AndroidHealthClinic

Intensiteit en Volume van de trainingen?!?

botjesbuilder

Cool Novice
Waardering
1
Hallo hallo..

Ik train nu 2 jaar volgens een drie daags split schema. (dit terwijl ik 5 tot 6keer per week train) Ik pak hierbij benen+schouders, rug+biceps en borst+triceps. Een voorbeeld van de laatste is als volgt:

Benchpress: 12 / 10 / 8
Incline benchpress: 12 / 10 / 8
Cable Cross: 12 / 12 / 12
Dumble fly's: 12 / 10 / 8
Press machine close grip: 12 / 10 / 8

French press: 12 / 10 / 10
Pull down: 12 / 10 / 10
Reverse pull down: 12 / 10 / 10
"Die ene met die touwtjes ;)" 12 / 10 / 10

Ik heb in die tijd altijd goed gegeten en ben 35 kilo vetvrije massa aangekomen. Het leek me na twee jaar wel eens tijd om iets anders te proberen en heb daarom van dit forum het schema van Big-T gehaald.
Aangekomen op de sportschool adviseerde de eigenaar (zelf 30 jaar bodybuild ervaring en nederlands en europees kampioen geweest) mij echter die niet te doen (5 daags split) omdat de intensiteit niet hoog genoeg zou zijn en de uitputting van de spiergroep minimaal. Na het zien van het schema hier op internet twijfel ik of mijn schema misschien dan niet te intensief is. Ik ben altijd in een uur klaar.
De eigenaar van de sportschool raadde mij aan om de spiergroepen om te draaien en eerst de kleine te pakken en vervolgens de grote. Om er zo voor te zorgen dat ik bij de grote spiergroepen minder hulp kan krijgen van de kleine. IK ZIT IN DUBIO!!!

graag jullie meningen wat ik het beste kan doen.

Je doet 24 setjes en je bent in een uur klaar? Dat is dus 2.5 min per set... Lijkt me dik intensief genoeg.

Terug
Naar boven