AndroidHealthClinic

Ik geef 't een kans

Pim A

Novice
Waardering
9
Lengte
1m83
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Heb al lang niet meer actief op een forum gezeten, maar ik denk dat het hier wel interessant en leuk kan worden :).

Ik heet Pim, ik werk in de fitness industrie, ben een beetje manusje van alles, ik kan veel, maar niet echt iets waar ik in uitblink imo, behalve in dat wat ik erg saai vind (fietsen).

Ben benieuwd wat ik hier ga leren en wat ik andere uiteraard kan leren!

Hallo Pim, welkom op DBB. Wat zijn je doelen?

Waarom niet,geeft het een kans.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo Pim, welkom op DBB. Wat zijn je doelen?
In het algemeen wil ik vooral een sterk en fit lichaam hebben (wat me prima afgaat), en voor de rest experimenteer ik veel.
Waar ik momenteel mee bezig ben is gewoon om de dag zwaar trainen (inclusief de zware oefeningen zoals squat/deadlift/overhead press), kijken wat voor effect dat op zowel mijn kracht als lichaamsbouw heeft.

Heb het al eerder gedaan, maar helaas had ik moeite om me er volledig op te richten i.v.m. drukte in de zaal en werktijden, dus vandaar dat ik dit binnenkort thuis ook kan doen :).

Welkom!

Om een beetje een idee te krijgen, wat zijn je huidige krachtstats en lichaamsgewicht lengte vetperdentage?

Welkom!

Om een beetje een idee te krijgen, wat zijn je huidige krachtstats en lichaamsgewicht lengte vetperdentage?
Ik kan donderdag even een betere meting doen als er behoefte aan is (vakantie is dan voorbij), maar op het moment 1,83 en laatste keer gewogen was 79 kg met ook ongeveer 13% vet (ik vermoed alleen dat het lager is omdat het tot mijn helft meet).

Squat heb ik 5 x 115 mee gehaald tot nu toe, ik heb deze helaas nog niet fatsoenlijk kunnen trainen gezien ik op mijn werk geen power rack heb (en bij mij thuis binnenkort wel).
Deadlift volgens mij 140, aantal herhalingen weet ik niet meer (het is even geleden).
Bench press 80 kg x 8 ergens, echter dat zou hoger moeten kunnen omdat ik hier thuis 2 dumbells van 40 ook omhoog druk in een goede bui.

Verder is mijn linker hoek lekker pittig en kan ik flink trappen :P.
Zodra ik de 83 kg bereikt heb wil ik wat thaiboks elementen in mijn training gaan verwerken.

En als ik zo vrij mag zijn, wat doe je precies in de fitnessbranche?

NIks mis met studieboeken toch ;).

Als pt’er zou ik je ook niet al te serieus kunnen nemen. Je komt niet over als iemand met ervaring in de sport, een papiertje halen is zo gepiept. Maar goed, is niet lullig bedoelt...je moet immers ergens beginnen, toch? Een trainingslogje openen kan je hierbij helpen, dan krijg je vanzelf input en stof om over na te denken. Succes!

Dus je werkt in een sportschool zonder squatmogelijkheden? Dat is niet best natuurlijk....

Als pt’er zou ik je ook niet al te serieus kunnen nemen. Je komt niet over als iemand met ervaring in de sport, een papiertje halen is zo gepiept. Maar goed, is niet lullig bedoelt...je moet immers ergens beginnen, toch? Een trainingslogje openen kan je hierbij helpen, dan krijg je vanzelf input en stof om over na te denken. Succes!
Ik snap de gedachte en ben bekend met het stereotype ;). Ik heb als functie PT'er, maar (nog) niet als passie. Ik focus mijzelf vooral op het gedrag/motivatie aspect wat betreft personal training, en in het algemeen val ik meer in de smaak bij mensen die duidelijkheid willen hebben in communicatie en veiligheid (beginners/oudere mensen). Qua ervaring...ik ben nog niet doorgewinterd (expert niveau), maar zeker geen beginner meer. Het is prima als men mij daar op wijst, maar de reactie van Vieze Jij vond ik nog net iets te kleinerend overkomen vergeleken met wat ik beteken en doe voor cliënten.

Anyway mijn passie ligt gewoon bij de instructeur kant, gewoon mensen helpen, en de kwaliteit bieden die ze normaal juist krijgen als ze extra geld neerleggen.

Dus je werkt in een sportschool zonder squatmogelijkheden? Dat is niet best natuurlijk....
Zeker wel squat mogelijkheden, maar niet met safety bars helaas (bij de squat voel ik me niet zo op mijn gemak met spotters), de enige safety bar die we hebben is bij een smith machine, maar dat heeft dan weer niet mijn voorkeur.

Duidelijk en eerlijk Pim! Je zult vast en zeker een grote groep op weg kunnen helpen, ik denk dat de drempel ook lager ligt voor bepaalde mensen om jou als pt’er in vertrouwen te nemen. Ik kan mij wel voorstellen dat een spierbal waarbij de aders op zijn voorhoofd staan voor sommigen afschrikt... succes met je doelen!

Jullie doen net alsof een gemiddelde personal trainer een opleiding aan de universiteit moet hebben gevolgd en het liefst heel veel ervaring heeft met fitness.

Jullie doen net alsof een gemiddelde personal trainer een opleiding aan de universiteit moet hebben gevolgd en het liefst heel veel ervaring heeft met fitness.

Nee hoor. Ik kijk vanuit mijn eigen perspectief, dat kan je ook wel uit mijn reacties opmaken.
Zoals vermeld, ben ik van mening dat hij voor een bepaalde groep voldoende kan betekenen.

Terug
Naar boven