MuscleMeat

Ik stel mijzelf even voor..

FrankMartin10

Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
99kg
Hello beste forumleden,

Ik ben FrankMartin10, 23 jaar en ik ben erg gemotiveerd om hard aan mijn lichaam te werken. Ik heb steeds lange tijd in blessure periodes gezeten door voetbal, maar inmiddels zo'n 2 maanden kan ik er tegenaan!
Helaas was mijn voeding tijdens de blessures en een samenhang van omstandigheden een extra push in de verkeerde richting..
Dit wil ik dus sinds kort hard aanpakken om blijvend een gezond lichaam te onderhouden.

Ik eet alles zonder sauzen (heeeel af en toe ketchup), volkoren brood (met af en toe kaas of Kalkoensalami/Kalkoen(of kip)filet, halfvolle melk (geen volle zuivel dus) en ook nootjes zoals cashew of pistache. Als tussendoortje ook rijstwafels of een stukje fruit. Qua avondeten wat de pot schaft, ik woon nog thuis.. :)

Ik heb denk ik zo alles samengevat qua producten, verder probeer ik me aan 3 maaltijden te houden met 2 x een tussendoortje.
Stel gerust vragen, want ik ben nog een noob (net lid) hier dus heb niet alles meteen duidelijk geplaatst denk ik..:p

Om het even beetje duidelijker neer te zetten.. Ik probeer te varieren om de dag met wat ik eet qua brood. Ik doe bijv. soms een filet op een rijstwafel ipv brood om de dag..
Voorbeeld:
Ochtend: 2 sneetjes volkoren bruin + 1 sneetje jonge kaas of een gekookt eitje. Ik gebruik trouwens halvarine ipv boter.
Ik drink hier een glas halfvollemelk bij en een glas water. (Water trouwens gedurende de dag ongeveer 2 liter)

Middag: 4 sneetjes volkoren bruin + kalkoensalami of kipfilet.
Ik drink hier een glas sinaasappelsap/multivitamine(wortelsap) bij en een glas water.

Tussendoor: Rijstwafels en een appel/banaan of mandarijn

Avond:
Wat de pot schaft. Maar ik probeer vooral zo gezond mogelijk te eten natuurlijk.
Tortilla, gepofte aardappelen, spinazie zijn favorieten van mij.. :D
Verder op de avond, water water water met een handje cashewnoten erbij en thats my day! Kom maar op met de afbranders :P
Hoop niet dat ik het slecht tot erg slecht doe.. :)

Mvg,

FrankMartin10

Laatst bewerkt:
Aan je gewicht te zien heb je denk ik overgewicht, en wil je van wat vet af ;)

Begin met je behoefte uit te rekenen;
http://www.giantpt.com/voeding-gewicht/algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte.html
Onderste formule gebruiken, vervolgens ga je daar 500kcal onderzitten en ga je een voedingsschema maken met +-6 maaltijden waarbij je op dat aantal kcal mikt. Zorg voor een goede verhouding van koolhydraten/eiwitten/vetten en het komt goed. Producten die je zou kunnen gebruiken zijn;

Brinta,havermout,brood,rijst,eieren,kip,kalkoen,cashewnoten,lijnzaadolie,amandelen,kwark,melk,etc. etc.

Stel iets op, post het hier, wij leveren kritiek. :)

• Topic Starter Topic Starter

http://www.giantpt.com/voeding-gewicht/algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte.html
Onderste formule gebruiken, vervolgens ga je daar 500kcal onderzitten en ga je een voedingsschema maken met +-6 maaltijden waarbij je op dat aantal kcal mikt. Zorg voor een goede verhouding van koolhydraten/eiwitten/vetten en het komt goed. Producten die je zou kunnen gebruiken zijn;

Brinta,havermout,brood,rijst,eieren,kip,kalkoen,cashewnoten,lijnzaadolie,amandelen,kwark,melk,etc. etc.

