XXL Nutrition

insuline

theDOGFATHER

Cool Novice
Waardering
0
hey

weer een vraagje:rolleyes:

ik lees veel over bodybuilders,,,en dat ze extra insuline inspuiten,om zo meer massa te kweken,,,
nu is mn vraag,,,,wat voor insuline is dat?
humane? langwerkende of kortwerkende?

k vraag het omdat ik zelf ook diabeet ben,,en mij verteld is,,als ik meer zou gaan spuiten vanzelf ook meer massa zou krijgen,,,
maar weet natuurlijk niet,of de insuline die ik gebruik ook wel de goeie is
( weet er nog niet zoveel vanaf,,,van kuren etc)

ik hoop dat iemand me wijzer kan maken
grtzzz iwan"theDOGFATHER"

Over insuline kan ik je helaas niets melden, maar wil je toch een tip geven.

En dat is dat je niet zomaar dingen van mensen moet aannemen. Dit forum is natuurlijk heel leerzaam, doe altijd zelf research. Kennis is tenslotte macht. Want insuline is niet nix.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Suat zei:
Over insuline kan ik je helaas niets melden, maar wil je toch een tip geven.

En dat is dat je niet zomaar dingen van mensen moet aannemen. Dit forum is natuurlijk heel leerzaam, doe altijd zelf research. Kennis is tenslotte macht. Want insuline is niet nix.

Succes!
ja dat weet ik wel,,dat insuline niet nix is,,,maar ik injecteer al 4x per dag insuline,,,

en zag op een andere topic(daarnet),,, dat de insuline die ik gebruik(novorapid kortwerkend( 4uur),,gewoon verkocht word,,in de BB scene

Kortwerkende (als in actrapid) en naar ik begrijp ik in de spier gespoten en niet in de vetlaag (althans ik ken iemand die het in de triceps spuit)... Erg snelle werking dus. Zorg dan ook dat je voldoende KH bij de hand hebt (en eventueel een glucagon-injectie en een SOS-halsketting, of waarschuw mensen in je omgeving waar je mee bezig bent)

Het is de bedoeling de post-workout insuline-piek te verhogen, vandaar geen langwerkende (als in levemir enzo)
(even een waarschuwing, niet specifiek voor jou, maar voor anderen die dit topic lezen) van insuline kun je in coma raken die zelfs tot de dood kan leiden. Bezint eer gij begint.

[Link niet meer beschikbaar]

Lees dit maar eerst eens goed door voordat je ook maar iets zomaar gaat doen met je dosering.
Insuline doseringen worden door de arts heel zorgvuldig gemeten en dit is iets heel persoonlijks evenals de soort insuline.
Er zijn zo verschikkelijk veel soorten en combis van snelle en langzame,ikzelf gebruik aspart maar dan heel minimaal 2x daags 4iu eod voor max 3 weken,Altijd in combi met AAS (nooit alleen)
Kijk ik ben geen suikerpatient en ben het ook niet vanplan te worden dus voor mij liggen de aangepaste doseringen voor de hand.Hoe het bij jou zit geen idee.
Ga in ieder geval niks zelf proberen als suikerpatient maar overleg eerst met je arts of het uberhaupt wel veilig is voor je aangezien je medische achtergrond.

Succes en denk goed na insuline kan linke soep zijn als je er niet goed mee omgaat.

wazzup zei:
Kortwerkende (als in actrapid) en naar ik begrijp ik in de spier gespoten en niet in de vetlaag (althans ik ken iemand die het in de triceps spuit)... Erg snelle werking dus. Zorg dan ook dat je voldoende KH bij de hand hebt (en eventueel een glucagon-injectie en een SOS-halsketting, of waarschuw mensen in je omgeving waar je mee bezig bent)

Het is de bedoeling de post-workout insuline-piek te verhogen, vandaar geen langwerkende (als in levemir enzo)
(even een waarschuwing, niet specifiek voor jou, maar voor anderen die dit topic lezen) van insuline kun je in coma raken die zelfs tot de dood kan leiden. Bezint eer gij begint.

Netjes.
IDD zorg dat mensen weten waar je mee bezig bent.

ik neem aan dat als diabeet hij wel weet wat de impact is van meer spuiten op zijn lichaam betreffende coma's en dood

wazzup zei:

actrapid,,in de spierlaag spuiten,???
maar insuline is een hormoon, dat je eetlust opwekt toch?
ik spuit zelf novorapid(nog sneller als actrapid)
en dat moet echt onderhuids gespoten worden,,,en dan werkt het al na 10 minuten..
mensen vragen me ook vaak,,of ik hun een novopen,,en insuline kan leveren,,maar weet niet of ik dat uberhaubt welmoet doen..

wat die coma betreft,,,,daar heb ik helaas al wel ervaring mee gehad,, tijdelijk dan wel gelukkig,,maar je weet niet wat je meemaakt

Man-Mountain zei:
ik neem aan dat als diabeet hij wel weet wat de impact is van meer spuiten op zijn lichaam betreffende coma's en dood

