AndroidHealthClinic

Interview met een oplichter / TV predikant

maar waar geloven jullie dan in, welke theorie???

oke hoe kunnen we weten dat de god van de bijbel de schepper is, dat willen jullie weten of niet dan.

jarenlang geloofden astronomen dat er zon 6000 sterren waren. totdat meneer galileo met ze teloskoop kwam opdraven en ineens realiseerde de wetenschap zich dat de sterren in de hemel ontelbaar waren. Miljarden sterrenstelsels on en ontelbaar precies zoals god het aan abraham verteld had in genesis 1

door de hele bijbel heen krijgen we inzichten in het natuurlijke heelal die de wetenschappelijke wereld pas onlangs ondekt heeft. in jona 2:5-6a lezen we:
wateren omringden mij zelfs tot mijn ziel, de diepte ontving mij, met zeewier was mijn hoofd omwonden ik zonk neer tot de bodems des bergen.
dat vertelt ons dat er bergen zijn op de zeebodem maar geleerden wisten dit niet tot aan de 20ste eeuw.

in job 26:7 beweert job dat god de aarde aan niets ophangt. volgens andere "heilige"boeken rust de aarde op ruggen van schildpadden of oliefanten of omhoog word gehouden door atlas maar alleen de bijbel zegt dat wat we nu weten wat waar is.

deze schrijvers waren geinspireerd door de schepper van het heelal.

oke hoe kunnen we weten dat de god van de bijbel de schepper is, dat willen jullie weten of niet dan.

jarenlang geloofden astronomen dat er zon 6000 sterren waren. totdat meneer galileo met ze teloskoop kwam opdraven en ineens realiseerde de wetenschap zich dat de sterren in de hemel ontelbaar waren. Miljarden sterrenstelsels on en ontelbaar precies zoals god het aan abraham verteld had in genesis 1
door de hele bijbel heen krijgen we inzichten in het natuurlijke heelal die de wetenschappelijke wereld pas onlangs ondekt heeft. in jona 2:5-6a lezen we:
wateren omringden mij zelfs tot mijn ziel, de diepte ontving mij, met zeewier was mijn hoofd omwonden ik zonk neer tot de bodems des bergen.
dat vertelt ons dat er bergen zijn op de zeebodem maar geleerden wisten dit niet tot aan de 20ste eeuw.
in job 26:7 beweert job dat god de aarde aan niets ophangt. volgens andere "heilige"boeken rust de aarde op ruggen van schildpadden of oliefanten of omhoog word gehouden door atlas maar alleen de bijbel zegt dat wat we nu weten wat waar is.

eindelijk een mede lotgenoot die met passende bijbelteksten komt!

HULDE broeder!
:thumbs:

Van de 10000 crap dat er in de bijbel staat, zal er wel af en toe een correcte uitspraak inzitten. Maar je moet de 'misses' met de 'wins' meepakken. Wetenschap doet geen uitspraken als er geen evidentie voor is. Iedereen kan wel iets zeveren zonder wetenschappelijk basis en nog steeds kloppen, maar iedereen kan ook gedachten hebben die pure onzin is. Wetenschap onderscheidt zich door evidenties en niets anders en is daardoor ook accurater. Meten is weten mother****er.

laat je niets wijsmaken over evolutie want het is lariekoek. ik heb zoveel vragen aan evolutionisten waarik graag een antwoord op wil. het vergt meer fantasie om van een 1 cellig organisme tot een mens te komen dan in een schepper te geloven. big bang, kom op. een explosie veroorzaakt alleen chaos en geen orde, dit is nog nooit aangetoont.
wij zijn zo enorm perfect en we zitten zo enorm ingewikkeld in elkaar dat moet door een intelligent iets zijn ontworpen en niet door toeval. wat een sprookje hee dat evolutie. ik praat er graag over met mensen die me willen overtuigen.

Van de 10000 crap dat er in de bijbel staat, zal er wel af en toe een correcte uitspraak inzitten. Maar je moet de 'misses' met de 'wins' meepakken. Wetenschap doet geen uitspraken als er geen evidentie voor is. Iedereen kan wel iets zeveren zonder wetenschappelijk basis en nog steeds kloppen, maar iedereen kan ook gedachten hebben die pure onzin is. Wetenschap onderscheidt zich door evidenties en niets anders en is daardoor ook accurater. Meten is weten mother****er.

ik ben landmeter van beoep; ook een beroep dat vroeger al veelvuldig voorkwam in de Bijbel

details weet ik zo niet.

noem de mensen gewoon bij hun naam ipv ze uit te schelden; is kenmerkend voor laag opgeleide jeugd met een te grote babbel.
;)

Big bang is evolutietheorie niet. Maar goed, ik ga het woord aan BuilderB laten (als ie dat wilt :D). Indien ja, he will open a can of whoopass!

als je mijn voorbeeld bekijkt over meneer met ze teleskoop dan ben je net zo dom als de astonomen die dachten dat er 6000 sterren waren. en crap in de bijbel? omdat je die domme wetenschappers gelooft die op niets gebaseerde fabels aan het luchtfietsen zijn zeker.

