MuscleMeat

Is brood een goede bron voor koolhydraten?

Is brood een goede koolhydratenbron voor bodybuilders?

  • Ja

    Stemmen: 138 37,8%
  • Ja, maar er zijn betere bronnen

    Stemmen: 203 55,6%
  • Nee

    Stemmen: 24 6,6%

  • Totaal stemmers
    365

Bezoekers in dit topic

boerenkool zei:
Liever havermout, muesli en rijst, maar ook brood hoort er toch bij.

muesli..hmmmmmm van dr. oetker
 
Niks mis met brood (nou ja, zout dan als dat je probleem is), maar er is ook niks mis met andere vormen van KH. Brood met kipfilet is wat praktischer mee in mijn rugzakje dan muesli met yoghurt of een rijst- of pastasalade met zalm. Maar het is het wellicht niet de ideale KH-bron voor een refeed, of post-workout...
 
Het nadeel van brood met kip is alleen de hoeveelheid kip. 100 gram kip op 2 broodjes is al een beste bonk. Als je dan nog kiest voor voorverpakte vleeswaren dan is dat niet te kanen.
 
2Ripped4U zei:
Het nadeel van brood met kip is alleen de hoeveelheid kip. 100 gram kip op 2 broodjes is al een beste bonk. Als je dan nog kiest voor voorverpakte vleeswaren dan is dat niet te kanen.

smaken verschillen natuurlijk..

maar je kan zo een blik tonijn op brood gooien, of een pakje vleeswaar.. maakt op zich niet uit..
 
2Ripped4U zei:
Het nadeel van brood met kip is alleen de hoeveelheid kip. 100 gram kip op 2 broodjes is al een beste bonk. Als je dan nog kiest voor voorverpakte vleeswaren dan is dat niet te kanen.
Het gaat idd gauw vervelen ja. Maar ja dat is met alles als je er te veel van eet. Alleen om het smakelijk te houden is afwisseling dus al goed, vaak kun je dan ook meer eten.
 
ik haal elke week 3 pakken 500 gram roggebrood. Kost 29 cent bij Bas volgens mij. Daar doe ik cottage cheese op. Kost ook maar 99 cent en per 100 gram 13 gram eiwit. Soms neem ik paar boterhammen met gekookte stukjes kipfilet of tonijn mee. Snel klaar elke ochtend :D

Nogiemand die aan de cottage cheese is?
 
[Link niet meer beschikbaar]

Geen brood kopen van de supermarkt maar even langs de natuurwinkel gaan en invriezen.
Dit recept hieronder heb ik laatst gegeten met cottage cheese, erg lekker.

150g tonijn uit blik in eigen nat
50g cottage cheese
50g magere platte kaas
3 koffielepels komijnzaadjes
75 g geraspte wortelen
3 koffielepels vloeibare margarine
4 vellen filodeeg (in de verpakking houden of tusen een natte handdoek leggen
peper en zout
Verwarm de oven op 180°
Meng de tonijn, kaas, cottage cheese, komijnzaadjes en worteltjes goed door elkaar
Kruid naar eigen smaak met peper en zout
Leg een vel filodeeg op een natte handdoek en leg een vierde van de massa in het midden van het vel
Smeer de randen van het vel filodeeg in met een beetje margarine
Plooi de vellen dicht als een pakketje
Zet 18 minuten in de oven
Presentatie
Plaats elk pakketje op een beetje geraspte wortel en wat sla in het midden van een bord
 
Ook lekker: Brood met biefstuk, :meal: :meal: :meal:
 
Ik blijf er toch bij dat pasta,rijst etc een stuk deftigere maaltijden zijn. Ik neem nu: 1 pasta maaltijd,1 rijst maaltijd. Kookt de rijst en pasta voor twee dagen. Heb jaren lang brood gegeten, het is ook heerlijk, maar het schiet voor sommige mensen gewoon niet op.
 
HondaDelsol zei:
Ook lekker: Brood met biefstuk, :meal: :meal: :meal:

Bedoel je een net gebakken biefstuk?? wat dat vind ik ook wel lekker met brood :D

of bedoel je een biefstukje in je broodtrommel mee naar het werk ?? :p
 
supreme zei:
Ik heet volkoren brood, en ga er goed op.
Ik heb een tijdje pasta en rijst gebruikt, en daar groei ik minder op

.

wat een dikke bullshit bro:)
 
zoek het niet te ver hé: brood melk kaas vlees en eieren, en je kan gelijk een hoop besparen op sups.
 
