Dus het maakt jou niet uit dat je belastingcentjes worden besteed aan de kosten die samenhangen met immigratie? Tja, ieder zijn mening.
Oke sorry dat ik niet serieus was.
Serieuze modus aan:
Ja, die migranten kosten hartstikke veel. Maar het moet allemaal in perspectief gezien worden. Als je bijvoorbeeld naar Wilders luistert over ontwikkelingshulp afschaffen dan denkt het tokkievolk "yes, we gaan dik besparen meer voor ons etc". Maar het is dan handig in je hoofd te houden dat wij veel meer uitgeven per koe subsidie dan per hongerafrikaantje.
En zo is het met alles in de politiek, dus ook met cijfers. Cijfers zijn niet absoluut, maar altijd subjectief. Want het ligt eraan welk waardeoordeel je aan die zoveel miljard hecht en wat je daarmee doet, (daarom zal Wilders met Halsema verschillen van mening terwijl die zoveel miljard een absoluut getal is snappie.)
Nou zal iedereen het ermee eens zijn dat het veel is, en dit heeft meerdere oorzaken, o.a dat we in de jaren '70 geen **** aan integratie hebben gedaan.
Het punt is alleen, mijn beste, dat Wilders wel kan schreeuwen, maar niet met oplossingen komt.
Dus een normaal denkend mens heeft een probleemstelling: We hebben immigranten en die kosten zoveel aan directe en indirecte kosten in de loop van de jaren.
(Erbij in gedachtehoudend dat we de langetermijn BATEN niet kunnen berekenen.
Dan ga je aan een oplossing denken en wat doet Wilders: schreeuwen van lege kreten en holle "oplossingen".
En het mooie is: Wilders is niet dom, hij weet zelf ook wel dat zijn oplossingen niet werken, maar hij weet (en anders zijn spindoctors wel) dat zijn electoraat niet zo slim is, dus roept hij bullshit, want meer stemmen.
\Serieuze modus off
Hoeveel kost die knipper van Wilders ons nou? Ik eis een parlementaire enquete!