XXL Nutrition

Ik weet het echt niet meer, superblij met hulp!

GdfMarcel

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Beste DBB'ers,

Ik train nu een behoorlijke tijd, waarvan de eerste maanden als een speer gingen (zoals velen), Ik gebruikte als eerste schema een 3daagse-split, 2 keer in de week. Dus

Maandag: Training 1
Dinsdag: Training 2
Woensdag: Training 3
Donderdag: Training 1
Vrijdag: Training 2
Zaterdag: Training 3.

Het lijkt wat veel, maar ik pakte alle spiergroepen zo mooi in de week, en het was niet te veel op één dag. Ik ging hier dus lekker op vooruit.
Na een paar maand werd het wat minder, en stond ik op een plateau.
Het eerste waar ik aan dacht was een nieuw trainingsschema, en wel RIPPETOE.

Ik train nu behoorlijk wat weken rippetoe, maar de gewichten die ik gebruik gaan gewoon niet meer omhoog. Mijn motivatie en wilskracht staat echt erg hoog. En ik denk dat ik ook genoeg eet. (boven mijn onderhoud)

Mijn 'voedingsschema':

1. 60 gram brinta, ~500 ml melk, 30 gram whey, banaan
2. 6 plakken volkorenbrood, 3 met kipfilet, 3 met pindakaas.
3. 3 plakken volkorenbrood, 2 met kipfilet, 1 met pindakaas
4. 3 gebakken eieren, 1 dooier, 2 plakken volkorenbrood met kipfilet.
5. 200 gram groente, 150 gram kip/koolvis/steak
6. 20 gram dextro, 20 gram whey
- TRAINING
7. 20 gram dextro, 20 gram whey
8. halve liter magere kwark.

Tijdens de trainingen probeer ik mijn ideale gewicht te pakken, en lekker hard te trainen met een goede warmingup. (gewicht opbouwen), maar toch voel ik de getrainde spiergroepen na de training veel minder dan eerst. Het voelt niet tevreden aan.

Al met al, ik groei niet meer, en wil maar al te graag daar verandering in brengen. Het lijkt wat ongeduldig, maar het is toch al zo'n 3 maand dat ik 0,0 vooruitgang meer zie.

PS, creatine mono al 2 maandjes gedaan, hielp wel iets., maar na het stoppen het vocht weer verloren en het schoot alsnog niet op.

Weten jullie wat ik verkeerd doe? Hebben jullie tips? Ik zou er superblij mee zijn, want ik wil weer graag groeien en er plezier in krijgen!

Alvast bedankt!

hoeveel maanden train je nu totaal?

hoeveel kilo ben je met de 3 daagse split en met rippetoe aangekomen?

wat was je vooruitgang op de grote drie met beidede schema's?

mischien is een upperbody/lowerbody of een push/pull schema iets voor je voor 4 keer per week.

en oja, je moet geen dooiers weggooien, die zijn juist het belangrijkste.

Je zegt rippetoe te doen, mogen we dan alsnog je trainingschema eens zien? Gewoon ter controle...
Je zegt dat je niet meer kg kan pakken na (behoorlijk wat weken=)5-6 weken(?) wat ik wel raar vind, je zit toch niet per trainingsdag de gewichten te verhogen?
(ik neem aan dat als het meer dan 6weken is geweest je maanden zou hebben gezegt)
Verder geef je wel je voedingsschema maar niet hoeveel je zelf weegt etc... En uuh sry maar ik ben zo lui, ben niet van plan uit te berekenen hoeveel vet/eiwitten/carbs je per dag binnen krijgt:p.

• Topic Starter Topic Starter
hoeveel maanden train je nu totaal?

hoeveel kilo ben je met de 3 daagse split en met rippetoe aangekomen?

wat was je vooruitgang op de grote drie met beidede schema's?

mischien is een upperbody/lowerbody of een push/pull schema iets voor je voor 4 keer per week.

en oja, je moet geen dooiers weggooien, die zijn juist het belangrijkste.

Ik ben op het begin zo'n 4 kilo aangekomen, met mijn 3daagse split. Met rippetoe geen enkele.

BP is met 3daagse split wel vooruitgegaan, zo'n 50%, maar de laatste weken niets meer(plateau). Met rippetoe ook niet.

SQ is in 3daagse split iets omhoog gegaan, lees zo'n 10%, en met rippetoe niets.

DL doe ik eigenlijk pas sinds ik volgens rippetoe train. Blijft ook nog een beetje stil.

De dooiers gooi ik weg omdat ik liever geen 3/4 dooiers op een dag eet, ik weet dat daar de meeste eiwitten inzit, maar dat geld ook voor de verzadigde vetten.

Je zegt rippetoe te doen, mogen we dan alsnog je trainingschema eens zien? Gewoon ter controle...
Je zegt dat je niet meer kg kan pakken na (behoorlijk wat weken=)5-6 weken(?) wat ik wel raar vind, je zit toch niet per trainingsdag de gewichten te verhogen?
(ik neem aan dat als het meer dan 6weken is geweest je maanden zou hebben gezegt)
Verder geef je wel je voedingsschema maar niet hoeveel je zelf weegt etc... En uuh sry maar ik ben zo lui, ben niet van plan uit te berekenen hoeveel vet/eiwitten/carbs je per dag binnen krijgt:p.

'Mijn' rippetoe schema zien?

