AndroidHealthClinic

In de knoop

Waardering
2
Lengte
1m70
beste leden!

Dit is mijn eerste post dan ook en alvast mijn verontschuldigingen als ik iets verkeerds zeg.

Ik train nu al bijna zo een 4 maanden en aan het begin ging het goed kwa voeding maar na kerstmis ben ik eigenlijk gewoon weer ongezond blijven eten tot nu toe. KrachtTrainen deed ik nog steeds wel 4 keer per week maar voeding is bagger. Dit heeft met discipline te maken en blijkbaar heb ik dat niet.. Ik vroeg me af hoe jullie van de junk afblijven ook als iedereen het om jullie heen eet?

In ieder geval ik woog in december 59,9 kilo en nu alweer 63,8 kilo.. :|
Iemand tips?

Ook wil ik graag afvallen, maar ik ben niet dik alleen helaas me buik wel.. En aangezien de zomer er bijna is wil ik wel met een strakke buik het strand op maar ik wil ook spieren kweken maar dat kan niet tegelijk toch? Dus wat raden jullie mij aan?

Je voedingsschema aanpassen om vet te verliezen (cutten) en je trainingsschema opbouwen om spiermassa te winnen. Het heeft idd gewoon met discipline te maken. Als je van te voren weet dat mensen om je heen junkfood gaan eten (bijv als vrienden naar de mac gaan ofzo) eet dan van te voren goed en gezond, als je met een volle maag daar gaat zitten zal je echt niet in de verleiding komen om wat te nemen. Maar het is idd vooral discipline ;)

Na een tijdje wordt het ook makkelijker (tenminste bij mij). Als je gewend bent om niet te snoepen terwijl anderen het wel doen wordt het steeds meer een gewoonte. Zorg ookdat je in je cut vooral goed vullend voedsel eet, veel vezels en eiwit bijvoorbeeld. Daardoor heb je minder honger en dat maakt de verleidong weerstaan een stuk makkelijker.

Er af blijven vergt discipline. Meer kan ik er niet van maken.

Je kunt een schema opstellen waar je iets lekkers in plant en je zou ook voor jezelf bijv een cheatmaaltijd in de week kunnen plannen zodat je eens mee kunt doen.

In het begin kun je wel iets van massa aanzetten en vet verliezen. Echter moet voeding en training dan wel in orde zijn.

• Like
Waarderingen: Inb4
  • Topic Starter Topic Starter
Je voedingsschema aanpassen om vet te verliezen (cutten) en je trainingsschema opbouwen om spiermassa te winnen. Het heeft idd gewoon met discipline te maken. Als je van te voren weet dat mensen om je heen junkfood gaan eten (bijv als vrienden naar de mac gaan ofzo) eet dan van te voren goed en gezond, als je met een volle maag daar gaat zitten zal je echt niet in de verleiding komen om wat te nemen. Maar het is idd vooral discipline ;)
Kan ik om te cutten ook gewoon op onderhoud eten en de tekort met cardio maken?

Na een tijdje wordt het ook makkelijker (tenminste bij mij). Als je gewend bent om niet te snoepen terwijl anderen het wel doen wordt het steeds meer een gewoonte. Zorg ookdat je in je cut vooral goed vullend voedsel eet, veel vezels en eiwit bijvoorbeeld. Daardoor heb je minder honger en dat maakt de verleidong weerstaan een stuk makkelijker.
Dat is zeker waar! Ik had eens 23 dagen zonder junkfood volgehouden. Ik merkte dat het begin moeilijk was maar later was het makkelijker haha maar goed toen kwam de kerst en na toen kan ik ineens weer niet eraf blijven vanzoetigheid etc en ik werk ook in de horeca dat maakt het nog moeilijker, maar goed ik moet niet zeuren en gewoon discipline tonen

Er af blijven vergt discipline. Meer kan ik er niet van maken.

Je kunt een schema opstellen waar je iets lekkers in plant en je zou ook voor jezelf bijv een cheatmaaltijd in de week kunnen plannen zodat je eens mee kunt doen.

In het begin kun je wel iets van massa aanzetten en vet verliezen. Echter moet voeding en training dan wel in orde zijn.
Maar als ik ga cutten heeft het dan wel zin om nog krachttraining te doen? Want tijdens de cut bouw je geen spiermassa op dacht ik en probeer je je spiermassa te behouden wat ik al niet heel veel heb (spiermassa)

Als je niet traint ga je de spiermassa die je wel hebt ook (deels ?) inleveren

Ik zie by the way dat je 2 dezelfde topics geopend hebt ?

Als je niet traint ga je de spiermassa die je wel hebt ook (deels ?) inleveren

Ik zie by the way dat je 2 dezelfde topics geopend hebt ?

Ja maar de spiermassa die ik heb is al niet zo heel veel dus weet niet of het wel zin heeft om dan krachttraining te doen als ik afvallen wil? Beter alleen cardio doen dan of wel gewoon kracht

Ja sorry, ik wist niet welke gedeelte ik hem posten moest en het was me eerse topic snap niet zoveel van het forum nog

Juist wel krachttraining blijven doen. Zoals hierboven gezegd dan behoudt je ook wat je nu hebt zoveel mogelijk.

Kan ik om te cutten ook gewoon op onderhoud eten en de tekort met cardio maken?
Dat kan zeker, ik heb er zelf de tijd niet voor dus ben er geen fan van, maar als je het lekkerder vindt is het een goede optie. Ik ga zelf liever voor een combi, beetje deficit en beetje cardio.
En zoals hierboven gezegd wel krachttraining blijven doen.

Tuurlijk blijven doortrainen, in de cut verlies je voornamelijk vet en deels spieren. Ga jij niet trainen in de cut zal je dus theoretisch gezien meer massa verliezen.
Probeer eens een goed voedingsschema te maken, onderhoud uitrekenen en blijkbaar cutten, en lekker hard trainen.
Once you see results it becomes an addiction ;) Dan is het echt niet meer moeilijk om troep als junkfood te eten

Terug
Naar boven