik prima lopen en elke andere 'onderdeur' (ik ben 1,59m lang) gaf daar ook de voorkeur aan. Gaan ze nieuwe crosstrainers aanschaffen en die ene ging de deur uit..
Kreeg dus pijn in de knieën, slapende voeten etc. gek werd ik ervan..
Over naar de loopband die me altijd ontiegelijk saai leek.. DE ontdekking van het jaar. Echt niet saai.. gewoon de hellingshoek op 15% zetten en wandelen maar. Dan verbrand je meer dan die buuv die in een sukkeldrafje de band op 0% zet. Feitelijk loop je omlaag bij 0% omdat de weerstand dan te laag is. Snelwandelen op een tempo dat je goed volhoudt maar niet te makkelijk is bij een hoge hellingshoek (begin bij 10%) is veel effectiever en spaart de knietjes!

Roeien is feitelijk nog beter, maar een goede roeitechniek aanleren is heel lastig, zodat je uitgeput bent voor je een substantiële hoeveelheid kcals kan verbranden.

Ik vind crosstrainings apparaten ook totaal niet fijn. Krijg er ook inderdaad pijn van in mijn heupen. Mijn knieeën niet, die zijn wonder boven wonder nog steeds pijnloos.

Een loopapparaat vind ik niet zo vervelend, koptelefoon op, muziekje aan hoppa.

Over een tijdje is het misschien leuk om een keer te gaan boxen tegen een boxzak, lekker afreageren.

Ik zou ook graag willen zwemmen, helaas ben ik daar nu echt te onzeker voor. Ik wil het zeker gaan doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven