Fitness Seller

Ineens knallende koppijn

beelzebab

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
5
Lengte
1m86
Massa
99kg
Vetpercentage
25%
Hee mensen ik rond net me laaste setje van het bankdrukken af, leek ik ff wat iets opgezets te voelen in me hals, heb ff daarna knallende koppijn gekregen, voel me hartslag in me hoofd bonken.

Wat kan dit zijn, ik lig nu op me bed, heb de training gelijk moeten stoppen

Ik weet niet wat het kan zijn, maar het beste is als je gewoon rust neemt en als het zo blijft morgen meteen effe naar de huisarts te gaan en het uit te leggen.

ik heb dat ook wel eens gehad heel vroegah. een stekende hoofdpijn vanuit de achterkant van mn nek direct na een setje zwaar bankdrukken, behoorlijk irritant.
ik weet niet zeker waar het vandaan kwam maar ik denk dat het vermoeidheid in combinatie met een slechte techniek was. En die slechte techniek kwam weer doordat ik veel te veel gewicht aan de stang hing (ik zeg niet dat jij dat ook doet :D).
nu heb ik er geen last meer van.

• Topic Starter Topic Starter
ik had al een paar dagen niet getraind dus opzich wel goed uitgerust. Ik had van het weekend kermis gehad dus vandaar niet getraind. Ik had opzich het normale zware gewicht eraan hangen. Heb dit nog niet eerder gehad. Zal kijken hoe ik me over een uurtje of 2 voel, anders morgen ff langs de dokter ja. Het voelt nu in ieder geval nog niet goed..

Heb wel eens koppijn gehad als je verkeerd in en uit ademde, misschien deed je dit verkeerd.. Is tijdens / gelijk na het setje, hou je de rest vd training en daarna nog last ff last van, als dat het is tenminste.

meer drinken
mss is je bloeddruk door de inspanning de verkeerde kant uitgegaan en krijg je zo minder zuurstof in je bloed en hersens.
Als het veel voorkomt, bij de dokter gaan.

heb van het weekend wel flink wat alcohol gehad 2 dagen lang, mischien heeft dat me wel verkeert gedaan, en heb ik te weinig water gedronken. Maarja het kan ook me adamhaling zijn geweest, dat wil er bij mij nog wel eens inschieten.

Heb nog steeds hoofdpijn nu, ik ga me ogen dichtdoen en kijken wat de ochtend brengt

En? wat heeft de ochtond gebracht..

heb de gehele nacht moeite gehad met slapen wist niet hoe ik me hoofd op het kussen moest leggen. Merkte wel dat de meeste pijn aan de achterkant van me hoofd zat.

Ik heb een poging gedaan naar me werk te gaan ben weer naar huis gegaan, ik had vanochtend nog een zeurderige pijn in me hoofd. Op me werk is er te veel herrie , dus te storend.

Voelde me gisteren nog wel een beetje misselijk, dat had ik vanochtend dat ik uit ed kwam ook nog wel een beetje en was een beetje draaierig..

Wat het nu is , ik weet het niet.

Dat is wel k*t man. Het zou inderdaad door de alcohol of dergelijke kunnen komen. Maar ik ben natuurlijk geen arts:P als het nog lang zo duurt zou ik me even laten nakijken. in ieder geval sterkte ermee dan

Het is nu wel al stukken minder die hoofdpijn maar ik heb nu een bloeddruk meter van me oom, maar daar word ik ook niet wijzer van, de eerste x was het 200/90 later nog een paar x gemeten was het al minder. Heb ik zojuist gemeten is het 87/83. Ik ga morgen gewoon maar even naar de dokter die kan het even beter vertellen.

Ik zit nu ook aan die jw en bam supplementen, kan dat ook geen kwaad voor je bloed druk, of zoals die NO produkten?? Ik laat ook gelijk me bloed maar even checken weet ik gelijk of ik nog iets nodig heb.

Mijn advies, meteen naar de huisarts. Een te hoge intercraniale druk (in de schedel) kan leiden tot een hersenbloeding.
Het kan ook iets onschudlig zijn, hoog in je nek rond de achterkant van je schedel bevinden zich drukgevoelige punten. Deze kunnen getriggered worden door een te hoge druk door bv slecht uitademen. Het periost van je cranium kan hierbij betrokken zijn, wat de bonkende sensatie kan veroorzaken.
Heb je last van krachtuitval? De dokter zal waarschijnlijk je bloeddruk testen en reflexen.
Als de klacht na het ontstaan afneemt dan hoef je je niet al te druk maken, als er iets van een bloeding is ontstaan dan neemt de klacht juist toe.

Was bij de dokter geweest, en gelukkig niks aan de hand. Mijn bloeddruk was goed. Wat jij vertel nilles zijn mijn dokter ook, zal toch eens beter op mijn adem moet letten

heb het ook wel eens gehad maar ik was toen flauwgevallen, had ook erge hoofpijn daarna maar ben nooit naar de huisarts geweest, heb er ook nooit meer last van gehad, gelukkig wel een spotter erbij. bij mij was het trouwens met squatten.

eens voorgehad bij het legpressen, wss iets met ademhaling ja, training niet meer kunnen verder zetten van de hoofdpijn, bij t minste dat ik iets zei of bewoog knallende hoofdpijn :(
achteraf geen last meer van gehad

Iemand in dit forum zei dat het aan de slechte ademhaling zou liggen. Het is te vergelijken met een lichte beroerte, zei hij. Misschien is dat de zogenaamde "valsalva-effect". Dus oppassen met Adam, onze grootvader.

een tijdje geleden hetzelfde ervaren.
trainde borst op apparaat( naar voren wegduwen)
kreeg ik ineens een knallende koppijn.
het leek alsof er een band over mijn schedel werd strakgetrokken.
de hoofdpijn werd minder als ik niet trainde maar bij elke inspanning kwam de pijn weer terug. zelfs bij het nken:)

vervolgens heb ik een afspraak gemaakt bij de chiropractor. deze aardige meneer heeft me op twee plaatsen gekraakt waaronder de nek..
het was geen fijn gevoel maar ik heb er geen last meer van gehad.
ik denk dat er ergens iets compleet bekneld zat of iets in die trant.

kan natuurlijk ook iets heel anders zijn.

hm, toevallig ik had het net ook, was 20 reps op de legpress aan het doen en de laatste 2 reps in ene dikke ****ing koppijn, denk dat het dan wel aan m'n ademhaling lag, maar wel volop vaag, kheb nu ff gezeten in de gym en nu gaat het welweer.

een tijdje geleden hetzelfde ervaren.
trainde borst op apparaat( naar voren wegduwen)
kreeg ik ineens een knallende koppijn.
het leek alsof er een band over mijn schedel werd strakgetrokken.
de hoofdpijn werd minder als ik niet trainde maar bij elke inspanning kwam de pijn weer terug. zelfs bij het nken:)

vervolgens heb ik een afspraak gemaakt bij de chiropractor. deze aardige meneer heeft me op twee plaatsen gekraakt waaronder de nek..
het was geen fijn gevoel maar ik heb er geen last meer van gehad.
ik denk dat er ergens iets compleet bekneld zat of iets in die trant.

kan natuurlijk ook iets heel anders zijn.

heb me nek ook een keer laten kraken omdat ik vroeger altijd veel last had van migraine (schrijf ik het goed?) nu veel minder maar een paar keer per jaar.

Terug
Naar boven