Fitness Seller

ik ben nieuw en vraag me af of ik het juist doe

sonja63

Cool Novice
Waardering
0
dag allemaal,

sinds een aantal weken ben ik fanatiek aan het trainen:

ik heb geen vast schema maar ga als volgt te werk: soms ook totaal anders....hahaha net hoe het uit komt

zondag rug en benen en een uurtje zumba (ja om mijn moeder te plezieren
maandag biceps en triceps en cardio half uur (20 minuten) tevens flink buik

dinsdag buik en billen

woensdag rug benen

donderdag rust wel thuis billen en buik

vrijdag cardio buik en billen

zaterdag soms het een of het anders zowie zo buik en billen

verder eet ik ongeveer dit:

ochtend hapje kwark of rijste papje ( ene dag wel andere dag niet)

1000 uur sultana pakje

12.00 uur 1 broodje kaas met tomaat of kipworst,of twee boterhammen

15.00mfruit of sulatana of liga of fruit.

avond: avond eten, van hollands tot pasta tot ????

Verder veel koffie, cola light. Ik eet geen varkensvlees.

op de een of andere manier begint het nu een beetje zichtbaar te worden na een week of drie? zou dit komen doordat ik minder eet of zou het mogelijk zijn dat ik al wat spieren aan het kweken ben...

ik ben 170. cm en weeg nu 63 kilo..

mijn doel is, om licht gespiert te worden, wil niet groeien in de breedte maar mooi droog! vooral mijn billen vind ik erg belangrijk omdat die erg plat zijn en klein en ik wil dikke billen

heel verhaal... misschien heeft iemand een tip of een beter idee. Dit heb ik ook maar zelf verzonnen ???

groetjes sonja

de cola uithalen als je wilt afvallen?
+ je doet bijna elke dag billen en buik is dat niet erg veel?

Als je een stel goede billen wil , dan moet je squaten .

verder eet ik ongeveer dit:

ochtend hapje kwark of rijste papje ( ene dag wel andere dag niet) > Maak hiervan beter Brinta of havermout, en pak je fruit het best in de ochtend.

1000 uur sultana pakje > Eet tonijn, boterham met pindakaas,kipfilet,... is veel beter dan een paktje sultana.

12.00 uur 1 broodje kaas met tomaat of kipworst,of twee boterhammen > Mag best wat meer zijn.

15.00mfruit of sulatana of liga of fruit. > Idem als 10.00.

avond: avond eten, van hollands tot pasta tot ???? > Ok.

Verder veel koffie, cola light. Ik eet geen varkensvlees. > Cola light schrappen.

mijn doel is, om licht gespiert te worden, wil niet groeien in de breedte maar mooi droog! vooral mijn billen vind ik erg belangrijk omdat die erg plat zijn en klein en ik wil dikke billen > Squat is the word.

Verder zou ik eerst een je behoefte berekenen, is al een stuk makkelijker.
Ik denk dat jij behoorlijk laag in je vetten zit, eet soms eens wat noten (walnoten,cashewnoten,...) om je vetten opteschroeven.

Misschien is het ook wel handig om te vermelden wat voor oefeningen je allemaal doet.En je hoeft niet bang te zijn om breed te worden...

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor jullie reacties..

geen cola light ? waarom? 0 calorieen.

de oefeningen die ik doe.

leg press 90 kg
hip aductor 40 kg
leg curls 35 40
leg extension 35 40
rug :stang achter en voor naar beneden trekken 30 kg
squads : alleen met stang 20 kg maar wordt nu te licht ik ga er iets aanhangen !
borst triceps apparaat 35
biceps apparaat 20 kg.

en ja bijna iedere dag buik billen, vinden jullie dat te veel???

Laatst bewerkt:

leg press 90 kg
hip aductor 40 kg
leg curls 35 40
leg extension 35 40
squads : alleen met stang 20 kg maar wordt nu te licht ik ga er iets aanhangen !
biceps apparaat 20 kg.

Cola light bevat veel aspartaan, dacht ik.
Je oefeningen zijn bijna allemaal met apparaten, schrap apparaten en ga werken met dumbbells etc.

leg press 90 kg
hip aductor 40 kg
leg curls 35 40
leg extension 35 40
biceps apparaat 20 kg.