Brood op zich is niet verkeerd natuurlijk maar de rede waarom zommige mensen niet zoveel brood eten is omdat in brood veel gist zit en daar hebben sommige mensen toch wel last van...thats it really....;)
 
klusmier zei:
brood is best goed, maar pasta geeft je meer koolhydraten

Hoe kom je daar nu bij?
Brood bestaat voor 40 gram per 100 gram uit koolhydraten
pasta's ongeveer 27 a 30 gram per 100 gram berreide pasta.
 
Brood

Hi,

voordien at ik ook in 2maal zo'n 12 a 14 sneden brood per dag. Goed als kh-bron, als het brood zo donker mogelijk is, maar heb nu mijn brood simpelweg vervangen door rijskoeken. Meer koolhydraten, kan er nog meer van eten, en is sneller verteerd. OK, is wel droger, maar ja

Peter
 
ehm... donker brood is gewoon gekleurd met verbrande mout, daar is niks gezonds aan.
En voordat ik evenveel KH binnen heb met rijstkoeken (ik neem aan dat dat hetzelfde is als rijstwafels) als met brood ben ik wel even bezig (en het is ook nogal onhandig meenemen naar mijn werk). Rijstwafels zijn juist een leuke broodvervanger in de cut (als je niet zoveel KH wilt hebben).

1 snee brood = 16 gram KH
1 rijstwafel = 5 gram KH
dus 3 keer zoveel nodig.
 
Benni zei:
Helden!

Ik had onlangs even een meningsverschil met een verkoper van de supplementen-shop waar ik altijd langs ga.

Het zit zo: momenteel eet ik als kh-bron overdag altijd zilvervliesrijst of volkoren macaroni. Erg leuk allemaal, maar ik sta per dag al gauw anderhalf uur in de keuken om al het eten klaar te maken. Das dan weer wat minder fijn! Sterker nog: dat moet radicaal anders! Daarom dacht ik: sandwiches!

Nu vertelt die verkoper dat ik dat beter niet kan doen, omdat brood kwalitatief gezien een veel mindere kh-bron is in vergelijking met rijst of pasta. Zélf dacht ik dat dit wel meeviel.

Hoe denken jullie hierover? Is volkoren- of meergranenbrood werkelijk veel minder?

Hoop snel wat wijzer te worden :D

Grtz,
Benni!

bruinbrood is zeker wel een goede koolhydratenbron...per boterham zit je gemiddeld aan de 13/15 koolhydraten(dan je kipfilet er op(voor de eiwitten)
en je hebt een goede krachtbron opgebouwd,om het zo maar te zeggen,,,,,en dat droge wat mensen zeggen,,,tja drink het weg met melk of vivitje(nog meer eiwitten;) ...
pastas etc,,,zijn langwerkende koolhydraten,,,waar de piek eigelijk een paar uur later pas van komt,,,in iedergeval bij mij wel,,als ik pasta heb gegeten,,heb ik uur daarna weer honger,omdat het simpelweg, pas anderhalf tot 2 uur later in je bloed verwerkt is(merk ik aan mn bloedsuikerwaardes)


dus als je nou 8 boterhammen weg zou eten (120 koolhydraten)
of je eet een groot bord met pasta(rond de 100 koolhydraten)
blijft denk ik om het eender


rijst en nasigerechten werken bij mij weer goed,,
vult goed,en heb er niet zo snel weer honger van daarna
 
omdat brood kwalitatief gezien een veel mindere kh-bron is in vergelijking met rijst of pasta. Zélf dacht ik dat dit wel meeviel.

valt wel mee inderdaad.
 
Corazon zei:
Ik eet de laatste tijd veel van dat Blueband brood (toegevoegde vezels en vitaminen). Best lekker :)


Eet ik ook veel. Maar het blijft een verdacht goedje. Het brood blijft wel bijna een week "vers" aanvoelen, dus daar moet volgens mij een hoop suikers en vet aan toegevoegd zijn om het zo zacht te maken.
Verder vraag ik me af of die toegevoegde vezels uiteindelijk echt dezelfde uitwerking hebben ivt echt volkoren brood.
 
2Ripped4U zei:
Het nadeel van brood met kip is alleen de hoeveelheid kip. 100 gram kip op 2 broodjes is al een beste bonk. Als je dan nog kiest voor voorverpakte vleeswaren dan is dat niet te kanen.

Ach, ik heb allang de gedachte opgegeven dat eten alleen maar lekker moet zijn.
Natuurlijk breng ik zo'n pak kipfilet op brood ook wel eens een beetje op smaak met sambal anders gaat het allemaal zo snel vervelen.
 
Back
Naar boven