Big bang is evolutietheorie niet. Maar goed, ik ga het woord aan BuilderB laten (als ie dat wilt :D). Indien ja, he will open a can of whoopass!

ja laat em nu maar komen, ik ga de discussie aan. (maar ik ga eerst slapen :p)

dikke doei en tot morgen

maar wat geloof jij? dat we zijn onstaan uit een 1 cellig organisme? the big bang? het is niet om je de gek ofzo aan te steken ik wil graag op normaal niveau praten.
Nee echt hè, mensen die logisch nadenken geloven natuurlijk dat we zijn gemaakt door een ontzichbaar persoon die stoute mensen naar de hel stuurt en brave mensen naar de hemel.

enige oplossing voor dit dilemma is schepping
Haha shit man.
Dat zeiden ze vroeger ook over de aarde die plat was.
Het heeft een tijd geduurd maar uiteindelijk is het tegendeel bewezen.

Omdat er momenteel geen conreet antwoord is wil nog niet zeggen dat er nooit een concreet antwoord zal komen.
Die veronderstelling is gewoon uitermate dom..
Maarja, die gedachte gaat ook best wel gepaard met religie.

want hoe ontstond de eerste levende cel? Dit is een nog groter mirakel dan een bacterie die zou evolueren tot mens. Hoe zouden gecompliceerde organen, zoals het oog, of het oor, of de hersenen, of hoe zou zelfs een klein vogeltje ooit kunnen ontstaan door toeval of door zuiver natuurlijke processen?
Absence of evidence is not the evidence of absence.

Evolutie is het best zichbaar bij bacteriële levensvormen en ziektes die zich steeds muteren en aanpassen aan hun omgeving.
Een ééncellig organisme kan zich elk uur vermenigvuldigen.
Bij zoogdieren duurd dit vele malen langer.
Evolutie is dus het best te onderzoeken bij simpele ééncellige levensvormen.

Miljarden sterrenstelsels on en ontelbaar precies zoals god het aan abraham verteld had in genesis 1
Maar ondertussen dachten alle gelovigen wel dat de aarde plat was en het middelpunt van het universum was.

Ik vind het grappig hoe het ene moment gelovigen zeggen dat de bijbel metaforisch geschreven is en het andere moment niet.

Als ik 100 verschillende uitspraken doe over de toekomst en zeg dat ik in verband met god sta,
en over 2000 duizend jaar blijkt één of meerdere van deze uitspraken waar te zijn, wil dat dan zeggen dat ik in verband stond met god?
Nee.
Die beredenering is gewoon totaal achterlijk.

het vergt meer fantasie om van een 1 cellig organisme tot een mens te komen dan in een schepper te geloven. big bang, kom op.
Nee echt, het vergt echt niet meer fantasie om te geloven in een almachtig iemand die stoute mensen naar een hete plek onder de grond stuurt waar ze voor eeuwig pijn zullen hebben..

een explosie veroorzaakt alleen chaos en geen orde, dit is nog nooit aangetoont.
Als dit nog nooit is aangetoond, hoe de **** kan jij dan bewijzen dat het geen orde crëert?
Wat een domme uitspraak.

Plus je lakt een beetje kennis.

Als een zon ontploft, krijg je een supernova.
Uit dit sterrenstof kan een nieuwe ster ontstaan en planeten, wat op zichzelf weer kansen bied aan leven.

Er kan wel orde zijn in chaos.
Chaos Theory.

GOZER, word de **** wakker en blijf van die drugs af man.

als je mijn voorbeeld bekijkt over meneer met ze teleskoop dan ben je net zo dom als de astonomen die dachten dat er 6000 sterren waren.
Je bent nog dommer als je 4 keer het woord telescoop verkeerd spelt terwijl je andere mensen voor dom uitmaakt.

omdat je die domme wetenschappers gelooft die op niets gebaseerde fabels aan het luchtfietsen zijn zeker.
Domme wetenschappers?
Probeer anders astronomie te studeren en vertel me dan eens hoe makkelijk het is...
Geloof is trouwens op niets gebaseerd.

Ik wil gerust een discussie aangaan.
Breng me maar wat punten waarover je wil discussiëren.

• Topic Starter Topic Starter

niet, net zoals we niet weten of het zeus of de grote joejoe bovenop de berg is.

astronomen per definitie geloven niet in 6000 sterren, maar kenden in een bepaalde tijd slechts 6000 sterren omdat hun toenmalige technologie nog niet op punt stond. Zodra hun telescopen EVOLUEERDEN kon hun kennis en inzicht meegroeien...

