XXL Nutrition

ik ga op wing chun

Je moet op Pencak Silat gaan, de leraar daarvan kan met zijn handen vuur maken heb ik me ooit laten vertellen :D

Men neme een luciferhoutje en strijkt deze langs het luciferdoosje... of bedoelde hij met een aansteker???

je zal nooit weten wie het ''sterkst'' is thai boxing of shaolins , want de beste , meeste gerespecteerde shaolins gaan nooit ''vechten'' omdat ze niet geloven in zinsloos geweld

Smoothmold zei:
vanaf 5 jaar. Hij heeft bijna alle vechtsporten gedaan en heeft les gekregen van de beste leraren. Daarnaast hij hij ook les gehad van de leraar van bruce lee en die heeft hem verteld dat ie Bruce zo had afgemaakt aangezien hij maar een mannetje van 1.58 was.

Maar hij is Europees kampioen reeds geworden dus dat zegt toch al genoeg of niet.
blablabla

xpose zei:
Kan me herinneren een jaar of 6 geleden dat ze in Azie ergens een wedstrijd hebben gehouden tussen Muy Thai boksers en een paar van die Kung fu gasten. Conclusie, de Muy Thai boksers waren heer en meester in de ring.:hedbang:

Het bleek dat de Kung fu mannen niet opgewassen waren tegen de keiharde trappen die ze te verduren kregen. 1 van hen was zelfs na 1 lowkick tegen de vlakte gegaan...:p
Ze houden dit tournooi elk jaar.
De kungfuscholen hebben nog geen een keer gewonnen.

Smoothmold zei:
ik krijg maandag mijn eerste proefles. Hij traint op het hoogste platform erkend. Verder heb ik er geen verstand van maar mijn neef is niet zomaar iemand. Hij heeft heel wat uitsmijters van Now & Wow die bij hem kwamen trainen in elkaar geslagen.
Ik dacht dat kunfu een vechtsport was met zelfdiscipline en respect.
Jij beschrijft hier jou neef als een ordinaire vechtersbaas.
Degenen die vechtsport beoefenen of beofenden denken er dan het hunne van

I love the smell of ground n pound in the morning

wing chung is geen wedstrijd sport..op WC leer je dingen zoals ogen uitsteken, knieschijf breken. Dit mag je alleen in geval van uiterste nood gebruiken..op straat.. en kan niet in de ring gebruikt worden

NEEF vs Fedor emelianenko wie zal er winnen. Vind die neef van je wel een beetje te opgehemeld. Als je trots bent op je neef dat kan. Maar daar moet het toch bij blijven.

• Topic Starter Topic Starter
jongens, pakken nu met dit topic te bumpen. Hoewel ik me wel vereerd voel :D

Les gehad van de leraar van Bruce Lee?? Dat was Yip Man:eek: Zou wel heel vet zijn! Ik doe btw al 4 jaar Wing Tsun, zelf heb ik bijna alle boeken van Bruce Lee, vind het ook een mooie sport en zeer effectief!

Klaaswitz zei:
Wing Chun is een leuke en ook mooie vechtsport maar qua effectiviteit niet te vergelijken met bijvoorbeeld Muy Thai.

In de jaren 70 was er zo'n match in Thailand, had zo'n Shaolin tempel verklaart dat Shaolin Kungfu (aanverwant aan Wing Chun) de meest effectieve vechtsport zou zijn wat uitmonde in een tempel tegen gym gevecht uit Thailand. Alle gevechten werden voortijdig gewonnen door die thaiboxers, verschillende van die kungfu acrobaten moesten met ernstig letsel worden afgevoerd.

Met een beetje google geduld kan je het verhaal wel ergens terugvinden waarschijnlijk.

Er zit ook zo'n win chun school hier in mijn woonplaats, zat te overwegen om 'r eens te gaan kijken want ik vind het er schitterend uitzien maar gezien m'n BB training lijkt het me niet handig omdat ik dan helemaal geen tijd meer heb voor vriendin en andere sociale aangelegenheden..

Haha Wing Tsun of Muy Thai, ik zou het wel weten, regeltjes buiten wege gelaten zal Wing Tsun echt wel winnen. Principe bij Wing Tsun is om heel dicht bij de tegenstander te komen. Trappen heeft dan geen zin meer en de arm/hand-technieken van het Wing Tsun zorgen er dan zeker wel voor dat Muy Thai kansloos wordt.

Dat filmpje gezien hebbende geeft je wel weer veel motivatie om nog harder te trainen. Echt heel mooi!

Lauw zei:
ik wel :D
Er is geen 1 vechter met een wing hun achtergrond. Trek je conclusies.

Garry Goodridge (big daddy) had als specialiteit JEET KUN DO
als dat verwant is aan Win Chun dan is het niet veel soeps.
Hij is toch een matige vechter
verliest bijna net zoveel als dat hij wint.

Trickolutions zei:
Haha Wing Tsun of Muy Thai, ik zou het wel weten, regeltjes buiten wege gelaten zal Wing Tsun echt wel winnen. Principe bij Wing Tsun is om heel dicht bij de tegenstander te komen. Trappen heeft dan geen zin meer en de arm/hand-technieken van het Wing Tsun zorgen er dan zeker wel voor dat Muy Thai kansloos wordt.

