AndroidHealthClinic

In ketose blijven of carbs laden

Borstkas

Competitive Bodybuilder
Waardering
541
Lengte
1m88
Massa
96kg
Nu 4 dagen bezig met het volgende dieet:

Dag 1,2,3 - 7 liter water en alleen kalkoenfilet met brocolli

Dag 4,5,6 - 4 liter water en wat vetter vlees zoals steak, mager gehakt etc met brocolli

2 Dagen al het vlees met veel complexe carbs.

Herhalen tot max 14 dagen.

Ik moet zeggen dat het inderdaad super werkt, maar wel veel discipline voor nodig is.

Twijfel alleen of ik die carbs inderdaad in het weekend zal laden, of in ketose staat blijf. Wat raden jullie aan?

Zwaar crashdieet dus...

Tain je er bij?
Wat is je normale onderhoud?
Wat eet je nu aan macro's?

Je zal als een speer afvallen maar of het ook je bedoeling is om vvm kwijt te raken?

Je kan vele malen "beter" afvallen door wat meer en gevarieerder te eten. Hoelang denk je dit vol gaan houden?

• Topic Starter Topic Starter
Zwaar crashdieet dus...

Tain je er bij?
Wat is je normale onderhoud?
Wat eet je nu aan macro's?

Je zal als een speer afvallen maar of het ook je bedoeling is om vvm kwijt te raken?

Je kan vele malen "beter" afvallen door wat meer en gevarieerder te eten. Hoelang denk je dit vol gaan houden?

Alles is goed berekend. 330 gr eiwit 50 carbs en 10 vet rest van de dagen 60 gram vet.

Dit dieet is om je metabolisme een shock te geven, en je weer gevoeliger te maken voor insuline. Max 14 dagen staat er, om vervolgens weer naar je normale dieet te gaan.

Maar terugkomend op de vraag, in ketose blijven of carbs terug laden?

Je zit niet in ketose! Wat je nu doet is een crash dieet. Een ketogeen dieet is 30 proteïne 65 vet en 5 carbs. Zo ga je nooit in ketose geraken, test het maar eens met ketostrips ;-)

Sorry had niet het hele filmpje bekeken...:rolleyes:

Persoonlijk zou ik mijn carbs wel loaden gezien dit strenge dieet...

Weet je wel zeker dat je in ketose bent met deze macro's.. ik had altijd het idee dat je hoger in vetten moet zitten en lager in eiwitten omdat deze ook tot glucose omgezet kunnen worden. En uiteraard low of no carbs..

Edit.. post hierboven zegt eigenlijk hetzelfde als wat ik dacht m.b.t ketose

Met 330 gram eiwitten en nauwelijks vetten zit je absoluut niet in ketose. Ik vind het een beetje een bizar dieet, kan me niet voorstellen dat je nog energie hebt om te trainen of überhaupt je bed uit te komen.

is dit een troll?

Eens. Maar om even terug te komen op zijn vraag.. zou jij carb loaden?
Zou inderdaad minstens 1x per week een refeed houden. Heb zelf ervaring met low-carb dieëten, maar low-carb en low-fat lijkt me gewoon niet te doen. Je moet je spieren juist in een cut gewoon flink blijven prikkelen om geen massa kwijt te raken, en als je huilend in een hoekje ligt omdat alle energie uit je lichaam is gaat dat hem niet worden.
Ik zou of een CKD (Keto dieet met refeeds) of UD2.0 aanraden aan TS. UD heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar er staan voldoende logs op dit forum van mensen die er erg goed op gingen.

Terug
Naar boven