AndroidHealthClinic

Shocking News Immigratie kost zes tot tien miljard euro per jaar

jezus, wat een debiel, cijfers publiceren zonder te zeggen wat ze zijn :roflol: past welweer in het plaatje.

Volgens mij heeft Nyfer gewoon toegegeven dat de cijfers kloppen hoor.
En naar wat ik had begrepen ging het wel degelijk om een kosten-baten analyse. En niet enkel om een kostenanalyse.

Laatst bewerkt:
En naar wat ik had begrepen ging het wel degelijk om een kosten-baten analyse. En niet enkel om een kostenanalyse.

http://www.nrc.nl/binnenland/articl...s_schatting_van_kosten_allochtonen_incompleet

Nyfer: Wilders' schatting van kosten allochtonen incompleet

Gepubliceerd: 7 april 2010 12:59 | Gewijzigd: 8 april 2010 10:25

Door een onzer redacteuren

Den Haag, 7 april. PVV-leider Wilders heeft incomplete cijfers over de kosten van niet-westerse allochtonen naar buiten gebracht. Dat zegt directeur Leo van der Geest van onderzoeksinstituut Nyfer.
.article_related_box table { width: 225px; }
[Afbeelding niet meer beschikbaar] PVV-leider Geert Wilders.
Foto AP

In opdracht van de PVV doet Nyfer een onderzoek dat over een maand gereed is. Hij zegt het „jammer” te vinden dat Wilders, via De Telegraaf, een schatting bekend heeft gemaakt. „Zo werkt dat kennelijk”.
Geert Wilders zegt op basis van de voorlopige resultaten dat de toestroom van niet-westerse allochtonen jaarlijks de samenleving tussen de zes en tien miljard euro kost. Op Radio 1 zei hij dat in het onderzoek ook de opbrengsten zijn meegenomen. Ook bijvoorbeeld het feit dat allochtonen relatief minder gebruik maken van studiefinanciering zou in het onderzoek verdisconteerd zijn. De Nyfer-directeur wil er niets over zeggen. „Wij willen eerst ons werk afmaken.”
Het PVV-Kamerlid Sietse Fritsma stelde vorig jaar een reeks vragen over de kosten en baten van niet-westerse allochtonen. Uiteindelijk gaf het kabinet summier antwoord. De PVV schakelde daarop zelf Nyfer in.

In de volkskrant van gister las ik een artikel waarin van der Geest aangaf dat de cijfers klopte, maar dat er een foutmarge van 15% was. Waardoor de kosten op tussen de 6-10 miljard kwamen.
Ik kan helaas niet bij het artikel.

Of je zoekt gewoon de cijfers op, we hebben het wel over migranten die mogen werken en arbeidsgerechtigd zijn door hun leeftijd. Kinderen vallen dus af en asielzoekers zonder volledige status eveneens.

plaatje met cijfers

Mag ik even vangen? Voordat je weer gaat roepen als een kip zonder kop? De groep 15 tot 25 jaar is het meest kwetsbaar maar de gehele groep Niet-westerse allochtonen kent een werkloosheid van 9%. 91% werkt dus. Dan kunnen we natuurlijk nog WAO en WIA-cijfers er bij betrekken maar dat is over de gehele groep zowel bij autochtoon als allochtoon iets wat een marginaal verschil oplevert. Volledig afgekeurden worden er steeds minder en velen behoren gewoon tot de beroepsbevolking, al dan niet gedeeltelijk.

Een ieder die binnen is gekomen in Nederland op basis van een MVV krijgt binnen vrij korte tijd een VTV waarmee de migrant deel uit gaat maken van de beroepsbevolking omdat met een VTV in bijna alle gevallen je arbeidsgerechtigd wordt.

Als we kijken naar arbeidsparticipatie en dus de volledig groep (ongeacht leeftijd of status) is die onder allochtonen rond de 60% en in totaal 77%. Die 60% lijkt dan vrij laag maar is vergelijkbaar met bijvoorbeeld de arbeidsparticipatie in geheel Belgie, Italie of Polen :

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas...aties/artikelen/archief/2009/2009-2819-wm.htm

Nederland kent bijna de hoogste arbeidsparticipatie binnen Europa en ook de allochtonen doen het hier relatief goed.

Dus 100 euro graag.

