Fitness Seller

Is brood een goede bron voor koolhydraten?

Is brood een goede koolhydratenbron voor bodybuilders?

  • Ja

    Stemmen: 138 37,8%
  • Ja, maar er zijn betere bronnen

    Stemmen: 203 55,6%
  • Nee

    Stemmen: 24 6,6%

  • Totaal stemmers
    365

Bezoekers in dit topic

Ik eet elke dag zon 8 b'tween repen.:D
Noemen ze tussendoortje maar goed, heeft wel granen, noten en fruit.
Je moet toch wat om aan de koolhydraten te komen.
Samen met 100 gram rozijnen is dat toch weer 1000kcal.
 
Marcellllll zei:
Ik eet elke dag zon 8 b'tween repen.:D
Noemen ze tussendoortje maar goed, heeft wel granen, noten en fruit.
Je moet toch wat om aan de koolhydraten te komen.
Samen met 100 gram rozijnen is dat toch weer 1000kcal.

ja kan maar dan wel light repen,vind ze persoonlijk niet te vreten
 
Nee de chocolade, anders krijg ik ze ook niet weg.:o
 
bah brood! het enigste brood dat ik lekker vind is stokbrood.
voordat jullie denken dat ik alleen maar stokbrood eet. ik eet het zelden, ik houd het bij bruin/wit gemengd (of zoiets) maar echt mn favo eten is brood niet. met aardbeien vind ik ze dan wel weer lekker maar die zijn er ook niet altijd en jam is dan weer veel minder natuurlijk.
maar goed mn shakes zijn ook niet altijd even lekker en die gooi ik ook achterover onder het mom niet zeuren maar slikken ;)
 
SHUTTERSPEED zei:
gooi ik ook achterover onder het mom niet zeuren maar slikken ;)

Dát is het! :thumbup: Met brood net zo...gewoon vreten die handel!
 
Benni zei:
Dát is het! :thumbup: Met brood net zo...gewoon vreten die handel!

Ok, maar dan moet je wel goed brood hebben: Alison brood!!!
 
boerenkool zei:
Ok, maar dan moet je wel goed brood hebben: Alison brood!!!

True! Goed brood is wél n must ja! Alison brood, zeg je?
Ken ik niet, maar ga het meteen even opzoeken.
Tnx voor de tip :thumbup:
 
Ik eet ook veel brood vaak gewoon bruin brood met zaadjes of pitten er op.
Lekker hoor veel kip en pinda kaas er op ! hup eten met die zooi!!
 
Ik heet volkoren brood, en ga er goed op.
Ik heb een tijdje pasta en rijst gebruikt, en daar groei ik minder op en voel me tijdens training minder sterk doordat mn maag snel leeg is.

Het verschilt dus gewoon per persoon.
 
Met pasta's en rijst heb ik een uur later alweer honger met brood veel minder.
 
Benni zei:
Helden!


Het zit zo: momenteel eet ik als kh-bron overdag altijd zilvervliesrijst of volkoren macaroni. Erg leuk allemaal, maar ik sta per dag al gauw anderhalf uur in de keuken om al het eten klaar te maken...

Benni!

Wel eens aan gedacht om 1 a 2x per week te koken en in te vriezen.
Hoef je alleen maar een duik in de vriezer te nemen en in de magnetron te zetten ;)
 
Je hebt brood en brood. Het valt mij op dat veel donkerbruine broden van de supermarkt verdacht lang vers blijven en heb dan ook het idee dat er veel vet in wordt gestopt om dat voor elkeer te krijgen (waaronder Allison). Sinds een tijdje haal ik het bij de warme bakker en dan alleen het brood dat ze helemaal zelf maken ipv aangeleverd krijgen en dan zelf afbakken. Dit brood is welliswaar na een dag oud maar er is naar mijn idee wel minder mee gesjoemeld en is bruin van de vezels ipv de kleurstoffen.
 
Pasta, Rijst, Havermout............allemaal onbewerkte producten, puur natuur; brood onderscheid zich hier wel degelijk in. Er zitten wel granen in, maar ook VEEL ONNATUURLIJKE ADDITIEVEN

In brood zit veel zout, en relatief weinig Koolhydraat als je het afzet tegen pasta of rijst. Er zit ongeveer 3 x zoveel koolhydraat in 100 gram pasta, dan in 100 gram brood.

