AndroidHealthClinic

Shocking News Immigratie kost zes tot tien miljard euro per jaar

Of je zoekt gewoon de cijfers op, we hebben het wel over migranten die mogen werken en arbeidsgerechtigd zijn door hun leeftijd. Kinderen vallen dus af en asielzoekers zonder volledige status eveneens.

2jc6b7o.jpg

Mag ik even vangen? Voordat je weer gaat roepen als een kip zonder kop? De groep 15 tot 25 jaar is het meest kwetsbaar maar de gehele groep Niet-westerse allochtonen kent een werkloosheid van 9%. 91% werkt dus. Dan kunnen we natuurlijk nog WAO en WIA-cijfers er bij betrekken maar dat is over de gehele groep zowel bij autochtoon als allochtoon iets wat een marginaal verschil oplevert. Volledig afgekeurden worden er steeds minder en velen behoren gewoon tot de beroepsbevolking, al dan niet gedeeltelijk.

Een ieder die binnen is gekomen in Nederland op basis van een MVV krijgt binnen vrij korte tijd een VTV waarmee de migrant deel uit gaat maken van de beroepsbevolking omdat met een VTV in bijna alle gevallen je arbeidsgerechtigd wordt.

Als we kijken naar arbeidsparticipatie en dus de volledig groep (ongeacht leeftijd of status) is die onder allochtonen rond de 60% en in totaal 77%. Die 60% lijkt dan vrij laag maar is vergelijkbaar met bijvoorbeeld de arbeidsparticipatie in geheel Belgie, Italie of Polen :

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas...aties/artikelen/archief/2009/2009-2819-wm.htm

Nederland kent bijna de hoogste arbeidsparticipatie binnen Europa en ook de allochtonen doen het hier relatief goed.

Dus 100 euro graag.

Maar de groep 15 tot 25 jaar is het meest kwetsbaar, hoeveel procent van de werkgerechtigden daar is werkloos? Vormen zij die 9 procent? En ik denk dat jouw aangedragen onderzoek, best goed trouwens! is gebaseerd op gezinnen en niet op het individu! Ik laat mij echt niet vertellen dat van alle allochtone mannen en vrouwen er 91 procent werkt! Ik weet niet of mocht er zo'n onderzoek zijn, werken met behoud van uitkering is meegerekend? Een huismoeder is net zo goed werkloos!

PM verstuurt

Laatst bewerkt:
Omnog maar te zwijgen dat Nyfar een extrapolatie raming maakt op basis van 20.000 niet westerse personen.

Kortom...voordat iedereen begint te roepen en te schreeuwen....voor of tegen...het onderzoek is niet bekend, de wijze van uitvoering van het onderzoek is nog niet bekend, de selectie van de onderzoeksgroep 9hoe tot stand gekomen) is nog niet bekend.

Er zijn nog veel te veel onbekende factoren.

Nyfar heeft trouwens nog geen bevestigende of ontkennende reactie gegeven en het onderzoek is nog niet gepubliceerd.

Dus een ding kunnen we alvast vaststellen: Wilders roept op basis van een tot nu toe compleet afwezige en ontoegankelijke onderbouwing...en doet daar naar aanleiding van een flink aantal aannames. En dat is gebruikelijk.
jezus, wat een debiel, cijfers publiceren zonder te zeggen wat ze zijn :roflol: past welweer in het plaatje.

Maar de groep 15 tot 25 jaar is het meest kwetsbaar, hoeveel procent van de werkgerechtigden daar is werkloos? Vormen zij die 9 procent? En ik denk dat jouw aangedragen onderzoek, best goed trouwens! is gebaseerd op gezinnen en niet op het individu! Ik laat mij echt niet vertellen dat van alle allochtone mannen en vrouwen er 91 procent werkt! Ik weet niet of mocht er zo'n onderzoek zijn, werken met behoud van uitkering is meegerekend? Een huismoeder is net zo goed werkloos!

PM verstuurt

In PM verduidelijkt. Arbeidsparticipatie is lager dan die 91% maar dat geldt zowel voor autochtoon als allochtoon. Dat in de eerdere posting al verduidelijkt. Werkloosheid is altijd naar individu overigens.

jezus, wat een debiel, cijfers publiceren zonder te zeggen wat ze zijn :roflol: past welweer in het plaatje.
Je moet het ook niet te ingewikkeld maken voor het klootjesvolk dat potentieel jouw kiezer kan worden. Als mensen het niet snappen in 3 seconden dan heeft jouw populisme geen effect.