Het is leuk om te kijken hoe het er voor staat, maar ook waar het heen gaat. Totale werkloosheid laat een piek zien, maar neemt gestaag af, de vraag is echter wat voor effect de crisis en omstandigheden nu gaan hebben op de arbeidsparticipatie.

Alleen zeggen dat het wonderbaarlijk is dat de werkloosheid afneemt, is natuurlijk ook niet geheel juist, aangezien er een correlatie lijkt te zijn met het aantal autochtone werklozen. Wat wel schrikbarend is is dat over de gehele linie gezien er relatief 3x zo veel niet-westerse werkloze allochtonen zijn als werkloze autochtonen.

En dat is toch veemd, laten we wel wezen. Er wordt zéér veel moeite (lees; geld) gestoken in de groep niet-westerse allochtonen, om ze daadwerkelijk op het juiste pad te houden en een maatschappelijk doel te laten dienen.

Het is ook niet om de kosten te verdedigen. Maar als er dan toch gekeken wordt naar kosten kan er veel gehaald worden bij de uitkeringen onder autochtonen. Te makkelijk om zoals Wilders alleen de kosten van ons systeem te berekenen op basis van de migranten. Misbruik van het sociale systeem door autochtonen kost net zo goed klauwen vol met geld. Maar goed hij zal zijn eigen electoraat, dat natuurlijk werkloos is geworden door die buitenlanders, niet willen af vallen.
Dacht al dat je zoiets bedoelde eigenlijk, op dat vlak natuurlijk een correct argument. Als je naar kosten gaat kijken is het logisch dat je de hoogste kosten ook gaat onderzoeken om te kijken of daar gesnoeid kan worden.

Nu denk ik dat de werkloosheid onder autochtonen in Nederland op een vrij gezond niveau staat in verhouding tot het Europees gemiddelde (als ik me niet vergis zelfs één van de koplopers). En rekening houdend met de crisis natuurlijk.

Dacht al dat je zoiets bedoelde eigenlijk, op dat vlak natuurlijk een correct argument. Als je naar kosten gaat kijken is het logisch dat je de hoogste kosten ook gaat onderzoeken om te kijken of daar gesnoeid kan worden.

Nu denk ik dat de werkloosheid onder autochtonen in Nederland op een vrij gezond niveau staat in verhouding tot het Europees gemiddelde (als ik me niet vergis zelfs één van de koplopers). En rekening houdend met de crisis natuurlijk.

De werkloosheid wel maar er kan nog redelijk veel gehaald worden bij uitkeringen aan degenen die zich niet beschikbaar stellen voor arbeidsmarkt. Het aantal Wajongers blijft maar stijgen bijvoorbeeld en de bijstand is niet bedoeld voor iedere matrasligger die maar denkt dat geld aan een overheidsboom groeit.

In de volkskrant van gister las ik een artikel waarin van der Geest aangaf dat de cijfers klopte, maar dat er een foutmarge van 15% was. Waardoor de kosten op tussen de 6-10 miljard kwamen.
Ik kan helaas niet bij het artikel.

Bedoel je deze?

http://www.volkskrant.nl/binnenland...oeksbureau_Wilders_heeft_cijfers_niet_van_ons

Tussenrapportage

Maar woensdagavond gaf Van der Geest toe dat de cijfers die Wilders noemde, corresponderen met een tussenrapportage die door Nyfer eerder aan de PVV-leider is toegestuurd. Wel benadrukte hij dat die cijfers nog voorlopig waren en dat rekening gehouden moet worden met een foutmarge van 15 procent. Dat maakt dat de kosten variëren tussen 6 en 10 miljard euro per jaar.
Uit het onderzoek blijkt dat elke migrant de Nederlandse samenleving enkele tonnen kost. Volgens Wilders zijn de werkelijke kosten hoger, omdat de raming gebaseerd is op 20 duizend niet-westerse allochtonen. In werkelijkheid zijn dat er veel meer. ‘Het werkelijke bedrag zal dus veel hoger liggen’, aldus Wilders.

Wilders blaast dus te vroeg...of hij nu gelijk heeft of niet.

Hij doet zijn uitspraken op basis van een vooralsnog onvolledig onderzoek, waarvan de methode, selectie van de onderzoeksgroep, uitslagen en interpretaties nog niet eens bekend en gepubliceerd zijn.