Zoals reeds gemeld: gelovigen blijven vasthangen aan doctrines ook al zijn de bewijzen overduidelijk.. De aarde was toch ook met 100%tige zekerheid plat en het middelpunt vh universum!! Geen enkel gelovige die hieraan twijfelde, zo heeft god het immers aan hun verteld via het grote toverboek. Veel wetenschappers hebben als ketters zelfs hun leven hiervoor moeten laten of werden gefolterd/gestraft...!

Je bedoelt dat we ze toen in KAART hebben gebracht.. wat is je punt hier? Als we alle claims in de bijbel op rij zetten en er zijn er heel belachelijke bij en deze dan eens toetsen aan hun waarheidsgehalte wel dan is deze discussie meteen ten einde. Lof en mis uit. Lights out, game over!

geef dan de bijbelcitaten geen (eigen verzonnen?) interpretaties.

laat je niets wijsmaken over evolutie want het is lariekoek. ik heb zoveel vragen aan evolutionisten waarik graag een antwoord op wil. het vergt meer fantasie om van een 1 cellig organisme tot een mens te komen dan in een schepper te geloven. big bang, kom op. een explosie veroorzaakt alleen chaos en geen orde, dit is nog nooit aangetoont.
wij zijn zo enorm perfect en we zitten zo enorm ingewikkeld in elkaar dat moet door een intelligent iets zijn ontworpen en niet door toeval. wat een sprookje hee dat evolutie. ik praat er graag over met mensen die me willen overtuigen.

reeds gemeld BigBang hoort niet bij de evolutietheorie..

ivm andere nonsens je moet je ook eens verdiepen in andere lectuur... Je gehate Richard Dawkins zegt het o zo mooi; 'climbing mountain probable'
bestaat uit verschillende delen: (gericht aan kinderen)
http://www.youtube.com/watch?v=rUOpaFVgKPw

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter

Beste 4 Myself,

150 jaar geleden is er een boek geschreven. 'On the origin of species. By means of natural selection'. In het Nederlands vertaald als 'Het ontstaan van soorten'. Ik ben er eindelijk aan toe om het helemaal te lezen. Creationisten proberen het nog steeds met argumenten die Darwin allang heeft weerlegd. Zelfs Darwin omschrijft zeer duidelijk wat de evolutietheorie verklaart over 'perfecte' organen. (die helemaal niet zo perfect zijn) Hondervijftig (!) jaar geleden.

LEES HET.

Als je zoveel geloof stelt in wat een oud boek je vertelt, hoop ik dat je ook ruimte kunt maken voor een iets minder oude ontstaansgeschiedenis van de diversiteit van het leven.

De wetenschap is ondertussen overigens wél verder gegaan en we zijn toe aan de derde evolutionaire synthese. You've got a lot of catching up to do bro.

Even in een notendop op welke vlakken je in je post in de fout gaat:
(dit zijn dus de foute argumenten, tussen haakjes kort commentaar)

- Wetenschap is een kwestie van fantasie (inductie is zonder meer belangrijk, maar absoluut niet de enige fase in het proces)
- De tweede hoofdwet van de thermodynamica maakt de evolutietheorie onmogelijk (dit komt naar voren in je 'explosie', waar bij de big bang overigens geen sprake van is geweest)
- Complexe organen zijn niet te verklaren door de evolutietheorie (dat zijn ze wel. Ik ken overigens geen niet-complexe organen. Daarbij vertonen ze eigenschappen die door het scheppingsverhaal totaal niet verklaard kunnen worden, behalve met een boel fantasie dan)
- De evolutietheorie berust op louter toeval (reminder aan de ondertitel van Darwin's boek: by means of natural selection' )
- De evolutietheorie en de big bang gaan over dezelfde vragen (niet dus)
- Homo sapiens is nagenoeg perfect (ook niet, gaat over zelfde probleem als complexe orgaan: dubbel argument)
- Negatie van de evolutietheorie bewijst het bestaan van een scheppergod. (Bewijs van een schepping bewijst een scheppergod, de ontkenning van de evolutietheorie doet dat niet. Kwestie van basale logica.)

verdomme had ik een heel verhaal getypt loopt IE vast. sorry ik kom hier later op terug.
dat de aarde niet plat was had je ook al in de bijbel kunnen lezen (uitleg volgt voor de nieuwschierigen) BuilderB, om misverstanden te voorkomen en omdatik niet alles wil vertellen over welke fouten er wel niet gemaakt zijn: waar geloof jij in?

mutaties in genen nemen we waar. soms sluipt er een foutje binnen dat we mutatie noemen. mutaties veroorzaken vaan ziekte en kunnen veroorzaakt worden door: bestalingen, chemicalien of kopierfouten. ze verklaren de oorsprong van ziekte dood en verderf.ze verklaren niet de oorsprong van iets nieuws. sorry ik moet nu weg ik kom hier later vandaag uitgebreid op terug en zal alle punten van BackinAction doornemen.

Terug
Naar boven