• Topic Starter Topic Starter
80 tot 90% van de groep (die arbeidsgerechtigd is) werkt dus er zijn niet alleen kosten. Wilders heeft het over een onderzoek gedaan door Nyfer, dan ook graag de volledige bevindingen publiceren. Nyfer geeft zelf aan dat Wilders een grove schatting heeft gemaakt en nog druk bezig is met de berekeningen.

En voordat Nyfer wordt neergezet als links bolwerk omdat ze niet direct Wilders gelijk willen geven, Nyfer is een bedrijf dat opgericht is door Eduard Bomhoff die nog steeds als adviseur voor hun werkzaam is. Bomhoff is verre van links, ex-LPFer.

2qiz43l.jpg

Ruim 25 procent van de tweede generatie mannen en 30 procent van de tweede generatie vrouwen maken gebruik van een sociale uitkering die de Nederlandse overheid beschikbaar stelt.

Is in deze berekening ook de winst opgenomen? Dus zeg maar het werk dat de immigranten hebben verricht toen er voor dat werk te weinig autochtonen beschikbaar waren in eerdere jaren?

?? wanneer was het werkloosheidscijfer nihil?

?? wanneer was het werkloosheidscijfer nihil?
Snap je vraag niet goed? Ik had het hier over:

De wederopbouw verliep echter sneller dan verwacht, en ook de industrialisatie verliep voorspoedig. Hoewel er nog steeds mensen vertrokken naar elders, had Nederland aan het einde van de jaren vijftig arbeidskrachten nodig. In het begin werden de arbeiders vooral geworven in het zuiden van Europa (Spanje en Italië). Halverwege de jaren zestig volgden wervingsacties in Turkije en Marokko. Nederland wierf vooral laaggeschoolden omdat die het meest nodig waren in de nieuwe industrie.

Natuurlijk moet er gekeken worden naar het immigratiebeleid maar dat dat nu alleen de lasten en niet de baten verkondigd worden is natuurlijk vreemd en riekt naar populistisch geneuzel van Wilders en kornuiten.

http://i40.tinypic.com/2qiz43l.jpg

Ruim 25 procent van de tweede generatie mannen en 30 procent van de tweede generatie vrouwen maken gebruik van een sociale uitkering die de Nederlandse overheid beschikbaar stelt.

En dan nog kosten de autochtonen meer omdat ze in veel grotere getale aanwezig zijn. Natuurlijk is het schrikbarend dat die groep zo'n hoog aantal uitkeringstrekkers kent maar als we puur naar de kosten kijken kost de Nederlandse uitkeringstrekker een stuk meer. Percentages zijn in veel gevallen van toepassing maar als we absolute getallen gaan gebruiken zoals het opsommen van kosten moet je ook kijken naar de absolute getallen in uitkeringen.

En dan nog kosten de autochtonen meer omdat ze in veel grotere getale aanwezig zijn. Natuurlijk is het schrikbarend dat die groep zo'n hoog aantal uitkeringstrekkers kent maar als we puur naar de kosten kijken kost de Nederlandse uitkeringstrekker een stuk meer. Percentages zijn in veel gevallen van toepassing maar als we absolute getallen gaan gebruiken zoals het opsommen van kosten moet je ook kijken naar de absolute getallen in uitkeringen.

Ja maar Eric dat zijn Nederlandse staatsburgers, blanke, hiergeboren dames en heren die hebben gewoon meer rechten dan een andere groep.

Vind ik nou niet echt een valabel argument om de kosten te verdedigen eigenlijk. Nogal logisch dat er absoluut gezien meer kosten zijn door werkloze autochtonen. Stel je voor dat er zelfs nog minder kosten zouden zijn aan werkloze autochtonen terwijl ze 90% van de bevolking uitmaken.

Wat je moet doen is de relatieve cijfers vergelijken natuurlijk. Als daaruit blijkt dat de huidige immigratie duurder is dan géén immigratie, dan zit je met een duidelijk probleem in je beleid.

Vind ik nou niet echt een valabel argument om de kosten te verdedigen eigenlijk. Nogal logisch dat er absoluut gezien meer kosten zijn door werkloze autochtonen. Stel je voor dat er zelfs nog minder kosten zouden zijn aan werkloze autochtonen terwijl ze 90% van de bevolking uitmaken.