Daar gaat het om...

Het gaat ij niet om of de cijfers uiteindelijk juist zijn of niet...Wilders roept iets wat nog niet controleerbaar en falsificeerbaar is.

..
Overigens snap ik het 'eigen volk eerst' principe niet.
Bedoel je daar mensen in Nederland mee, want dan begrijp ik het nog enigszins (hoewel we echt buitenlandse aanwas nodig zullen hebben aangezien 'wij' te weinig nageslacht produceren).

proficiat. das de kern van het probleem.

in tegenstelling tot de gangbare doctrine, vind ik niet dat de oplossing de import van volkeren is die totaal niet integreren en die vinden dat wij ons aan hun moeten aanpassen. ik vind het namelijk niet normaal dat een moslim burgemeester is van rotterdam (om maar iets te noemen)

mits een gecoördineerd beleid van een bekwame overheid kan het eigen demografische deficit toch aangepakt worden. das uiteindelijk de beste oplossing.

---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:53 ----------

@ eigen volk eerst-hersenschimmel: :roflol:

Ik pak even popcorn voor deze thread. Er wordt met cijfertjes gesmeten vanuit het anti-immigranten kamp en dat is doorgaans lachen geblazen.

uit eerdere posts heb ik al kunnen opmaken dat je een intelligent persoon bent.
daarom begrijp ik dus niet waarom het "anti-immigratie" kamp steeds belachelijk gemaakt moet worden...

verder hecht ik geen enkel belang aan statistieken. jij denk dat De Waarheid uit een statistiek of cijfers kan komen, en dat vind ik nogal naïef in deze tijd.

in de sovjetunie was er ook geen enkel probleem volgens de statistieken.

Laatst bewerkt:
uit eerdere posts heb ik al kunnen opmaken dat je een intelligent persoon bent.
daarom begrijp ik dus niet waarom het "anti-immigratie" kamp steeds belachelijk gemaakt moet worden...

verder hecht ik geen enkel belang aan statistieken. jij denk dat De Waarheid uit een statistiek of cijfers kan komen, en dat vind ik nogal naïef in deze tijd.

in de sovjetunie was er ook geen enkel probleem volgens de statistieken.

Cijfers kun je staven, wat jan met de pet ziet op straat is subjectief en vormt geen goed beeld. Daarom is het CBS en andere instituten in het leven geroepen om zo een repressentatief beeld te krijgen van uitgaves, kosten, baten en cijfers in het algemeen.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je beleid maakt op basis van subjectieve gegevens.

Cijfers kun je staven, wat jan met de pet ziet op straat is subjectief en vormt geen goed beeld. Daarom is het CBS en andere instituten in het leven geroepen om zo een repressentatief beeld te krijgen van uitgaves, kosten, baten en cijfers in het algemeen.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je beleid maakt op basis van subjectieve gegevens.

cijfers en statistieken zijn tegenwoordig het ideale middel om je gelijk te halen in de politiek. das alles. je moet alleen zorgen dat de cijfers jouw idee ondersteunen.

das namelijk wat ik de hele tijd door zie gebeuren.

wat jij aanhaalt, is hoe het zou moeten zijn...maar zoals je wellicht weet, leven we niet in een perfecte wereld, maar in een corrupte, rotte samenleving vol egoïsten waarin de politiek het lichtende voorbeeld is...

• Topic Starter Topic Starter
@ Wilders: :roflol:

@ eigen volk eerst-hersenschimmel: :roflol:

Ik pak even popcorn voor deze thread. Er wordt met cijfertjes gesmeten vanuit het anti-immigranten kamp en dat is doorgaans lachen geblazen.

Het is te hopen dat je vroeger eens hard op je achterhoofd bent gevallen zodat je in ieder geval een verklaring hebt voor jou naieve denkwijze.

'popcorn pakken', 'anti-immigranten kamp', alsof er niks gaande is en de problemen hier ter plekke worden verzonnen. Idioten genoeg in dit land.

En dan heb je ook nog mensen die zich door dit soort berichten (onbewust) aangevallen voelen omdat ze een allochtone achtergrond hebben en daardoor blind zijn voor de problematische situatie.. :duh: :roflol:

Dit is toch helemaal niet belangrijk?
Ik wil weten hoeveel dat geblondeerde haar van Wilders de belastingbetaler kost!