Het punt is alleen dat je zoveel soorten diabeten hebt en elke persoon krijgt een volledige screening van de huisarts zowel voor de dosering en voor de soort insul.Dus als dat in zijn geval op maat gemaakt is lijkt het me geen slim idee om zomaar de dosering te gaan verhogen laat staan om de type insuline te veranderen.

theDOGFATHER zei:
maar insuline is een hormoon, dat je eetlust opwekt toch?
ik spuit zelf novorapid(nog sneller als actrapid)
en dat moet echt onderhuids gespoten worden,,,en dan werkt het al na 10 minuten..
mensen vragen me ook vaak,,of ik hun een novopen,,en insuline kan leveren,,maar weet niet of ik dat uberhaubt welmoet doen..

wat die coma betreft,,,,daar heb ik helaas al wel ervaring mee gehad,, tijdelijk dan wel gelukkig,,maar je weet niet wat je meemaakt

Wil je echt voor massa gaan zou je misschien gewoon een kuurtje moeten doen en helemaal niks met je insul.
Van AAS incombi met je (normale)gebruik van insuline kan je wellicht hele nette resultaten verwachten.
Dus probeer gewoon een kuurtje uit te denken met een goeie Ratio anabool en androgeen en dan zal je insuline het anabole gedeelte zeker aanwakkeren.

theDOGFATHER zei:

Ja ik vond het ook vaag. Maar hij zei echt triceps en de vetlaag is daar nu niet bepaald erg groot (in vergelijking met buik en benen). Ik kan het hem wel eens vragen of het intramusculair of subdermaal was.

niet doen. (stel dat er wat mis gaat en ze houden jou verantwoordelijk)

No ervaring met glucagon-injecties gekregen, of gewoon een suiker-infuus ? Mijn vriendin heeft wel lage waardes soms (tegen de 3 aan 2,7 is haar record geloof ik), maar lager gelukkig nog niet. Een collega van me kreeg een hypo tijdens het autorijden en is nu voorlopig zijn rijbewijs kwijt. Erg onhandig.

wazzup zei:
theDOGFATHER zei:

Ja ik vond het ook vaag. Maar hij zei echt triceps en de vetlaag is daar nu niet bepaald erg groot (in vergelijking met buik en benen). Ik kan het hem wel eens vragen of het intramusculair of subdermaal was.

niet doen. (stel dat er wat mis gaat en ze houden jou verantwoordelijk)

No ervaring met glucagon-injecties gekregen, of gewoon een suiker-infuus ? Mijn vriendin heeft wel lage waardes soms (tegen de 3 aan 2,7 is haar record geloof ik), maar lager gelukkig nog niet. Een collega van me kreeg een hypo tijdens het autorijden en is nu voorlopig zijn rijbewijs kwijt. Erg onhandig.
das aardig laag ja,,,toen ik nog slecht ingesteld was,,zat ik regelmatig op waardes van 2.0 en lager,,,nu zit het allemaal wel gelukkig weer goed

wat betreft diegene die zei,,dat er meerdere soorten van diabetes zijn,,, zijn 2 verschillende types,,,,, alleen wel meerdere soorten insuline.

Ikzelf ben ook al 8 jaar diabeet.
Maar ik snap niet wat jullie bedoelen met waardes van 2. zoveel enzo.
Een streefwaarde is toch gewoon rond de 100. Of hoe bedoelen jullie dit!
En er zijn maar 2 soorten diabetisch: type 1 en 2
Maar soorten insulines zijn er genoeg.

Bloedsuikerwaardes worden in Nederland anders gemeten dan in de USA. hier gaat gaat het in mmol/l en daar in mg/dl Ik neem haast aan dat 100 de VS-standaard is.

99 mg / dL = 5,5 mmol / L

/edit: Oh, en dan heb je in type-2 nog wat varianten... door overgewicht, door ouderdom en door zwangerschap. De laatste wordt doorgaans vanzelf beter, de eerste kun je wat aan doen, de ouderdoms-variant is moeilijker wat aan te doen (duh)

Ok wazzup nu snap ik het, merci voor de uitleg

BramV zei:
Ikzelf ben ook al 8 jaar diabeet.
Maar ik snap niet wat jullie bedoelen met waardes van 2. zoveel enzo.
Een streefwaarde is toch gewoon rond de 100. Of hoe bedoelen jullie dit!
En er zijn maar 2 soorten diabetisch: type 1 en 2
Maar soorten insulines zijn er genoeg.

de waardes zijn de bloedsuikerwaardes,,,,
normaal gesproken moet een mens tussen de 4.0 en 9.0 ingesteld zijn

raar dat je dat niet weet ......in belgie hebben ze hetzelfde systeem als in nederland toch?

Heb jij het dan over een vingerprik over over de HBA1C?
Ik heb het over de waardes die erop de glucose meter komen te staan.

BramV zei:
Heb jij het dan over een vingerprik over over de HBA1C?
Ik heb het over de waardes die erop de glucose meter komen te staan.
ik ook...over de waardes die op de GLUCOSE METER(one touch ultra) komen te staan

Terug
Naar boven