Fitness Seller

Ik val niet meer af.

Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
85kg
Hallo!

Ik heb een vraag in de hoop jullie mij kunnen helpen. Ik ben al een tijdje bezig met afvallen (vet verliezen) en ben van 92 kg naar 85 kg gegaan. Alleen de laatste 3 weken blijf ik maar op 85 kg staan. Naar mijn idee doe ik alles goed:

- Heb een voedingsschema gemaakt met de juiste verhoudingen en zit 700 kcal onder mijn behoefte.
- Ik ben 4x per week in de sportschool te vinden voor een uur lang waarbij ik zware full-body oefeningen doe.
- Ik drink veel water.

Kan iemand mij helpen want dit is zeer demotiverend haha.

Groeten Giel

Hallo!

Ik heb een vraag in de hoop jullie mij kunnen helpen. Ik ben al een tijdje bezig met afvallen (vet verliezen) en ben van 92 kg naar 85 kg gegaan. Alleen de laatste 3 weken blijf ik maar op 85 kg staan. Naar mijn idee doe ik alles goed:

- Heb een voedingsschema gemaakt met de juiste verhoudingen en zit 700 kcal onder mijn behoefte.
- Ik ben 4x per week in de sportschool te vinden voor een uur lang waarbij ik zware full-body oefeningen doe.
- Ik drink veel water.

Kan iemand mij helpen want dit is zeer demotiverend haha.

Groeten Giel
Je eet meer caloriën dan je denkt of je hebt je behoefte te hoog ingeschat... Wanneer je afvalt zakt je behoefte mee.

• Topic Starter Topic Starter
Je eet meer caloriën dan je denkt of je hebt je behoefte te hoog ingeschat... Wanneer je afvalt zakt je behoefte mee.

Bedankt voor je reactie! Heb zojuist weer gechecked en om af te vallen is mijn behoefte 2100 kcal. Mijn voedingsschema is gebaseerd op 1800 kcal. Moet toch wel goed zijn zo?

Jawel. je lichaam wilt niet oneindig afvallen (vet verliezen) dus gaat compenseren ervoor.

Wat je ook kan doen is proberen hetzelfde te blijven eten en je behoefte wat te verhogen d.m.v. extra cardio. ik ben zelf fan van cardio met hoge weerstand (kettlebell swings)

Laatst bewerkt:
cardio toevoegen inderdaad,
Ook kan je proberen eens een weekje op onderhoud te eten om vervolgens er weer onder te gaan zitten. (ik heb gehoord dat dit werkt, correct me if i'm wrong)
Heb je je behoefte berekend voordat je begon met afvallen of tussentijds nog eens? je behoefte daalt namelijk ook.

85 kilo en dan 2100 calorieën maar dat is toch te weinig ik weeg 80 en eet 3200 voor niet af te vallen

85 kilo en dan 2100 calorieën maar dat is toch te weinig ik weeg 80 en eet 3200 voor niet af te vallen
Dit is voor aftevallen, zijn onderhoud ligt 400kcal hoger (als ik zijn topic goed begrijp)
Het lijkt mij ook nogal aan de lage kant, heb je wel je behoefte uitgerekend of ben je uitgegaan van de standaard 2500kcal voor een man?

Ik zit ook op 2000 tijdens cut bij 85 kg, terwijl ik ook nog massa heb. Ik zit dan wel 5 dagen per week op kantoor en kom alleen van mijn stoel af om naar de wc te gaan of koffie te pakken...

1800 calorietjes voor een vent van 85 kilo... jij moet nogal honger lijden man!!!!

Als je niet afvalt eet je gewoon te veel heeft niks te maken met dat je lichaam gaat compenseren of wat dan ook ....

2000 kcal op 85kg kan gewoon als je een zittende job hebt en niet veel beweegt.

Goed dat je je kcal bijhoudt. Maar om echt goed te cutten is het van belang te weten waar uit je kcal bestaan. Kun je in kaart brengen hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten je eet?

Als je niet afvalt eet je gewoon te veel heeft niks te maken met dat je lichaam gaat compenseren of wat dan ook ....

2000 kcal op 85kg kan gewoon als je een zittende job hebt en niet veel beweegt.
Juist, en daarbij is gewoon elke stofwisseling anders. Sommige zijn nu eenmaal gezegend met 5000k te verorberen om aan te komen, en anderen niet.

Terug
Naar boven