Dit is toch helemaal niet belangrijk?
Ik wil weten hoeveel dat geblondeerde haar van Wilders de belastingbetaler kost!
Dus het maakt jou niet uit dat je belastingcentjes worden besteed aan de kosten die samenhangen met immigratie? Tja, ieder zijn mening.

Het leuke is ook nog dat ik die immigranten niks kwalijk kan nemen, de politiek is het geweest die dit jarenlang heeft toegestaan. Veranderen doen we er toch niks meer aan.
Wat we wel nog kunnen doen is stemmen op een partij die kansloze immigratie verbied.

Dus het maakt jou niet uit dat je belastingcentjes worden besteed aan de kosten die samenhangen met immigratie? Tja, ieder zijn mening.

Oke sorry dat ik niet serieus was.
Serieuze modus aan:
Ja, die migranten kosten hartstikke veel. Maar het moet allemaal in perspectief gezien worden. Als je bijvoorbeeld naar Wilders luistert over ontwikkelingshulp afschaffen dan denkt het tokkievolk "yes, we gaan dik besparen meer voor ons etc". Maar het is dan handig in je hoofd te houden dat wij veel meer uitgeven per koe subsidie dan per hongerafrikaantje.

En zo is het met alles in de politiek, dus ook met cijfers. Cijfers zijn niet absoluut, maar altijd subjectief. Want het ligt eraan welk waardeoordeel je aan die zoveel miljard hecht en wat je daarmee doet, (daarom zal Wilders met Halsema verschillen van mening terwijl die zoveel miljard een absoluut getal is snappie.)

Nou zal iedereen het ermee eens zijn dat het veel is, en dit heeft meerdere oorzaken, o.a dat we in de jaren '70 geen **** aan integratie hebben gedaan.
Het punt is alleen, mijn beste, dat Wilders wel kan schreeuwen, maar niet met oplossingen komt.

Dus een normaal denkend mens heeft een probleemstelling: We hebben immigranten en die kosten zoveel aan directe en indirecte kosten in de loop van de jaren.
(Erbij in gedachtehoudend dat we de langetermijn BATEN niet kunnen berekenen.
Dan ga je aan een oplossing denken en wat doet Wilders: schreeuwen van lege kreten en holle "oplossingen".
En het mooie is: Wilders is niet dom, hij weet zelf ook wel dat zijn oplossingen niet werken, maar hij weet (en anders zijn spindoctors wel) dat zijn electoraat niet zo slim is, dus roept hij bullshit, want meer stemmen.

\Serieuze modus off

Hoeveel kost die knipper van Wilders ons nou? Ik eis een parlementaire enquete!

Bedoel je deze?

http://www.volkskrant.nl/binnenland...oeksbureau_Wilders_heeft_cijfers_niet_van_ons

Wilders blaast dus te vroeg...of hij nu gelijk heeft of niet.

Hij doet zijn uitspraken op basis van een vooralsnog onvolledig onderzoek, waarvan de methode, selectie van de onderzoeksgroep, uitslagen en interpretaties nog niet eens bekend en gepubliceerd zijn.

Daar gaat het om...

Het gaat ij niet om of de cijfers uiteindelijk juist zijn of niet...Wilders roept iets wat nog niet controleerbaar en falsificeerbaar is.

Nou ja, hij sprak op vanwege de tussenreportage die hij had gekregen. Dat Nyfer dan gaat verkondigen dat Wilders voor zijn beurt spreekt lijkt me neit belangrijk.

gast, als je geen verstand hebt van statistiek, reageer dan gewoon niet.

als je onderzoeksopzet niet bekend is zegt je conclusie ook niks.

http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/article.aspx?cp-documentid=153448857&vv=800

(Novum) - Nederland is jaarlijks per saldo ongeveer 7,2 miljard euro kwijt aan immigratie uit niet-westerse landen. Dat heeft onderzoeksbureau Nyfer berekend op verzoek van de PVV. Bij voortzetting van het huidige beleid zou dat bedrag de komende tien jaar ongewijzigd blijven.

