Fitness Seller

ik blijf hangen op gewicht

Face2013

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
hoi staal vreters

Ben 1 jan gestart met cutten laag in calorieën 1956 calorieën

Ging de eerste week erg hard en verloor in 10 dagen 4.4 kilo ga er vanuit dat dit een hoop vocht was,
ben inmiddels veel koffie gaan drinken schat 6-8 koppen per dag zwart geen suiker en melk, en ben de laatste week weer een kilo aan gekomen zonde gechaet te hebben.

Heb me voeding redelijk op orde:

1 whey shake 40 gr havermout 1eetlepel makka poeder
2 whey shake
3 1 blikje tonijn op olie uitgelekt of kipfilet 150gr en hand walnoten en 80 gr groenten
4 whey shake
5 150 gr kip of vis met 150gr groente
6 500 gr kwark en hand walnoten

los eetlepel hennepzaad
los thee lepel ciazaad
los 10 gr bcca perdag buiten de bcca,s in me whey shakes

1956 calorieën macro,s k16% v29% ei55%

182 cm
start 21% gewicht 94.7
nu 18 a 19% gewicht 91,3

gewicht 1 week terug 90,3
Dus 1 kilo aangekomen en blijf al 5 dagen hangen op 91.3

training
5 spiergroepen 2x 20 tot 40 reps
900 meter croswalker zwaar level
3000 meter fietsen zwaar level
1000 meter loopband supersnel wandelen

concrete vraag: kan het zijn dat ik weer in gewicht ben gestegen door veel koffie ivm vocht opslag ?

Laatst bewerkt:
Antwoord op je concrete vraag: Nee, ik zou niet weten waarom koffie voor extra vochtopslag zou moeten zorgen.

Je hebt je kcal te kort te laag ingezet. Heb je refeeds gehouden? Doe je al aan cardio?

Koffie is een diureticum (vochtafdrijver), dus zou moeten dehydrateren. Daaraan zal het niet liggen.

Wel heel weinig kcal voor jouw gewicht.

Maar er valt nog niks te zeggen met resultaten van een week terug. Misschien verandering van dieet/meer of minder voedsel in je maag/wel of niet naar de plee geweest/etc.

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt je kcal te kort te laag ingezet. Heb je refeeds gehouden? Doe je al aan cardio?

tnx zie aanpassing

---------- Toegevoegd om 13:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:38 ----------

Wel heel weinig kcal voor jouw gewicht.

Maar er valt nog niks te zeggen met resultaten van een week terug. Misschien verandering van dieet/meer of minder voedsel in je maag/wel of niet naar de plee geweest/etc.

ik weeg altijd in de ochtend voor me ontbijt en koffie

tnx zie aanpassing ---------- Toegevoegd om 13:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:38 ---------- ik weeg altijd in de ochtend voor me ontbijt en koffie

Ok beetje awkward maar je gaat nog wel hetzelfde naar de wc, geen verstopping ofzo?
Misschien dat het soort eten en hoe lang het in je maag zit ook nog invloed op je gewicht heeft. Ik zou zelf overwegen wat hoger te gaan zitten in kcal maar ik zou me geen zorgen maken over dat je nu niet meer zou afvallen en het nog een week aankijken.

Ok beetje awkward maar je gaat nog wel hetzelfde naar de wc, geen verstopping ofzo?
Misschien dat het soort eten en hoe lang het in je maag zit ook nog invloed op je gewicht heeft. Ik zou zelf overwegen wat hoger te gaan zitten in kcal maar ik zou me geen zorgen maken over dat je nu niet meer zou afvallen en het nog een week aankijken.

Stoelgang is goed.
Verder was mijn doel 10 kg afvallen nu nog 5 a 6 kilo.
Met 500 gr p week verliezen had ik hier 5 maanden over moeten doen.
Nu theoretische gezien maar 8-10 gebruik ruim bcaa,s vrij hoog in de eiwitten en vetten,
alleen laag Koolhydraten dit vang ik op met iomax/efedrine voor energie.

Ik zou het nog een week aanhouden en kijken wat je gewicht dan doet. Blijft het het zelfde kan je je kcal iets verlagen

Heel simpel: zolang je een calorisch te kort hebt ga je op den duur afvallen. Maar bekijk het op lange termijn. Soms stribbelt je lichaam tegen en blijf je hangen maar je kunt 1 ding doen: volhouden, volhouden, volhouden. Uiteindelijk win je het gevecht.

Zet geen einddoel in weken of maanden, dit zet te veel druk bij je zelf, maar zet ook korte doelen. Soms lukt het even niet om af te vallen, maar ga niet nog minder eten of te veel cardio doen.

Lange termijn denken is de key tot succes.

Ik zou het nog een week aanhouden en kijken wat je gewicht dan doet. Blijft het het zelfde kan je je kcal iets verlagen

Heel simpel: zolang je een calorisch te kort hebt ga je op den duur afvallen. Maar bekijk het op lange termijn. Soms stribbelt je lichaam tegen en blijf je hangen maar je kunt 1 ding doen: volhouden, volhouden, volhouden. Uiteindelijk win je het gevecht.

Zet geen einddoel in weken of maanden, dit zet te veel druk bij je zelf, maar zet ook korte doelen. Soms lukt het even niet om af te vallen, maar ga niet nog minder eten of te veel cardio doen.

Lange termijn denken is de key tot succes.

tnx voord de feedback mannen.
Het is idd een beetje vroeg en kortzichtig om dagelijks te wegen,
maar als je lekker bezig bent, en je ziet t ook nog eens terug op schaal geeft het je ook wel wat motivatie.

Voor de rest gaat alles voor de wind, en gaat t me vrij makkelijk af.
cheat bijna helemaal niet toevallig vandaag me zus was jarig taart en rijst met pom gehaald,
zie dit ook niet als een probleem gezien ik zoveel train en zo laag in me kcal zit.

Woog van morgen trouwens weer schoon 90.0 (;

---------- Toegevoegd om 20:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:22 ----------

Wel vraag ik me tot in hoeverre consequent zijn belangrijk is in de zin van,
de ene dag eet ik tussen de middag kip de andere vis, groente idemdito dan brokolie dan gemengde salade enz net wat er over is van de vorige dag?

Ikzelf hou altijd 2-3 uur tussen de maaltijden. Wat je eet hoe laat en wanneer maakt niet zoveel uit. Ik eet wel na 20.00 geen koolhydraten meer.

Voor de training ik eet 30-45 minuten voor de training, kleine maaltijd 50/50 koolhydraten eiwitten.

Ikzelf hou altijd 2-3 uur tussen de maaltijden. Wat je eet hoe laat en wanneer maakt niet zoveel uit. Ik eet wel na 20.00 geen koolhydraten meer.

Voor de training ik eet 30-45 minuten voor de training, kleine maaltijd 50/50 koolhydraten eiwitten.

gaat alweer beter heb me macro ratio aanpast zit nu op 88,7

Heb je wel eens een refeed gedaan? Zou geen verkeerd idee zijn om dit eens in de week of 2 weken te doen. Gewoon even net boven je onderhoud gaan zitten.

Heb je wel eens een refeed gedaan? Zou geen verkeerd idee zijn om dit eens in de week of 2 weken te doen. Gewoon even net boven je onderhoud gaan zitten.

Sowizo heb ik 1 c.day is wel grappig dat je daarna direct ook voelt aansterken spieren voelen voller enzo

Terug
Naar boven