MuscleMeat

Injecteren amps

Tnx voor je antwoord! En ja het klopt mijn leverancier kan lastig aan een grotere hoeveelheid naalden komen gezien ik eod wil gaan prikken voor 12 weken zit ik dan al snel aan de 60 naalden bij 2x wisselen per inject. Maar wat zou volgens jou het "infectie gevaar" zijn dan? Ik doe alles met rubberen handschoenen, gebruik alcohol en laat het door een ander zetten. Lijkt mij vrij weinig wat mis kan gaan maar misschien heb ik het wel fout, het is voor mij namelijk ook de eerste keer.
Je weet dat je ze gewoon via praxisdienst.nl en daxtrio.nl kan kopen he?
Kan in principe ook vrij weinig fout gaan. Het is gewoon risicobeperking. De kans dat je een infectie op loopt is al niet zo groot. Denk dat je eerder aan vervuilde gear moet denken dan. Maar als het niet anders kan zal je niet de eerst volgende keer met een gigantisch abces zitten.
Het schijnt dat ze tegenwoordig in de zorg de huid niet eens meer ontsmetten ivm doden van bacteriën op de huid die helpen beschermen tegen infectie. Hoe accuraat dat is weet ik verder niet. Ontsmetten doen ze immers al jaren dus ik blijf er dan ook maar bij.

Protocol is gewoon vervangen van de naald. Dat de naald ´bot´ zou worden is imo onzin. Voor de prijs hoef je het niet te doen (infectiegevaar beperken is die 2 cent echt wel waard) en soms trek je met een naald op die groter is dan de naald die je moet gebruiken. Moet je nou krap zitten aan naalden, tja.. Dan zou ik zelf ook improviseren en gewoon dezelfde naald gebruiken.

Lijkt mij dat het juist wel om botte naald gaat?
Je stoot de naald herhaaldelijk tegen het glas om alles uit de ampul te krijgen.
Gevaar voor infectie kan ik juist niet begrijpen, er gebeurt niets raars met die naald, die raakt alleen de binnenkant van een steriele ampul en steriele inhoud.

Moet je nagaan als je met je naald in 4 verschillende vials iets optrekt. Wedden dat ie dan bot is? :P

Lijkt mij dat het juist wel om botte naald gaat?
Je stoot de naald herhaaldelijk tegen het glas om alles uit de ampul te krijgen.
Gevaar voor infectie kan ik juist niet begrijpen, er gebeurt niets raars met die naald, die raakt alleen de binnenkant van een steriele ampul en steriele inhoud.
Bedoelde zelf het doorprikken van de rubberstop maar als je tegen t glas gaat tikken kan je 'm maar beter weer slijpen ja :D
Gevaar voor infectie is ook echt minimaal. Riskeer zelf het risico niet voor een paar cent en weet dat het protocol is in de zorg, maar zou er eigenlijk niet wakker van liggen. Zoals ik al zei, als je al een infectie krijgt zou ik eerder naar de gear gaan kijken.

weet dat het protocol is in de zorg,

Ja, in de zorg snap ik dat, omdat ze de boel niet willen 'vervuilen' in de zin dat medicatie mengt. Mits het om vials gaat die niet leeg gaan. Bij ampullen die leeggetrokken worden lijkt het me ook nutteloos. De naalden leggen geen andere weg af door ze extra te vervangen.

Als je zelf test & tren wilt injecteren, boeit het niet zo als er wat test in de trenvial terecht komt, of omgekeerd, omdat je de naald niet wisselt.

Ja, in de zorg snap ik dat, omdat ze de boel niet willen 'vervuilen' in de zin dat medicatie mengt. Mits het om vials gaat die niet leeg gaan. Bij ampullen die leeggetrokken worden lijkt het me ook nutteloos. De naalden leggen geen andere weg af door ze extra te vervangen.

Als je zelf test & tren wilt injecteren, boeit het niet zo als er wat test in de trenvial terecht komt, of omgekeerd, omdat je de naald niet wisselt.
Lijkt me verder ook niet nee, maar ook bij ampullen vervangen ze de naalden in de zorg. Maar 't mag ook allemaal wat kosten daar.
Keiharde data heb ik niet maar zal niet veel schelen qua infectiegevaar nee.

Heren bedankt voor jullie reacties! Ik heb mijn antwoord gekregen en ga dus ook gewoon 1 naald gebruiken voor het trekken uit de ampul + het injecteren. Ik ga vanavond beginnen! Spannend! :D

Ik hoop dat je bedoelt dat je een naald voor optrekken gebruikt en een nieuwe voor het injecteren :)

Ja, ik lees zeker het onderwerp.
En ik verbaas mij over hoe achteloos anderen lezen en schrijven.

En ik verwonder mij ook over het feit dat er zo snel gescholden wordt.

Omdat de uitlatingen in dit onderwerp nogal ambigu waren, zal ik het even duidelijk noteren wat ik bedoel. Het ging namelijk over meerdere ampullen leegtrekken. Hebben jullie dat wel goed gelezen?

Naalden wisselen tussen het optrekken heeft geen zin bij ampullen die je geheel leeg trekt.
Naalden wisselen tussen het optrekken uit vials heeft niet veel zin mits je de enige bent die het gebruikt en het niet erg vindt dat de middelen minimaal vervuild raken onderling.
Naalden wisselen tussen optrekken en injecteren heeft bij ampullen die je geheel leeg trek wel zin, omdat de naald heus wat botter wordt als je het glas raakt.
Naalden wisselen tussen optrekken en injecteren uit een vial met rubber is ook enigszins zinvol. Het is allemaal beetje afhankelijk van de dikte van de naald en type rubber. Hard rubber en een slin naald voel je soms wel als je heb zitten frunniken met de naald in meerdere rubbers.

Ik kaartte aan dat infecties niet zozeer het probleem zijn. De naald die je door het rubber heen jaagt of waar je mee door het rubber van de vial heen gaat, legt geen weg af die niet steriel is (maak de rubbers van je vials even met alcohol schoon een minuut voor je er door heen gaat).
Het wisselen is in eerste plaats dus ter voorkoming dat het doorboren van de huid wat pijnlijk is.

Dat ik als laatste zei dat ik hoopte dat hij de naald WEL vervangt, is omdat het gewoon wat fijner is om met een volledig scherpe naald te injecteren.

Hehe, lekker stuiteren op je quads met een botte naald :roflol:

Dat is toch exact wat ik net zei :scratch:
Daarnaast wordt er overal gedaan alsof optrekken met een naald hem zo bot maakt als de punt van een pen. Je kan er prima mee injecteren, protocol is dat je de naald vervangt. Heb je geen andere keus, dan ga je heus niet veel merken van die ´botte´ naald.

Bestel je naalden gewoon online man .... daxtrio

Dat is toch exact wat ik net zei :scratch:
Daarnaast wordt er overal gedaan alsof optrekken met een naald hem zo bot maakt als de punt van een pen. Je kan er prima mee injecteren, protocol is dat je de naald vervangt. Heb je geen andere keus, dan ga je heus niet veel merken van die ´botte´ naald.

Jij had het over infectie beperken door naalden te wisselen. Dat vind ik juist vergezocht omdat de naald niet in contact komt met niet steriele zaken. Ik zou het dus doen omdat de naald wat botter kan zijn, niet omdat het infectiegevaar oplevert.
Misschien hebben we allebei een beetje gelijk en is er wel degelijk iets meer infectiegevaar en is de naald dus heel iets botter. :)

Terug
Naar boven