MuscleMeat

internet providers in Belgie

TurboNet 20mbps/35gb, 61.32/maand, wat te duur en veel te weinig bandwidth nog, maar iets beters vind je niet in Belgie helaas.

Hebben jullie in Belgie ook onbeperkt internet per maand of betaal je per tik? Welke raden jullie me aan trouwens?

Hoe is het in Belgie geregeld trouwens? Kabelinternet bestaat daar niet? Alleen telefoon?

Sowieso betaal je je internet TE duur hier :(

België loopt steeds meer achter in Europa:

Gemiddeld tot hoge prijzen voor de eindgebruiker.

Daar waar België vroeger tot de kopgroep van Europa behoorde qua prijs-kwaliteit verhouding, is België
intussen teruggezakt tot de middenmoot en zal België -indien er geen maatregelen genomen worden- binnen
enkele jaren naar de staart van Europa afzakken.
Dit is vooral te wijten aan het feit dat in België zowel prijs als kwaliteit door de jaren heen grotendeels gelijk
zijn gebleven, terwijl er in de rest van Europa wel degelijk een hoop veranderde ten gunste van de klant.
Hetgeen ons echter bijzonder opvalt in deze studie is het feit dat er in heel Europa blijkbaar een soort
commerciële basisprijs bestaat die schommelt tussen 15 en 20 euro. Deze prijs is dus de kost die een
operator moet maken om een klant aan te sluiten op zijn netwerk.
Daarenboven blijkt uit de studie dat alle extra’s daarboven wel hun meerkost hebben, maar dat die niet de
hoogte aannemen die de operatoren er soms voor durven vragen.

Hele studie hier te vinden: [Link niet meer beschikbaar]

scarlet ADSL premium, 25 gb Denk 10Mbps en ik denk dat dat we zo een 40 euro betalen.
gemiddeld download ik wel maar aan 370kb/s achja....ik kan niet echt klagen...

Dus hoe langer je achter internet zit op een dag hoe duurder het wordt, begrijp ik omdat Big-T zegt dat er geen onbeperkt internet is voor een vast bedrag per maand.

Dus hoe langer je achter internet zit op een dag hoe duurder het wordt, begrijp ik omdat Big-T zegt dat er geen onbeperkt internet is voor een vast bedrag per maand.

ja en neen.
Neen want het is niet per uur dat je betaalt maar per hoeveel gedownloade kbs.
Je krijgt dus een vaste hoeveelheid gb te downloaden op 1 maand.
Als je bij 10 gb mag downloaden/ maand en je download die 10gb al op 1 week, dan ga je 3 wken smallband hebben (dus telefoonlijnsnelheid=+/- 5-10kb/s ofzo) OF je koopt gb's die je dan elke maand gaat opgebruiken OF elke gb meer die je download moet je dan 5euro (miss minder, weet het niet juist, ik zat is over onze 15gb en de papa er direct 10gb meer bijgekocht :D) per gb ofzo betalen die extre download die maand.

Ik weet niet of het heel veel duidelijker is maar het is een poging tot :)

• Topic Starter Topic Starter
Mensen, (of beter; experts)
Is dit iets interessants (netconnect) 75gig (best genoeg) ?
-- d o m m e l . c o m -- (be) :cool:

wss van telenet => adsl, géén zuinige overstap door andere apparatuur weer ..
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

tzijn godv vuile dieven allemaal en ik denk dat de internetproviders eens op een avondje gezellig zijn samengekomen en de gemeenschappelijke prijs hebben besproken
als je snapt wat ik bedoel...

Als je naar die hulplijn belt ( die btw een 070 lijn is - zwaar betalend ) hang je eerst tien minuten aan de lijn voordat je geholpen wordt door een onbekwame idioot.
Je duwt vooraf je klantennummer in ( tijdens die hele gerobotiseerde computerstem-menu ) en toch vragen de telefonisten er altijd naar. Wat dan weer 2 minuten tijd bekostigd.
Om dan nog maar te zwijgen van die hele rotmenu die je door moet voordat je wordt geholpen.
Dan komen ze nog af met een enquete ( waar 5 zinnen uitleg aanvast hangen - niet te versnellen ) van ongeveer 1 minuut.
Tegen dan ( minstens 10 minuten verder ) verschijnt er al een rode gezwollen spatader op mijn voorhoofd ...

die 12 gig is veel te weinig als je ziet hoe het internet geëvolueerd is. Alles is groter dankzij de opkomst van youtube en consoorten.
De verhoudingen zijn totaal uit de realiteit gebracht dus..

+ 42 euro is gewoon waanzinnig duur voor een maandje internetten..
een fitnisabonnement is belange nog niet zoveel ;)

maar jah belgie is nu eenmaal een heel heel duur land qua telefonie internetten, media etc.
Je moet maar eens vanuit het buitenland bellen..
blijkbaar wilt niemand er iets aan doen vanuit de politiek
Logisch want de eerste ( nu ) ex-minister van dit apenland zit in de raad van beheer van één van de grootste telefonie businesses in belgie.

Dat krijg je als er geen concurentiestrijd is, dan is de consument de dupe. Wat je daar zegt over prijsafspraken is trouwens zo gek nog niet, in België zijn er maar twee die eigenlijk een monopolie hebben en waarom zouden ze strijden om klanten? 50% elk van de taart en de prijzen kunstmatig hoog houden terwijl het aanbod jarenlang hetzelfde blijft is voor hen prima. Telenet boekte vorig jaar en dit jaar miljoenen euro's winst, maar de klant krijgt nog steeds een miezerige bandbreedte ter beschikking, terwijl in Nederland en andere landen in Europa iedereen ondertussen onbeperkt internet heeft. Ik vraag me af hoe lang dit nog gaat duren?

• Topic Starter Topic Starter
Dat er nu maar eens snel wat concurrentiekracht bijkomt.
Want ik denk toch dat beide monopolisten elkaar serieus beschermen, de prijzen blijven hoog en investeringen uit...resultaat => ons landje boert serieus achter op het vlak van snelheid en prijs-kwaliteit, tov ons omringende landen, zoals Nederland bv.

tja ik had dat gisteren dus alweer heb de 15gb abbo maar is vaak op dus kreeg gister weer een berichtje van telenet telemeter dat ik alweer aan mijn limiet zit ik denk verrek er maar mee en nu zit ik dus langzaam te surfen hahahaha ze krijgen genoeg geld van mij.Ik weet wel dat het in Nederland ongelimmiteerd is en veel goedkoper lijkt wel of ze hier een internetkartel hebben:(

Turbonet (Telenet)
20Mbps, "35Gb"/maand (gratis volumeblokken)
5€ (telefoon incl.) => personeelskorting :D

Terug
Naar boven