XXL Nutrition

Iran produceert eerste nucleaire brandstof

martie zei:
Iran heeft een heel zwak leger hoor, lijkt met al die filmpjes dat ze heel machtig zijn maar dat valt wel mee, ze zijn absoluut niet sterker dan irak. de VS kan ze met gemak aan.

denk je dat iran alleen tegen de vs gaat vechten ? give me a break . als de pl**ris uitbreekt is het tegen alle westerse landen , zeg dan nog eens dat amerika het dan aankan , zelfs als europa helpt leggen we volgens mij het loodje tegen die bende gekken. kheb het gelezen dat 3/4 van europa eraan gaat bij die oorlog :D maar we zullen zien . ondertussen een big MOFO worden en hopen dat de kogels/bommen/granaten dan afwijken van mijn SCHREDDER lijf !!! :cool:

martie zei:
Ik denk niet dat de VS dan gaat aanvallen als rusland/china/india gaat meehelpen. Ze gaan niet iets aanvallen wat ze toch niet kunnen winnen.
Waarom zouden china rusland of india iran willen helpen?

wat een dom gelul iran heef zwak leger.. iran heeft 30.000 E raketten van de russen dat zijn de snelste raketten terwerld. en nog is iraanse leger betsaat uit meer dan 20.000000 soldaten en iedreen kan daar vechten ( DIENST PLICHT) en zowieso moet je iran niet vergelijken met irak je vergelijkt amerika tog ook niet NL..;)

maarjah wie daar zit is een mafkees maar ik weet wel cker dat amerika over paar jaar nieks meer kan doen, als ze ze deatoombom hebben!

wie denk je dat de irakese/afghaanse terro's van geld/wapens voorziet?

Mo0 zei:
wat een dom gelul iran heef zwak leger.. iran heeft 30.000 E raketten van de russen dat zijn de snelste raketten terwerld. en nog is iraanse leger betsaat uit meer dan 20.000000 soldaten en iedreen kan daar vechten ( DIENST PLICHT) en zowieso moet je iran niet vergelijken met irak je vergelijkt amerika tog ook niet NL..;)

maarjah wie daar zit is een mafkees maar ik weet wel cker dat amerika over paar jaar nieks meer kan doen, als ze ze deatoombom hebben!

dude leer typen
waarom werd iran gepawned door irak in de oorlog ertussen, ergo daarom ik nu belg ben

Ergens is het hypocriet dat Iran geen verrijkt uranium mag produceren en andere landen dan wel. Amerika heeft kerncentrales en kernwapens net als Frankrijk etc. Dat is allemaal ok dan?

Ofwel zeg je Iran is beschaafd genoeg om verrijkt uranium te produceren en dan houd je je bek (wel met controles door VN zodat je weet dat het om vreedzaam gebruik gaat), ofwel zeg je Iran is geen beschaafd land en heeft plannen met kernwapens (maar dan niet gaan roepen zonder bewijzen als in Irak).

In elk geval: als Iran tot de club van de uranium producerende landen wil behoren moeten ze hun mentaliteit gaan veranderen, en er moeten controles kunnen zijn door de VN.

het is zo als iran kernenergie/kernwape produceerd dan kan Amerika geen druk meer op Iran uitoefenen en ze zijn al van plan om de olie in Euro's te gaan verhandelen en daar is amerika niet blij mee ( omdat dan de waarde van dollar zal zakken). En ook kan Iran de macht meer naar ze toe trekken in het middenoosten en misschien later met China en rusland de Super macht worden. Ik denk persoonijk ook dat ze dat van plan zijn..

Mo0 zei:
leer zelf typen:P

welke oorlog bedoel je..? irak heeft nooit iran geholpen met wapens..
Irak en Iran zijn jaren lang in oorlog met elkaar geweest en uit eindelijk heeft Irak gewonnen.

Veel mensen hebben hier het idee dat iran een super macht is ofzo maar in vergelijking met de vs valt dat allemaal wel mee(de luchtmacht van iran is niks in vergelijking met de van de vs en alleen daarom maken ze al geen kans). Iedereen kan zich de golf oorlog nog wel herinneren, in die tijd behoorde irak tot de top10 grootste legers terwereld en werd ook 'gemakkelijk' verslagen.

run-ner zei:
Irak en Iran zijn jaren lang in oorlog met elkaar geweest en uit eindelijk heeft Irak gewonnen.

