MuscleMeat

Iran produceert eerste nucleaire brandstof

houston

Ripped Bodybuilder
Waardering
23
Lengte
Massa
44kg
Vetpercentage
28%
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu...pril/11/buitenland/0411_1900_iran_uranium.xml

De Verenigde Staten zeggen dat Iran nu echt 'de verkeerde weg inslaat'.

Iran heeft met succes op kleine schaal verrijkt uranium geproduceerd. Dat heeft president Ahmadinejad bevestigd. De Verenigde Staten zeggen dat Iran nu echt 'de verkeerde weg inslaat'.

Oproep
Al eerder waren er onbevestigde berichten over het verrijken van uranium. De Verenigde Naties riepen het land eind maart al op om het procedé te staken. Iran legde dat naast zich neer.

Vreedzaam
Verrijkt uranium kan gebruikt worden als brandstof voor kerncentrales, maar ook voor kernwapens. Iran zegt uit te zijn op 'vreedzaam gebruik', maar het Westen vreest het tegendeel. De VS heeft al laten weten dat Iran nu echt de weg kwijt is. Het land gaat overleggen met de VN-Veilgheidsraad over de te nemen stappen.

Goed nieuws
Ahmadinejad had al eerder gezegd dat er 'goed nieuws' aan zat te komen voor de Iraniërs ten aanzien van de nucleaire ambities van Iran. Het land begon aangemoedigd door de Amerikanen in de jaren zestig aan nucleair onderzoek en was in 1968 een van de eerste die het non-proliferatieverdrag, het verdrag tegen de verspreiding van kernwapens, tekende.

Recht
Dat verdrag bepaalt onder meer dat aangesloten landen 'het onvervreemdbare recht hebben nucleaire energie te onderzoeken, te produceren en te gebruiken'. Iran zou nu van de westerse mogendheden van dit recht afzien omdat het wellicht kernwapens zou willen maken. Teheran bestrijdt dat fel en houdt vast aan het recht op eigen nucleair onderzoek.

Kerncentrale
Iran begon in 1974 aan de bouw van een kerncentrale maar tot nu toe is er geen enkele in gebruik genomen. De islamitische revolutie van 1979 en de oorlog met Irak (1980-1988) gooiden roet in het eten. De Iraanse geestelijke die het land tien jaar domineerde, ayatollah Khomeiny, zag niks in kernenergie. Na het overlijden van Khomeiny in 1989 was het oud-president Rafsanjani die het nucleaire project weer nieuw leven inblies.

Aftellen tot de oorlog begint:(

Ach, ik ben niet bang hoor.

En mocht er toevallig een bom op m'n huis vallen - jammer dan, dan merk ik er toch niks van...

• Topic Starter Topic Starter
Mikki zei:
Ach, ik ben niet bang hoor.

En mocht er toevallig een bom op m'n huis vallen - jammer dan, dan merk ik er toch niks van...

praat je wel anders wanneer zodadelijk je arm of je been er af ligt.

Sorry, maar wat de VS zegt neem ik niet meer serieus.

houston zei:
wat neem je niet serieus.

Die oorlog komt er hoe dan ook.

Wat maak je je nou druk man. Je krijgt hooguit te maken met wat politieke onrust en een hogere olieprijs ALS die oorlog er komt. Jammer dan. In Iran zouden ze zich de grootste zorgen moeten maken.

axestream zei:
Wat maak je je nou druk man. Je krijgt hooguit te maken met wat politieke onrust en een hogere olieprijs ALS die oorlog er komt. Jammer dan. In Iran zouden ze zich de grootste zorgen moeten maken.
Mjah en de mensen die hier wonen met familie daaro...

Maargoed, die oorlog komt heus niet binnen de komende jaren... Ze dreigen er al 20 jaar mee ofzo, patserig gedrag van Amerika, zo houden ze de hele wereld onder de duim (inclusief Nederland). Maar een land dat niet gediend is dat van macho imponerend gedrag wordt gelijk aangevallen :thumbs:

axestream zei:

Dacht je dat? Als daar de pl**ris uitbreekt dan breekt de pl**ris wereldwijd uit.
Dan kunnen met z'n allen niets doen of er niets aan de hand is.

Homer17 zei:
Mjah en de mensen die hier wonen met familie daaro...

Maargoed, die oorlog komt heus niet binnen de komende jaren... Ze dreigen er al 20 jaar mee ofzo, patserig gedrag van Amerika, zo houden ze de hele wereld onder de duim (inclusief Nederland). Maar een land dat niet gediend is dat van macho imponerend gedrag wordt gelijk aangevallen :thumbs:

Ik voorspel je dat voor 2010 de kern oorlog uitbreekt.:(

houston zei:

Jomanda tafarelen hier :D haha

Kerel, Iran aanvallen is gewoon dom. Een échte oorlog kan Amerika zich nu niet echt veroorloven (financieel gezien natuurlijk wel, steken zich dan gewoon nog dieper in de schulden), maar het zal nóg bloederiger worden dan Afghanistan en Irak combined... Nóg meer negatieve publiciteit... Denk niet dat ze daar aan willen beginnen. IMO dus loos alarm, maarjah dat roep ik nu al 3 jaar haha.

Dan heb ik een goede reden om voor 2010 een big mofo te worden:D

amerika roept wel een hoop, maar kunnen weinig doen imo

De VS hoeft niks te ondernemen. Ik verwacht dat Israel in een kleine snelle aanval de centrale platbombardeert

houston zei:

Het cijfer 10 Jack, het cijfer 10!

Iran gaat bezoek krijgen van de VS en wij krijgen diverse zelfmoordmulahha's op bezoek als we bezwijken voor de druk van de VS en ons officieel achter de aanval scharen. Another Iraq, goh wat zit ik daar op te wachten.

Iran heeft een heel zwak leger hoor, lijkt met al die filmpjes dat ze heel machtig zijn maar dat valt wel mee, ze zijn absoluut niet sterker dan irak. de VS kan ze met gemak aan.

tenzij ze hulp krijgen van rusland/china/india

maar idd, wat deze landen uitgeven aan wapens is maar een fractie aan dat vd us, btw iran heeft wel raketten die tot israel reiken, dus het kan nog keren

kon het niet laten

houston, we have a problem :evil:

roxxe zei:
tenzij ze hulp krijgen van rusland/china/india

maar idd, wat deze landen uitgeven aan wapens is maar een fractie aan dat vd us, btw iran heeft wel raketten die tot israel reiken, dus het kan nog keren

Ik denk niet dat de VS dan gaat aanvallen als rusland/china/india gaat meehelpen. Ze gaan niet iets aanvallen wat ze toch niet kunnen winnen.

Terug
Naar boven