AndroidHealthClinic

Insuline Balans

Riccohw

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Insuline Balans & wijziging voeding

Vraag 1:
ik train nu dus al ruim een half jaar. Ben sinds februari begonnen, maar in in april begonnen met serieuze voeding. Nu ben ik een tijd wezen bulken, en lekker vet wezen aanzetten. Nu ben ik overgeschakeld op een clean bulk schema.
Maar mijn vraag is, hoe vaak wijzigen jullie je schema? ik bedoel, als je aan het clean bulken ben, hoe vaak wijzig je die?
of ga je gewoon 3 maanden bulken met het zelfde schema, en dan cutten voor 3 weken, en weer bulken, en zo verder.

vertel, en informeer mij, hoe doe je dat? Neem je totaal nieuwe producten, of neem je de helft mee van het oude schema naar het nieuwe?
ik wil graag het maximale uit m'n lichaam blijven halen, maar ik heb namelijk gehoord dat je lichaam aan de voeding/kcal inname kan wennen.

Vraag 2:
Ik heb het artikel van John M Berardi gelezen. Hij heeft het over maaltijden met KH's en EW's en bijna geen vet, en maaltijden van voornamelijk vet en EW's, en bijna geen KH's.
Ook zei hij dat het verstandig was om 6 maaltijden te nemen (ja dit doe ik dus al een eeuwigheid, dus dat is oud nieuws) waarvan de helft hoog in KH/EW en de andere helft hoog in EW en V.
Dit zou het insuline pijl verhogen (op positive manier) wat weer op termijn meer massa en minder vet zou betekenen.

Ook zou ik op een totaal van 4200:eek: Kcal uit komen als dagelijkse basis op dagen waarop ik fitness. Dat moet je dus in je rust periode ook innemen.
Dit lijkt me erg veel..

Mijn vraag aan jullie is dus ook, zijn jullie fan van een voedingsschema gebaseerd op zijn bevindingen of meer op een voedingsschema gebaseerd op 50%-35%-15% (KH/EW/V). En wat raden jullie aan? (ik ben insuline gevoelig, krijg snel vet er bij, en heb ook snel weer een laag vet percentage)
Of nog een ander ding, wat is jullie favoriete verdeling?

>Extra info: de vetten worden voornamelijk verzadigde vetten genoemt, logisch, maar is soms moeilijk te verkrijgen in sommige produten.

Informatie te vinden op:
John Berardi - Massive Eating Part I
John Berardi - Massive Eating Part II

heel veel vragen, naja meer veel tekst eigenlijk, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
Thank you!

Laatst bewerkt:
Grappig... JB beweerde dat een paar jaar geleden, en tegenwoordig ziet zijn advies er iets genuanceerder uit meen ik.

• Topic Starter Topic Starter
Grappig... JB beweerde dat een paar jaar geleden, en tegenwoordig ziet zijn advies er iets genuanceerder uit meen ik.
hehe oops lolz.
maar hoe sta jij er tegen over?
ik zit nu aan een 50/35/15 (naja min of meer 50/30/20 ongeveer).

mijn ideaal is 50/30/20 dus wat mij betreft zit je dan perfect, soms in extreme eiwitcyclus naar 40-40-20.

hehe oops lolz.
maar hoe sta jij er tegen over?
ik zit nu aan een 50/35/15 (naja min of meer 50/30/20 ongeveer).

Ik vind het maar flauwekul (vet en KH scheiden... net als het Montignac dieet lijkt het wel).

Ik doe niet aan percentages (vind ze zinloos als je niet weet wat het totaal is), maar doe ongeveer 2 gram per kilo aan eiwit. De helft daarvan aan vet en het dubbelle aan KH... zoiets (ik heb het al een poosje niet meer bekeken, maar dat was vroeger eens een aanbeveling van Dave Draper en ik bleek er met mijn schema destijds op te zitten, dus heb ik zijn aanbeveling onthouden :))

Ik ben kennelijk dus niet de enige die niet op de KEV verhouding let... :)

Ik meen dat Berardi van mening was dat je niet zo veel hoef te eten op rustdagen. Niet zo veel als op trainingsdagen iig.

Terug
Naar boven