MuscleMeat

is dit gyno of toch vp ?

MaxRSCA

Novice
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
65kg
ik denk zelf niet dat ik gyno heb maar wil toch is de mening horen van wat de experts hier te zeggen hebben ;p

als ik mijn borst opspan voel ik vanboven wel dat ie "vol" en hard aanvoelt maar aan de zijkant en ter hoogte van mijn tepel en daaronder voel ik alleen slap vetweefsel , wat er dus op neerkomt dat als ik ga zitten of mijn borst niet aanspan mijn borst gewoon helemaal inzakt en dan lijkt het gewoon of ik t**ten heb of eerlijk gezegd dan heb ik gewoon t**ten :rolleyes:

nu heb ik niet alleen dat vetweefsel rond mijn borst maar vooral over heel mijn bovenlichaam , zo heb ik ook gewoon een stevige core maar met een vetlaag overheen ... mijn buik voelt keihard als ik m'n buikspieren opspan maar als ik dat niet doe en ik ga gewoon zitten lijkt het of ik 1 grote vetrol heb.

bij gyno moet je toch een schijfje oid voelen ? dat voel ik niet iig.

Ben klein gebouwd 65 kilo bij 1m65 ongeveer en ben in de pubertijd (rond m'n 14/15e van 73kilo superhoog vp naar exact 50kilo gegaan met een zware crash (superweinig eten en ELKE dag 60/90 minuten intensieve cardio) , hierdoor heb ik dus niet alleen vet maar ook m'n weinige spiermassa die ik toen had verloren.

dit is ondertussen allemaal 4-5jaar geleden en ondertussen ben ik terug 15 kilo aangekomen en terug een heel groot deel spiermassa gewonnen maar helaas ook vet.

ik ben nu bezig met bulken simpelweg omdat ik gewoon sterker en breder wil worden , ik denk dat als ik zou droogtrainen dit allemaal wel wegtrekt als ik heel droog zou staan maar ik ben nu nog lang niet tevreden met m'n fysiek , ik wil gewoon veel sterker en breder worden en dat gaat nog minstens 2-3jaar keihard bulken worden voor ik dat bereikt heb ...

mijn onderhoud ligt nu op iets van een 2400kcal en ik eet elke dag ong 2700-2800.

allemaal clean : ontbijt brinta,melk,banaan , tussendoor isolaat whey met water + appel , elke dag 200gr tonijn uit blik (zonder olie) + ananas met 120gr volkoren brood , elke dag 300gr volkoren rijst/pasta met kip/steak , rondom de trainingen creatine en voor het slapengaan een halve kilo magere kwark + 3 liter water per dag.

mijn vraag is nu dus of dit gyno is of een te hoog vp , of heb ik mijn borst gewoon verkeerd getraint (ik doe gewoon wide grip bench press,cable fly,dumbbell chest press en af en toe een setje push ups.

ik heb zoveel vragen eigenlijk ... moet ik toch maar cardio gaan doen , of minder boven onderhoud eten , borst anders trainen , of is dit gyno en zal ik dit nooit kunnen wegtrainen

Moeilijk om dat op een foto te beoordelen. Je vetpercentage lijkt sowieso hoog, het zal waarschijnlijk dus ook schelen als dat een stuk daalt.

Dat is vet.

• Topic Starter Topic Starter
Idd ... maar wat kan ik nu het beste doen dan ?

Ik wil sowieso blijven aankomen (in spiermassa) , gewoon door blijven bulken met de juiste voeding en goed trainen en zal dit dan vanzelf strakker gaan worden of kan ik toch beter cardio gaan toevoegen ...

Ik wil sowieso blijven aankomen (in spiermassa) , gewoon door blijven bulken met de juiste voeding en goed trainen en zal dit dan vanzelf strakker gaan worden of kan ik toch beter cardio gaan toevoegen ...

Gewoon door eten. Het is nog winter, als je gaat cutten over 2 maanden ofzo gaat het vanzelf weg.

Ligt aan je persoonlijke voorkeur. Ik zou op dat vetpercentage zeker gaan cutten, anderen zouden door bulken. Moet je voor jezelf beslissen.