Het is ook niet om de kosten te verdedigen. Maar als er dan toch gekeken wordt naar kosten kan er veel gehaald worden bij de uitkeringen onder autochtonen. Te makkelijk om zoals Wilders alleen de kosten van ons systeem te berekenen op basis van de migranten. Misbruik van het sociale systeem door autochtonen kost net zo goed klauwen vol met geld. Maar goed hij zal zijn eigen electoraat, dat natuurlijk werkloos is geworden door die buitenlanders, niet willen af vallen.

Weer lekker de kant uitlichten die men het beste uitkomt en uiteraard weer de kritiekloze houding van de mensen die het bericht lezen.
Driewerf hoezee voor 'de gewone burger'.

@ Marky, de VVD is niet bepaald liberaal (meer), eerder conservatief. D66 is liberaal. Dat liberale signatuur (wat ze mijns inziens niet helemaal terecht draagt) is een stukje hysterisch verleden dat is blijven plakken na een partijsplitsing.

Laatst bewerkt:
Ja maar Eric dat zijn Nederlandse staatsburgers, blanke, hiergeboren dames en heren die hebben gewoon meer rechten dan een andere groep.

ik begrijp niet wat er vies is aan het "eigen volk eerst" principe....
meer nog, ik vind dat de normaalste zaak van de wereld.

ik ben helemaal niet klaar voor het verdwijnen van de natiestaat, en specifieke volkeren die erbij horen.
en met mij veel mensen. dat gevoel is ook wat TS aanspoorde dit topic te openen....

ik begrijp niet wat er vies is aan het "eigen volk eerst" principe....
meer nog, ik vind dat de normaalste zaak van de wereld.

ik ben helemaal niet klaar voor het verdwijnen van de natiestaat, en specifieke volkeren die erbij horen.
en met mij veel mensen. dat gevoel is ook wat TS aanspoorde dit topic te openen....

Het gaat mij om het feit dat als er gesproken wordt over allochtonen en hun participatie op de arbeidsmarkt er niet gekeken wordt naar 1e, 2e of 3de generatie maar naar de culturele achtergrond.
"Eigen volk" betreft alle Nederlandse staatsburgers dus ook Surinamers, antillianen en alle 2e of 3de generatie "allochtonen".
Maar dat bedoeld Wilders niet...Wilders bedoeld; iedereen die geen blanke ouders heeft of haar achtergrond heeft in de Nederlandse cultuur.

Ter info:
De definitie van het begrip allochtoon is volgens het CBS (Centraal Bureau voor Statistiek) 'een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren’. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie).

ik dacht dat immigratie geld opbracht:)
oh ik werk van 15 tot 23 vandaag dus kan ik hier rustig posten

Het gaat mij om het feit dat als er gesproken wordt over allochtonen en hun participatie op de arbeidsmarkt er niet gekeken wordt naar 1e, 2e of 3de generatie maar naar de culturele achtergrond.
"Eigen volk" betreft alle Nederlandse staatsburgers dus ook Surinamers, antillianen en alle 2e of 3de generatie "allochtonen".
Maar dat bedoeld Wilders niet...Wilders bedoeld; iedereen die geen blanke ouders heeft of haar achtergrond heeft in de Nederlandse cultuur.

Ter info:
De definitie van het begrip allochtoon is volgens het CBS (Centraal Bureau voor Statistiek) 'een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren’. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie).

ik zie je punt.
ik vat het meestal kort samen: "vertrouw geen statistieken".

je kan zelf meestal wel rond je zien wat er aan de hand is.

...

verkeerd begrepen, weggeedt

Overigens snap ik het 'eigen volk eerst' principe niet.
Bedoel je daar mensen in Nederland mee, want dan begrijp ik het nog enigszins (hoewel we echt buitenlandse aanwas nodig zullen hebben aangezien 'wij' te weinig nageslacht produceren).

Laatst bewerkt:
@ Wilders: :roflol:

@ eigen volk eerst-hersenschimmel: :roflol:

Ik pak even popcorn voor deze thread. Er wordt met cijfertjes gesmeten vanuit het anti-immigranten kamp en dat is doorgaans lachen geblazen.

Terug
Naar boven