Brood is zeker makkelijk in gebruik, dus qua gebruikersgemak kies ik ook voor brood. De andere kant is dat ik NOOIT overdag rijst of pasta's ga eten, maar vanaf volgende week ga beginnen met voorgekookte pasta en rijst in bakjes mee te transporteren om te kijken wat voor uitwerking dit heeft op m'n body
 
2Ripped4U zei:
Met pasta's en rijst heb ik een uur later alweer honger met brood veel minder.

dit heb ik ook, veel kip voorkomt dat wel overigens.
 
Ik vind de mogelijke antwoorden van de enquête eigenlijk niet goed.
bijv : ja, maar er zijn betere bronnen =>
Alles hangt eigenlijk af van welk dieet je volgt (bulk, cut) en wanneer je uw Kh inneemt (tussendoor of na de workout).
 
Ik eet de laatste tijd veel van dat Blueband brood (toegevoegde vezels en vitaminen). Best lekker :)
 
2Ripped4U zei:
Met pasta's en rijst heb ik een uur later alweer honger met brood veel minder.

de reden waarom dit gebeurd kan je hieruit afleiden :

De hoeveelheid insuline die vrijkomt staat in directe verhouding tot de hoeveelheid glucose in de bloedstroom. Daarom zal een enkelvoudige koolhydraat die snel glucose vrijgeeft een grote stroom insuline teweegbrengen. De verhoogde stroom insuline zal de bloedstroom te snel vrijmaken van glucose, hetgeen zal resulteren in een lage bloedsuikerspiegel. Als gevolg hiervan voel je je hongerig, misselijk, vermoeid of zwak. Je krijgt trek in suiker, waardoor je in de verleiding komt om een reep chocola of een donut te eten om de symptomen te bestrijden. Maar dit geeft opnieuw een snelle insulinereactie waardoor er een toestand van een lage bloedsuikerspiegel ontstaat. En dit blijft zich herhalen

nu weet je waarom je van witte past en witte rijst enzo veel sneller terug honger krijgt dan van volkoren brood.
 
Benni zei:
maar ik sta per dag al gauw anderhalf uur in de keuken om al het eten klaar te maken.

Hoop snel wat wijzer te worden :D

1,5 uur in de keuken om je eten klaar te maken?

mijn manier van rijst klaarmaken:
kip snijden en marineren (15 minuten)
water opzetten
rijst koken en tegelijkertijd de kip opbakken (15 minuten)
en dan nog 5 minuten om het even te mixen ofzo en klaar..

je bent maximaal 3 kwartier van je dag kwijt om rijst te maken voor de gehele dag..

of maak jij 6 keer per dag rijst klaar? want dan hoop ik ook dat je snel wat wijzer wordt :)

en hoe goed een koolhydratenbron is, is afhankelijk van je dieet.. je moet naar de GI kijken..

als ik in de bulk zit dan pak ik direct na mn training dextrose, een uur daarna witte rijst en 1,5 uur daarna zilvervliesrijst.. allemaal een andere GI..
 
Het gaat natuurlijk ook wel een klein beetje om hoe makkelijk het klaar te maken is. brood heb je zo gepakt [eventueel plakje kipfilet of wat pindakaas erop], snelle maaltijd dus :)
 
RvR zei:
1,5 uur in de keuken om je eten klaar te maken?

mijn manier van rijst klaarmaken:
kip snijden en marineren (15 minuten)
water opzetten
rijst koken en tegelijkertijd de kip opbakken (15 minuten)
en dan nog 5 minuten om het even te mixen ofzo en klaar..

je bent maximaal 3 kwartier van je dag kwijt om rijst te maken voor de gehele dag..

Hoe het moet, weet ik ook wel ;) Rijst koken, groente stomen, eieren koken enzo; kind kan de was doen! Maar de kipfilet grillen...daar zit altijd veel tijd in aangezien er maar 200 gr. in de grillpan past per keer (ik at altijd 400 gr. p/dag). Dan altijd alles op de digitale weegschaal en in bakjes doen. Afwassen als icing on the cake!

Al met al was ik al gauw 1,5 uur bezig! Sinds begin deze week zit ik op brinta met kalkoenfilet (broodbeleg). Scheelt me super veel tijd in de bereiding! Vanaf augustus aan de sandwiches! :banana:
 
Back
Naar boven