Mijn god wat een onzin. Ten eerste is een Muay Thai vechter juist erg goed van dichtbij, wel eens van de clinch gehoord? Ten tweede zijn het de simpele technieken die in een echt gevecht de meeste waarde hebben. Als al die hocus pocus werkelijk zo effectief was, was dat nu inmiddels wel bewezen in een MMA ring.

Mooie verhalen allemaal maar wat betreft free fight/cage fight/k1/mma whatever zijn de besten toch allemaal gasten met een thai/kickbox achtergrond, met een enkele uitzondering vanuit de judo/worstelen en Kyukushinkai.

Och wat een stel gedesillusioneerde mensen hier zeg. Ik heb jaren lang Wushu en Kungfu gedaan. Ben zelfs met mijn team naar HongKong geweest voor wereldkampioenschappen leeuwendans en heb toen daar les gehad van de grote sifu's van mijn sT. Ja deze mannen zijn uiterste sterk en krachtig bij een heel klein lichaam maar no way dat ze ooit iets kunnen doen tegen een vent van 1.90 bij 110kg met een kickbox achtergrond.

Mijn sifu heeft jaren in China getraind voordat hij naar Suriname verhuisde en kwam daar tot de conclusie dat een overgroot deel van de traditionele technieken simpelweg niet werken op gigantische surinamers van 120kg. Het probleem met meeste oosterse vechsporten is dat traditie belangrijker is dan effectiviteit. Technieken worden niet aangepast om te werken voor grote mensen en dat blijkt in MMA en dergelijke. Nooit zal je een kungfu man goed zien doen in die wedstrijden.

Ik was vrij aardig in kungfu toen ik kilo of 80 woog. Toen ben ik 1,5 jaar gestopt en ben toen weer begonnen toen ik 97kg woog. Tuurlijk was mijn techniek slechter en ik was langzamer maar wat denk je. De mensen waar ik vroeger van verloor of moeite mee had liet ik nu alle hoeken van de zaal zien.

Dit was niet bedoeld als verhaaltje van kijk mij ik ben zo stoer. Want ik weet heel goed dat ik met mijn kungfu achtergrond verlies van een goed kickboxer die misschien zelfs minder dan mij weegt. Maar ik weet wel zeker dat ik met matige techniek win van een zeer ervaren oosterse vechtsport beoefenaar met een lichter gewicht.

Om meer bewijs te leveren dat massa wel helpt bij vechtsport heb ik nog een verhaal van een goede maat van me. Hij had nog nooit vechtsport woog toendertijd 124kg ongeveer. Hij ging boksen bij een gerespecteerde sportschool en wat denk je na een aantal weken kon hij behoorlijk aardig meekomen met de technisch vele malen superieure atleten. Puur en alleen omdat je niet om zijn kracht en massa heen kom.

Jamesss zei:
Och wat een stel gedesillusioneerde mensen hier zeg. Ik heb jaren lang Wushu en Kungfu gedaan. Ben zelfs met mijn team naar HongKong geweest voor wereldkampioenschappen leeuwendans en heb toen daar les gehad van de grote sifu's van mijn sT. Ja deze mannen zijn uiterste sterk en krachtig bij een heel klein lichaam maar no way dat ze ooit iets kunnen doen tegen een vent van 1.90 bij 110kg met een kickbox achtergrond.

Mijn sifu heeft jaren in China getraind voordat hij naar Suriname verhuisde en kwam daar tot de conclusie dat een overgroot deel van de traditionele technieken simpelweg niet werken op gigantische surinamers van 120kg. Het probleem met meeste oosterse vechsporten is dat traditie belangrijker is dan effectiviteit. Technieken worden niet aangepast om te werken voor grote mensen en dat blijkt in MMA en dergelijke. Nooit zal je een kungfu man goed zien doen in die wedstrijden.

Ik was vrij aardig in kungfu toen ik kilo of 80 woog. Toen ben ik 1,5 jaar gestopt en ben toen weer begonnen toen ik 97kg woog. Tuurlijk was mijn techniek slechter en ik was langzamer maar wat denk je. De mensen waar ik vroeger van verloor of moeite mee had liet ik nu alle hoeken van de zaal zien.

Dit was niet bedoeld als verhaaltje van kijk mij ik ben zo stoer. Want ik weet heel goed dat ik met mijn kungfu achtergrond verlies van een goed kickboxer die misschien zelfs minder dan mij weegt. Maar ik weet wel zeker dat ik met matige techniek win van een zeer ervaren oosterse vechtsport beoefenaar met een lichter gewicht.

Om meer bewijs te leveren dat massa wel helpt bij vechtsport heb ik nog een verhaal van een goede maat van me. Hij had nog nooit vechtsport woog toendertijd 124kg ongeveer. Hij ging boksen bij een gerespecteerde sportschool en wat denk je na een aantal weken kon hij behoorlijk aardig meekomen met de technisch vele malen superieure atleten. Puur en alleen omdat je niet om zijn kracht en massa heen kom.
Precies wat ik in het begin ook zei, karma kerel!

Terug
Naar boven