- Waardering
- 4
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 85kg
Of je zoekt gewoon de cijfers op, we hebben het wel over migranten die mogen werken en arbeidsgerechtigd zijn door hun leeftijd. Kinderen vallen dus af en asielzoekers zonder volledige status eveneens.
![]()
Mag ik even vangen? Voordat je weer gaat roepen als een kip zonder kop? De groep 15 tot 25 jaar is het meest kwetsbaar maar de gehele groep Niet-westerse allochtonen kent een werkloosheid van 9%. 91% werkt dus. Dan kunnen we natuurlijk nog WAO en WIA-cijfers er bij betrekken maar dat is over de gehele groep zowel bij autochtoon als allochtoon iets wat een marginaal verschil oplevert. Volledig afgekeurden worden er steeds minder en velen behoren gewoon tot de beroepsbevolking, al dan niet gedeeltelijk.
Een ieder die binnen is gekomen in Nederland op basis van een MVV krijgt binnen vrij korte tijd een VTV waarmee de migrant deel uit gaat maken van de beroepsbevolking omdat met een VTV in bijna alle gevallen je arbeidsgerechtigd wordt.
Als we kijken naar arbeidsparticipatie en dus de volledig groep (ongeacht leeftijd of status) is die onder allochtonen rond de 60% en in totaal 77%. Die 60% lijkt dan vrij laag maar is vergelijkbaar met bijvoorbeeld de arbeidsparticipatie in geheel Belgie, Italie of Polen :
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas...aties/artikelen/archief/2009/2009-2819-wm.htm
Nederland kent bijna de hoogste arbeidsparticipatie binnen Europa en ook de allochtonen doen het hier relatief goed.
Dus 100 euro graag.
Maar de groep 15 tot 25 jaar is het meest kwetsbaar, hoeveel procent van de werkgerechtigden daar is werkloos? Vormen zij die 9 procent? En ik denk dat jouw aangedragen onderzoek, best goed trouwens! is gebaseerd op gezinnen en niet op het individu! Ik laat mij echt niet vertellen dat van alle allochtone mannen en vrouwen er 91 procent werkt! Ik weet niet of mocht er zo'n onderzoek zijn, werken met behoud van uitkering is meegerekend? Een huismoeder is net zo goed werkloos!
PM verstuurt
Laatst bewerkt:

past welweer in het plaatje.