Bulken Cutten?........ jullie beginners lezen (te)veel en trainen vaak te weinig en weten voorts niet meer wat te doen met de vele info die toepasbaar zijn en werken op en voor gevorderde.

Come on Broo een beginner hoeft zich helemaal niet druk te maken over bulken en cutten alleen bij extreem hoog BF, gewoon rond je dagelijkse behoefte eten met als gevolg dat je als je de goeie hoeveelheden eiwit-koolhydraten-fats binnen krijgt geen bf verhoging krijgt en langzaam spiermassa opbouwt.

Omdat in de praktijk zal uitwijzen dat je dan al echt omhoog zal schieten in spiermassa, gezien je pas beginner bent en dat al een levens groot verschil maakt met wat je tot dusver deed, en dan toch niet die laag vet meeneemt uit de bulk wat ook weer hels karwei is om kwijt te raken zonder al te veel spierverlies (Natty only situatie uiteraard).

Ik heb overigens nog nooit echt gebulkt (max. 103-105 kg met 16%bf gestaan), omdat ik gewoon het hele jaar redelijk in BF (dus max. 15-16%) en dan groei je ook.
Is natuurlijk iets anders als je wedstrijden draait of voor de echte PRO.

Maar bulken is voor een beginner, mijn inziens, gewoon grootte onzin

Sowieso cardio toevoegen.

ik heb dit zelf ook, ben 21 maar ik denk dat dit een lichte vorm is van gyno maar een laag vet % helpt wel beter om het te verbergen. Erg lullig om te hebben moet echt shirtjes uitzoeken waarbij het niet teveel opvalt en zodat het niet lijkt alsof je vage t**ten hebt.

Cut gewoon lekker dan valt het al veel minder op wat ook helpt is als ik een goeie pomp heb zijn ze ook niet zo puffy maar hard klinkt raar I know

bulken cutten?........ Jullie beginners lezen (te)veel en trainen vaak te weinig en weten voorts niet meer wat te doen met de vele info die toepasbaar zijn en werken op en voor gevorderde.

Come on broo een beginner hoeft zich helemaal niet druk te maken over bulken en cutten alleen bij extreem hoog bf, gewoon rond je dagelijkse behoefte eten met als gevolg dat je als je de goeie hoeveelheden eiwit-koolhydraten-fats binnen krijgt geen bf verhoging krijgt en langzaam spiermassa opbouwt.

Omdat in de praktijk zal uitwijzen dat je dan al echt omhoog zal schieten in spiermassa, gezien je pas beginner bent en dat al een levens groot verschil maakt met wat je tot dusver deed, en dan toch niet die laag vet meeneemt uit de bulk wat ook weer hels karwei is om kwijt te raken zonder al te veel spierverlies (natty only situatie uiteraard).

Ik heb overigens nog nooit echt gebulkt (max. 103-105 kg met 16%bf gestaan), omdat ik gewoon het hele jaar redelijk in bf (dus max. 15-16%) en dan groei je ook.
Is natuurlijk iets anders als je wedstrijden draait of voor de echte pro.

Maar bulken is voor een beginner, mijn inziens, gewoon grootte onzin

+1 +1

• Topic Starter Topic Starter
bij mij valt het in shirtjes helemaal niet op eigenlijk , maar ik draag wel altijd shirtjes die goed aanpassen ... in loshangende kledij valt het sneller op.

ik ga nu 3x per week een HIIT cardio sessie toevoegen (20-25 min max), hetzelfde blijven eten/trainen en dan binnen 2 maand eens kijken of ik al wat gezakt ben in VP.

Idd, ik zou echt allang al gecut hebben. Imo veels te hoog vp, ga je je niet goed bij voelen als je alleen nog maar meer aankomt

heb zelf laatste tijd ook een gevoelig schijfje onder mn linker tepel, heb dit al vanaf ik in mn pubertijd zat, het kwam en het ging weer weg. Destijds vertelde de dokter mij dat dit een vetkliertje is, iets dat 20% van de mannen heeft :)

Terug
Naar boven