Ik vraag me ook wel af waarom je geen cola light mag drinken... Ik drink hier ook enorm veel van dus ik ben benieuwd

Ik vraag me ook wel af waarom je geen cola light mag drinken... Ik drink hier ook enorm veel van dus ik ben benieuwd

ja cola light.... rulez... hahahaha ik hou van cola light...

en met dumbbells trainen... ga ik proberen... ! tanxx voor de tip! ;)

maaruhhhh ik ben in drie weken echt aan het veranderen ! is dat mogelijk ??? of zit het alleen maar in mijn hoofd? hebben andere dat ook meegemaakt ??

tjuusss

0 calorieen maar brengt wel een insuline reactie teweeg in je lichaam:

Diet soda causes what is know and the syphallic response. The sugar-like taste signals your body to produce insulin, causing increased fat storage. So, if you drink too much diet soda, you're going to get fat because of the insulin release

oky..... maar wat moet ik dan drinken.....????

tip iemand????

mmmhhhhhh.... ben niet zo'n water liefhebster van water... en thee...

maarja...6 blikjes cola light per dag is ook veel..... en 10 bakken koffie.

dus water en groene thee zeg je......

heeft er iemand nog een ander idee....????? zo niet.... ja dan zit er niets anders op...

heeft er iemand nog een ander idee....????? zo niet.... ja dan zit er niets anders op...

Allé ik zal dan ook maar gaan minderen in cola :(
ik hou ook niet van water... ahja
koffie dan maar? :rolleyes:

Wow! 6 blikjes cola light en 10 bakken koffie per dag? Dan moet je stijf staan van de cafeine! Als je echt wilt minderen dan wil ik je wel de tip geven om het rustig af te bouwen.
Ik heb namelijk ivm migraine eens de tip gehad om geen cafeine meer te drinken, ik dronk ongeveer 3 a 4 bakjes koffie per dag. Ik ben toen direct gestopt met koffie drinken en ik ben daar echt een goede week van slag van geweest. Ik was niet erg aardig voor mijn omgeving :mad: en ik heb 2 dgn last gehad van griepverschijnselen (koude rillingen, je gewoonweg rot voelen en veel slapen).
Nooit geweten dat je lichaam zo heftig op cafeine kan reageren, maar ik had dus duidelijk ontwenningsverschijnselen:(

Uiteindelijk heeft het me niet van de migraine af geholpen, dus ik drink gewoon weer mijn bakkie koffie, zeker voor mijn KT trainen (schijnt dat dat een positief effect kan geven) :D

waarom geen cola light? omdat je van het drinken/eten van light producten een zeer verhoogde kans op kanker krijgt (door de synthetische stoffen).

Ik zou zeggen,...hou het bij water, thee .. het is even wennen.. maar het is wel het beste wat er is. Vroeger hadden we ook geen fantabronnen etc etc.

Koffie wel oke zo nu en dan, maar niet te veel..zorgt er voor dat veel vocht word onttrokken van voeding uit darmen/lichaam, dan moet je het eigenlijk goed weer aanvullen. Liefst met water, en niet met cola light ;)

suc6 verder

mooie gewichten met je oefeningen.. Zou echter wel je hele lichaam gaan trainen.. Tevens zou ik voor het slapen nog een bakje yoghurt/kwark nemen, verder eens met de modificatie die al zijn aangereikt..

split:
maandag: borst, triceps en buik
dinsdag: benen, billen en kuiten
woensdag: rug, biceps en buik
donderdag: schouders, billen en cardio (30min, incline voor extra nadruk op benen/billen)
vrijdag: benen, billen, kuiten
zaterdag: onderrug, onderarmen, buik en cardio (30min, incline voor extra nadruk op benen/billen)

En als je net pas ben begonnen met fitness, zou ik juist wel voor techniek/veiligheid bij machines blijven.. Vraag op je sportschool of ze je kunnen helpen met opstellen van een schema en je de techniek bijbrengen.. Langzaamaan ga je dan over naar barbel/dumbbells en kabels..

thanks guys !!!!!

ga mijn best doen..

Terug
Naar boven