MuscleMeat

Inname Whey Protein concentraat - isolaat / BCCA-poeder

Grotedraak

Novice
Waardering
0
Beste mensen,

Mijn doelstelling: iets afvallen (met name buik een beetje) maar niet veel maar metname vooral spiermassa opbouwen.

Gewicht 86 kilogram
Lengte: 1.92 m

Ik Fitness nu al weer een jaar en ik sta een beetje stil ik train 3 a 4 keer in de week. Vandaar dat ik aankomende week ga beginnen met
Whey Proteine concentraat - isolaat en BCAA-poeder (L-valine, L-isoleucine, L-Leucine)
Mijn fitness instructeur beweert dat ik 4 shakes van 50 gram (200 gram per dag) de stuk verdeeld over de dag moet innemen waarvan één een uur voor de training en één direct na de training op trainingsdagen terwijl ik op dit forum toch lees dat ik met minder ook prima af ben. Wat adviseren jullie?

En over de aminozuren zegt hij 15 gram voor het trainen (het herstelt je spieren toch alleen?) en 10 gram erna?

Zijn dit de juiste hoeveelheden? En met hoeveel water/melk maken jullie je shakejes aan?

Alvast bedankt!!

imo veel te veel, ik drink 1 whey shake op een dag.. soms 2 als het met de voeding niet helemaal goed gaat maar 4 is echt veel te veel vind ik dan..
wat betreft die aminozuren kan ik je niet helpen want die gebruik ik zelf niet.

200gram whey per dag is niet echt best voor je denk ik. als het een weightgainer betreft kan het wel. Ik zou 2 shakes van ieder 30gram pakken per dag.

Veel te veel.
Whey is goed omdat het snel wordt opgenomen, wat volgens mij enkel interessant is:
- 's morgens, om snel terug proteïnen op te nemen
- voor en na training

Ik zou dus op trainingsdagen 3 shakes nemen, op niet trainingsdagen 1 (enkel 's morgens), bovendien zou ik het op 30-40g houden.
De rest van de proteïne haal je dan uit kwark, vlees, melk, ...

Ikzelf doe mijn shakes met water, omdat dit sneller opneemt.
Van bcaa poeder weet ik niks

aanvulling over bcaa

http://forum.dutchbodybuilding.com/...voor-training-minstens-belangrijk-erna-24979/

en

BCAA De afkorting BCAA staat voor Branched Chain Amino Acids, oftewel vertakte keten Aminozuren. Doordat deze aminozuren niet door ons lichaam zelf kunnen worden aangemaakt moeten wij deze middels onze voeding of supplementen binnenkrijgen. BCAA's verschillen van de andere aminozuren omdat ze onmiddellijk in de spieren opgenomen worden en niet in de lever worden opgeslagen. BCAA's zijn van uitzonderlijk belang aangezien ze als eerste worden aangesproken wanneer de koolhydraat reserves (glycogeen) dreigen op te raken, dus bij een zware training. Het lichaam is dan niet in staat om de gevraagde brandstof (koolhydraten) te leveren en zal daarvoor uw waardevolle spieren afbreken om aan aminozuren te komen. Er worden dan in het bijzonder drie aminozuren vrijgemaakt. Deze drie aminozuren worden samen de BCAA's genoemd. Door voor de training BCAA's in te nemen, voorkom je dat je lichaam tijdens de training spiermassa gaat aanspreken om aan deze aminozuren te komen. En ingenomen na de training zullen zij zorgen voor een maximale eiwitsynthese.

over die whey shakes, dat is toch wel teveel imo. rond de 160 gram zou je genoeg aan moeten hebben p/d

trouwens whey is toch al een goede bron van bcaa dus ik zou die er niet meer extra bij nemen

teveel eiwitten, niet aangeraden!

4 x 50 gram is veel te veel! Dat betekent dat je al 200 gram eiwitten neemt alleen in de vorm van shake. Daarbij komt nog al de eiwitten die je uit je voeding haalt. Het wordt aangeraden om ongeveer 2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht in te nemen, en dat per dag. Ik bijvoorbeeld weeg 70 dus 140 gram moet ik innemen per dag ongeveer. Als je teveel voeding inneemt gaat je lichaam minder koolhydraten verbruiken. De energie wordt dan voornamelijk uit eiwitten geput. Hun taak als spieropbouwers gaat daarmee verloren, waardoor je spieren niet meer groeien! Het is waarschijnlijk de reden waarom je geen vooruitgang meer boekt!

Succes ermee!

Als je teveel eiwitten inneemt moet het zijn i.p.v. voeding! Sorry foutje

4 x 50 gram is veel te veel! Dat betekent dat je al 200 gram eiwitten neemt alleen in de vorm van shake. Daarbij komt nog al de eiwitten die je uit je voeding haalt. Het wordt aangeraden om ongeveer 2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht in te nemen, en dat per dag. Ik bijvoorbeeld weeg 70 dus 140 gram moet ik innemen per dag ongeveer. Als je teveel voeding inneemt gaat je lichaam minder koolhydraten verbruiken. De energie wordt dan voornamelijk uit eiwitten geput. Hun taak als spieropbouwers gaat daarmee verloren, waardoor je spieren niet meer groeien! Het is waarschijnlijk de reden waarom je geen vooruitgang meer boekt!

Succes ermee!

In een prtie van 50 gram zit echt geen 50 gram puur eiwitten in hoor, meestal zit in een portie van 30 gram 20 gram eiwitten en de overige grammen bestaan dan uit kh en vetten bijv.

AH, in uw whey misschien niet, maar mijn whey bestaat uit 27,5g eiwit per 30g. Maar ja zelfs als jou whey minder bevat zijn vier shakes van 50 g zoizo veel te veel!

Terug
Naar boven