De PVV vroeg het kabinet vorig jaar om een onderzoek naar de kosten van immigranten, maar toenmalig minister voor Immigratie Eberhard van der Laan voelde daar weinig voor. Daarop werd een eigen onderzoek gestart. PVV-leider Geert Wilders is blij dat de 'belastingbetaler eindelijk inzicht krijgt in wat er met zijn geld gebeurt'.

Wilders noemt de conclusies 'schokkend'. "Het feit dat de massa-immigratie ook in financieel opzicht rampzalig is, bevestigt de noodzaak van maatregelen, zoals een immigratiestop voor mensen uit islamitische landen, beperking van overige migratie en het voor tien jaar uitsluiten van nieuwe immigranten van uitkeringen."

D66-leider Alexander Pechtold laat in een reactie weten dat hij het polariserend vindt dat de kosten van allochtonen worden berekend. "Ook andere groepen als ouderen, werklozen, mensen die roken of te zwaar zijn, behandelen we niet als een kostenpost."

"Wilders zegt nu dat migranten een makkelijke bezuinigingspost zijn, maar mensen zijn geen economische goederen met een winst- en verliesrekening", zegt Pechtold.
Hij had het niet verkeerd in ieder geval.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/..._7_2_miljard___.html?sn=binnenland,buitenland

Laatst bewerkt:
Wilders schreeuwt hoog van de toren over 7 miljard die we uitgeven aan asielzoekers.

Arme jongen. Maar dat is natuurlijk peanuts vergeleken bij de werkelijke problemen in dit land. Ik zou zeggen; stap eens een verpleeghuis binnen. Dáár liggen enkele veel grotere problemen voor dit land.
Grappig om te zien ook dat een groot deel van de werknemers in die sector allochtoon is. Dat is een beetje een Nederlands probleem he; het 'vuile' werk laten we aan 'de anderen' over. We schreeuwen graag moord en brand, maar als het op oplossingen aankomt, dan kijken we de andere kant op. De kans is nl. heel groot dat opa en oma 's ochtends geholpen wordt door een slecht Nederlands sprekend persoon.
Ik zou Wilders liever horen over hoe hij de tekorten aan arbeid wil gaan aanpakken in die sector. (ik heb het niet over geldtekorten!) Als hij iets 'goeds' wil doen, lijkt me daar de uitdaging liggen, de hoeveelheid levenskwaliteit die daarmee gewonnen gaat worden is véél en veel groter dan janken over allochtonen. Tuurlijk stelt de PVV in het programma: 'meer handen aan het bed' en stellen ze kamervragen over uit de hand gelopen taxiritten, maar dat geeft alleen maar aan dat de werkelijke problemen een ver-van-hun-bed-show zijn.

Dat is feitelijk iets dat ik iedere politieke partij kwalijk neem: de mate van lijden die veroorzaakt wordt door zorgtekorten en door onze onwil om daar voor te betalen of te werken. Dat zal de klap op mijn achterhoofd dan wel zijn. Aangezien ik dagelijks meemaak wat die problemen inhouden ben ik misschien wat cynisch geworden. Maar die immigratie zal me gestolen worden.

Misschien moet Wilders de slogan 'Eigen volk eerst' eens wat serieuzer gaan nemen.

Laatst bewerkt:
Ik ga toch niet werken om andermans lijden te verzachten BuilderB, kom nou.

"Dat is een beetje een Nederlands probleem he; het 'vuile' werk laten we aan 'de anderen' over."

Dat is een mythe. Gastarbeiders werden niet binnengehaald omdat Nederlanders "het vuile werk niet wilden doen" maar omdat "er te weinig mensen waren om dat werk te doen". Twee verschillende zaken beste politiek correcte Nederlanders.

En als er nu meer Nederlanders zijn met een hoger diploma, is dat dan een reden om te zeggen "dat zij het vuile werk niet willen doen" ? Of moeten ze eerst universitair scholen om daarna sloten te gaan graven misschien?

Ook dat allochtonen vaker dat vuile werk "willen doen" is natuurlijk een mythe. Allochtonen kennen een hogere werkloosheid, als ze vuil werk doen was dat omdat ze kennelijk niet in staat waren een hoger diploma te halen.

Die probleemjongeren waar nu heel wat rond te doen is, die doen helemaal geen vuil werk, die doen überhaupt geen werk. Die rijden liever rond in de BMW.

Terug
Naar boven