Fitness Seller

Invoerrechten kan iemand me helpen hoe of wat?

pure power

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Dag dbbers

Ik denk dat er hier wel mensen zijn die wel eens wat via ebay of wat dan ook kopen maar die iig iets van buiten de eu bestellen.
Ik heb nu een probleempje denk ik.
Ik heb via ebay 2 horloges gekocht op 27 en 30 april. Die heb ik gewoon netjes betaald via paypal. Ik kreeg echter vorige week een vage brief van tnt post dat ik op de 1 of andere manier invoerrechten moet betalen. Dit over alle 2 de producten.
Mijn vraag is, klopt dit en hoe werkt dat?
Ik heb beide verkopers gemaild en ze hadden beide het pakketje gemarkeerd als ] gift[ ondanks dat dit als een misdaad word gezien in de vs. Dat las ik in ieder geval.
Ik dacht dat hierover geen invoerrechten hoefden te worden betaald, weet iemand of dat klopt?

alvast bedankt!

Voor hoeveel is het verzekerd verstuurd?

En gift werkt al langggggg niet meer ;)

Dag dbbers

Ik denk dat er hier wel mensen zijn die wel eens wat via ebay of wat dan ook kopen maar die iig iets van buiten de eu bestellen.
Ik heb nu een probleempje denk ik.
Ik heb via ebay 2 horloges gekocht op 27 en 30 april. Die heb ik gewoon netjes betaald via paypal. Ik kreeg echter vorige week een vage brief van tnt post dat ik op de 1 of andere manier invoerrechten moet betalen. Dit over alle 2 de producten.
Mijn vraag is, klopt dit en hoe werkt dat?
Ik heb beide verkopers gemaild en ze hadden beide het pakketje gemarkeerd als ] gift[ ondanks dat dit als een misdaad word gezien in de vs. Dat las ik in ieder geval.
Ik dacht dat hierover geen invoerrechten hoefden te worden betaald, weet iemand of dat klopt?

alvast bedankt!

Dat je over GIFT geen invoerrechten betaalt is een misvatting! Als de waarde van het pakket onder een bepaald bedrag is geldt dit pas! Als de verkoper dus, om de verzekerde waarde hoog te hebben, een bedrag van $200 heeft gezet betaal je hierover rechten! Of over de ingesloten ebay factuur...dan heb je pech want een gift met een factuur?

Zie www.douane.nl

• Topic Starter Topic Starter
Ok en moet je dan over de waarde van het product zelf betalen of ook over de verzendkosten?
De kosten voor het ene object incl verzendkosten waren 84 dollar en van het andere 110 dollar. Maar hoe moet ik dat dan betalen bij de douane?

Terug
Naar boven