Thanks voor je reactie! Idd, dat klopt! Het gaat vooral om vetverbranding.. Zojuist minuut geleden geupdate, zie mijn voorbeeld..:o

welkom en succes

Voedingsschema is niet echt goed ;)

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/
Lees hier een paar sticky's en spiek bij andere hun voedingsschema's. :)

Hmm ok, zijn de producten niet echt goed of de tijden en hoeveelheden?
Ik heb inmiddels mijn BMR berekend en die staat momenteel op:
2248..

Echt bedankt voor jouw vorige reply man, dus hier moet ik 500 onder zitten en daar dagelijks naar werken met mijn voeding.
Ik zal zeker de bovenstaande link ook bezoeken en wat voedingschema's bekijken.. :cool:

Laatst bewerkt:
Denk dat dat wel heeeel laag is voor je gewicht. Probeer het gewoon op 2248kcal zou ik zeggen. Laat ik het zo zeggen, het bevat gewoon weinig eiwitten, en er zit waarschijnlijk te veel tijd tussen bepaalde maaltijden etc. Gewoon even spieken bij andere dan zie je het vanzelf. :)

Denk dat dat wel heeeel laag is voor je gewicht. Probeer het gewoon op 2248kcal zou ik zeggen. Laat ik het zo zeggen, het bevat gewoon weinig eiwitten, en er zit waarschijnlijk te veel tijd tussen bepaalde maaltijden etc. Gewoon even spieken bij andere dan zie je het vanzelf. :)

Dus jij bent van mening dat er te weinig eiwitten in zitten..
Hmm, ik ga eens spieken en kijken waar ik de nodige eiwitten uit kan halen..
Als je enige tips hebt ook graag natuurlijk man;)

welkom:)

Welkom en succes met je doelen!

Eieren,kipfilet,kalkoenfilet,tonijn,kwark,....

Gewoon wat opstellen en ff alles berekenen http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/
Zorg dat je rond de 30gr+ eiwit per maaltijd zit, dat is meestal wel 'n nice richtlijn.

Ja, thx man! Komt gauw in orde en dan plaats ik het.;)

Dankjewel Clein:)

Welkom en succes met je doelen!
Thx Gert Jan, jij ook!:D

doe je al aan krachttraining?
mij heeft ontzettend geholpen om OP onderhoud te eten, 3x per week zware krachttraining gevolgd door 30 min cardio (zie ook log). Niet meteen met rippetoe beginnen (ook al is dat erg goed!), eerst een schema met meer herhalingen enmlager gewicht om je spieren en pezen te laten wennen aan de belasting, voorkomt blessures ;)

doe je al aan krachttraining?
mij heeft ontzettend geholpen om OP onderhoud te eten, 3x per week zware krachttraining gevolgd door 30 min cardio (zie ook log). Niet meteen met rippetoe beginnen (ook al is dat erg goed!), eerst een schema met meer herhalingen enmlager gewicht om je spieren en pezen te laten wennen aan de belasting, voorkomt blessures ;)

Hi DwarvenWarrior,

Ja, ik doe aan krachttraining..
Best een goed idee om daarna cardio te doen idd! Ik deed het normaliter andersom als ik naar de sportschool ging hehe
Thx :D

nice!
nou je eten op orde krijgen en dan zul je zien hoe hard het gaat...!!!
ik ging in 11 maanden van kledingmaat 44 / 46 naar 38 zonder hongerlijden of andere vervelende bijzaken (zie ook foto's in log).

Welkom FrankMartin10!
Ik hoor van alle experts dat je eerst KT en dan pas cardio moet doen dus je zou al
betere resultaten moeten gaan krijgen door je volgorde te wijzigen.
Veel succes! :thumb:

Welkom en sucses met je doelstellingen.:)

GetXXL, ben je ziek?
Geen trolling maar alleen maar nuttige informatie :eek:
zou je eens bij mijn log kunnen proberen :p

Lol, ik maak wel meer nuttige posts hoor haha.

Terug
Naar boven