A
Squat 3x5
Bench press 3x5
Deadlift 1x5
Dips 2x8

B
Squat 3x5
Military press 3x5
BOR 3x5
Chins 2x8

Nee, ik verhoog niet elke dag. Maar ik verwacht na 6 weken rippetoe toch wel, al is het maar een enkele kilo, verschil in kilo's dat ik kan pakken, vooral omdat ik nog niet zo lang bezig ben.:)

Stats:
leeftijd: 17
~70kg
~14% bf
1.83 cm

Hopelijk kunnen jullie me nu wél helpen. Ik zou het erg op prijs stellen :)

1.83 en maar 70 kg, je mag gerust meer eten hoor.
Bij squat en deadlift merk je bijna geen vooruitgang, weet je wel zeker dat je het correct uitvoert?
6 weken rippetoe en geen enkel vooruitgang, sjah enigste wat dan in mij opkomt is overkill. Verder moet je niet steeds zeggen dat je op een plateau zit, mentaliteit is zeer belangrijk...
Bij rippetoe is het de bedoeling dat je 80% van je 1RM pakt dacht ik? Weet je wat je 1RM is?

1.83 en maar 70 kg, je mag gerust meer eten hoor.
Bij squat en deadlift merk je bijna geen vooruitgang, weet je wel zeker dat je het correct uitvoert?
6 weken rippetoe en geen enkel vooruitgang, sjah enigste wat dan in mij opkomt is overkill. Verder moet je niet steeds zeggen dat je op een plateau zit, mentaliteit is zeer belangrijk...
Bij rippetoe is het de bedoeling dat je 80% van je 1RM pakt dacht ik? Weet je wat je 1RM is?

Ik heb m'n voedingsschema ook weer opgevoerd. Ik denk zelf dat het niet aan de voeding kan liggen, want wanneer ik zo'n 1000 kcal boven m'n onderhoudt eet, zal er toch wel vooruitgang moeten zijn :).

Ja, de squat en deadlift voer ik correct uit, ik heb me verschillende keren laten spotten en checken door andere bb'ers en instructeurs, dat zal het probleem niet zijn.

Ook train ik op zo'n 80% van m'n 1RM, ik probeer ook na de 3x5 te doen te zorgen dat ik de 5e herhaling nog net lekker volhoudt, en niet het gevoel heb dat ik er nog een paar achter aan kan.

Denken jullie misschien dat ik gewoon maar beter naar de push/pull schema kan overstappen van 4 dagen in de week?

Nogmaals mentaliteit is belangrijk, als je zelf zit te denken van bijvoorbeeld:
Ik zit op mijn limiet, kan niet verder zonder anabolen tjah dan werk je je eigen vooruitgang tegen. Probeer eens een shema met negatieve reps erin. Verder zou ik niks kunnen zeggen, hopelijk weet iemand anders nog wat.

Nogmaals mentaliteit is belangrijk, als je zelf zit te denken van bijvoorbeeld:
Ik zit op mijn limiet, kan niet verder zonder anabolen tjah dan werk je je eigen vooruitgang tegen. Probeer eens een shema met negatieve reps erin. Verder zou ik niks kunnen zeggen, hopelijk weet iemand anders nog wat.

Dit woordt hoeft hier niet eens ter sprake te komen hoor ;), hij is 17.

Dit woordt hoeft hier niet eens ter sprake te komen hoor ;), hij is 17.
Heb juist het woord "bijvoorbeeld" gezegt om dit misverstand te voorkomen. Majah, het is ook zo moeilijk om te lezen en kwark te eten tegelijkertijd niet?;)

Marcel post je nieuwe voedingsschemaeens bij de gedeelte "voeding", dat je genoeg kCal binnenkrijgt hoeft niet te betekenen dat je de juiste verhouding eiwitten/koolhydraten/vetten binnenkrijgt.
Wellicht kunnen ze je daar verder helpen. Heb je ook nog je oude split schema bij de hand, ben wel benieuwd hoe die eruit zag.

Train je Rippetoe ook 6 keer in de week?

Jonge wees eens wat duidelijker, je split staan geen oef. bij

Hoe vaak Rippetoe p/w ?

reken je Kcals even uit, je moet +- 3000-3500Kcals binnen krijgen.

Neem na je training een bak Macaroni met Tonijn en voor het slapen een bak kwark en een zakje noten zonder zout.

maak van 3 ook 6plakken brood en doe daar rosbief op.

overtrain je niet, en met Deadliften en Squats moet je zeker snel omhoog gaan in gewicht.
post ook eens wat gewichten en hoelang je nu traint.

:)

Train je Rippetoe ook 6 keer in de week?

Natuurlijk niet, dan zou het geen rippetoe meer zijn. gewoon 3 dagen in de week. Ik ben bang dat ik dan maar nog meer moet gaan eten, plus weer terug naar m'n oude, of eventueel een nieuw splitschema.

Hardstikke bedankt.:)

probeer eens 10 ei-dooiers per dag te eten. eigeel zit cholesterol in en dat is nodig voor spieropbouw en goed voor de hersenen. je krijgt er heus geen hart of vaatziekten van. en doe er ook maar een liter volle melk bij.

als je squat maar 10 procent vooruit gegaan is en de bp 50 procent dan ging het in de 3-daagse split al verkeerd. op de squat kan je namelijk veul meer vooruitgang boeken.

Je doet rippetoe?
Dan is het als ik het goed heb de bedoeling om met iedere training met 2,5 of 5 kilo te verhogen...dont **** with rippetoe:)

Terug
Naar boven