Veel mensen hebben hier het idee dat iran een super macht is ofzo maar in vergelijking met de vs valt dat allemaal wel mee(de luchtmacht van iran is niks in vergelijking met de van de vs en alleen daarom maken ze al geen kans). Iedereen kan zich de golf oorlog nog wel herinneren, in die tijd behoorde irak tot de top10 grootste legers terwereld en werd ook 'gemakkelijk' verslagen.

neej idd het is niet te verglijken met amerika, maar was amerika ook in vietnam niet 100 x machtiger en wat was het resultaat..?

En nog iets wij zijn europeanen ( westelingen) wij kijken het vanuit deze hoek met propaganda hier endaar kijk is een keer vanuit de ander kant..

ps: niet dat daar geen Propagande is..

Mo0 zei:
neej idd het is niet te verglijken met amerika, maar was amerika ook in vietnam niet 100 x machtiger en wat was het resultaat..?
Iran is niet te vergelijken met vietnam. Iran heeft een gewoon leger en geen guerilla leger. Een geurilla oorlog zal in iran ook moeilijker gaan omdat het landschap daar niet goed voor is.
Irak en afghanistan zouden toch ook een 2e vietnam voor de vs worden maar is toch ook niet echt gebeurd?

run-ner zei:
Irak en afghanistan zouden toch ook een 2e vietnam voor de vs worden maar is toch ook niet echt gebeurd?
Als je naar het aantal Amerikaanse doden kijkt zijn ze wel goed op weg...

run-ner zei:
Iran is niet te vergelijken met vietnam. Iran heeft een gewoon leger en geen guerilla leger. Een geurilla oorlog zal in iran ook moeilijker gaan omdat het landschap daar niet goed voor is.

Haha je verglijkt echt iran met afghanistan en Irak en dat is je fout..
als ze zo goed waren.. waarom kunnen ze die stink binladen niet vinden dan.. haha. ik weet cker als ze gaan aanvallen dat het een heel groot fout zou zijn, maar dat is mijn mening. en jij mag je eigen hebben..;)

En Iran is 5 x zo groot als Irak en nu Amerika zo zwak is geworden ( door de oorlogen) kunnen ze heus niet nog meer soldaatjes erheen sturen. of ze moeten die 150 duizend uit Irak weghalen. Als ze dat doen dan..... dan mag jij bedenken hoe het gaat aflopen.;)

Trouwens afgezien van het feit dat ze verzwakt zijn, staat de publieke opinie in Amerika ook niet echt te springen om een nieuwe aanval/oorlog. Bush zal het nu al moeilijk genoeg krijgen.

Ik denk dat deze kwestie best vreedzaam (via VN) bekeken wordt.

Ok, ik wacht nog eventjes met instappen op de aandelenbeurs. Dat is het enigste wat 't voor mij betekend. Klinkt hard, is het ook.

Big_T zei:
Trouwens afgezien van het feit dat ze verzwakt zijn, staat de publieke opinie in Amerika ook niet echt te springen om een nieuwe aanval/oorlog. Bush zal het nu al moeilijk genoeg krijgen.

Ik denk dat deze kwestie best vreedzaam (via VN) bekeken wordt.

Jah dat denk ik ook.. Anders is Bush echt de 2e Hitler..:) zo begon Hitler ook en niemand zag het toen ook aankomen.. allemaal aanhang van hitler tot dat ze hem doorhadden maar toen was het telaat..:(

Mo0 zei:
Haha je verglijkt echt iran met afghanistan en Irak en dat is je fout..
als ze zo goed waren.. waarom kunnen ze die stink binladen niet vinden dan.. haha. ik weet cker als ze gaan aanvallen dat het een heel groot fout zou zijn, maar dat is mijn mening. en jij mag je eigen hebben..;)

En Iran is 5 x zo groot als Irak en nu Amerika zo zwak is geworden ( door de oorlogen) kunnen ze heus niet nog meer soldaatjes erheen sturen. of ze moeten die 150 duizend uit Irak weghalen. Als ze dat doen dan..... dan mag jij bedenken hoe het gaat aflopen.;)
For his part, though, Rumsfeld has contended that it is a question of simple math: The United States still has 2.6 million active, Guard, and Reserve soldiers at its disposal, which should be adequate to maintain 150,000 troops in Iraq.
Er zijn er dus nog 2,45 miljoen inzetbaar.
Verder zijn er 54 miljoen oproepbaar.
Verder hebben ze de beste uitrusting en wapens ter wereld.

Soldaten zat voorlopig om het hele middenoosten onder de voet te lopen.

Bronnen:
http://www.csmonitor.com/2005/0517/p01s01-usmi.html
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/us.html#Military

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven