XXL Nutrition

is dit schema goed om 23% vet naar 15% of minder te krijgen?

M3RL1JN

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
96kg
Vetpercentage
23%
Eerst en vooral ff voorstellen, ben 42j ik weeg 96kg ben 181m en heb 23%vet (niet met de tang gemeten maar met een toestel, wat de weerstand van je lichaam meet of zoiets).
Ik heb dit schema van een collega die er goed resultaten mee heeft gehaald.
Het is ongeveer 2200 kcal en berekent met de formules die op de site staan.
Schema is van een jongen van 25j met 17%vet, ik heb gelezen dat het niet goed is om een ander zijn programma te nemen maar het is ook maar een richtlijn voor mij.

hij maakt altijd nachtpost en dit is zijn eetschema.

14:15h wakker worden

14:30h whey isolaat 25cl + 2 scheppen

15:00h 100g volkoren pasta

18:00h 1 blik tonijn met salade

19:00h trainen 3 to5 maal per week + 30 min cardio

21:00h 1 zakje rijst + makreel of 100 kip

23:00h 1 dieet shake

00:30h 150g kip

02:00h 150g kip

04:00h 1 night proteine (kan dit ook om 06:00h?)

ik neem CLA en L-carnitine en Fat Attack van xxl-nutrition erbij

Graag verbeteringen of suggesties

Mvg M3RL1JN

Hieronder zijn mijn schema's van toen ik trainde, ik ben er 37 kg mee afgevallen, wel op 1 jaar tijd en ook niet met veel te trainen zoals het hoort maar het is gelukt.
Als ik 2700kcal moet eten komen deze wel goed in de buurt daarom de vraag of deze nog kunnen dienen of dat ik beter nieuwe maak of mijn vriend zijn schema volg?

schema 1

het NIEUWE schema

voedingsschema

BCAA's staan niet overal erbij maar die neem ik elke training.

Laatst bewerkt:
2200, dat is minder dan mijn onderhoud. (Mijn onderhoud is 2210, 166cm en 59 kg).
Of werk je daar niet mee? Of heb je er al wat van af gehaald ivm vetverbranden? ;)

Hij zal er wss al 250-500 onder zitten

Het onderhoud is iets persoonlijks. Je hebt mensen met een snel metabolisme en mensen met een traag metabolisme (en een hoop ertussenin). Daarnaast is de man 42 jaar. Als je ouder wordt, zal je metabolisme over het algemeen zeker niet toenemen.

Maar dat ter zijde. Ik krijg niet de indruk dat de topicopener de activiteitsfactor (correct) heeft meegenomen in zijn onderhoudsberekening. Ik adviseer daarom het onderhoud via de volgende link uit te rekenen als een goed startpunt (onderste formule):

http://www.giantpt.com/voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte

Afhankelijk van de resultaten in de praktijk kun je aanpassingen maken in je voedingsschema.

Ik lees tevens dat het vetpercentage gemeten is met een toestel wat de weerstand van het lichaam meet. Deze metingen zijn over het algemeen erg onbetrouwbaar. Vaak wijkt het behoorlijk af en is je progressie (door verschillende factoren) op die manier niet goed bij te houden. Ik adviseer daarom tevens een huidplooimeter aan te schaffen en dat voortaan te gebruiken om je progressie bij te houden.

Het voedingsschema is een lijst met producten. Moeilijk te beoordelen op deze manier. Het is pas een schema als je alle waardes erbij hebt staan. Waarschijnlijk dat verschillende Excel templates hier op het forum een goede oplossing is. Overigens is het ook handig erbij te vermelden hoe laat je je krachttraining hebt. Op die manier is te zien wat je pre en post workout naar binnen werkt.

Eerst en vooral ff voorstellen, ben 42j ik weeg 96kg ben 181m en heb 23%vet (niet met de tang gemeten maar met een toestel, wat de weerstand van je lichaam meet of zoiets).
Ik heb dit schema van een collega die er goed resultaten mee heeft gehaald.
Het is ongeveer 2200 kcal en berekent met de formules die op de site staan.

ik maak altijd nachtpost en dit is mijn eetschema.

14:15h wakker worden

14:30h whey isolaat 25cl + 2 scheppen

15:00h 100g volkoren pasta

18:00h 1 blik tonijn met salade

19:00h trainen 3 to5 maal per week + 30 min cardio

21:00h 1 zakje rijst + makreel of 100 kip

23:00h 1 dieet shake

00:30h 150g kip

02:00h 150g kip

04:00h 1 night proteine (kan dit ook om 06:00h?)

ik neem CLA en L-carnitine en Fat Attack van xxl-nutrition erbij

Graag verbeteringen of suggesties

Mvg M3RL1JN

Eet al heel weinig en dan ook nog eens 30 mins cardio.

Waarom eet je zo vaak, en niet gewoon minder vaak en dus grotere maaltijden?

• Topic Starter Topic Starter
2200, dat is minder dan mijn onderhoud. (Mijn onderhoud is 2210, 166cm en 59 kg).
Of werk je daar niet mee? Of heb je er al wat van af gehaald ivm vetverbranden? ;)

Ik ben begonnen met op 127kg met vet weet ik niet meer maar ik kon een pintje op mijn buik zetten.
Nu ben ik op een periode van 1 jaar naar 96kg geraakt met rond de 20% vet, ik ben vroeger wel gemeten door een proffesionele bodybuilder die me opvolgde.

Het onderhoud is iets persoonlijks. Je hebt mensen met een snel metabolisme en mensen met een traag metabolisme (en een hoop ertussenin). Daarnaast is de man 42 jaar. Als je ouder wordt, zal je metabolisme over het algemeen zeker niet toenemen.

Maar dat ter zijde. Ik krijg niet de indruk dat de topicopener de activiteitsfactor (correct) heeft meegenomen in zijn onderhoudsberekening. Ik adviseer daarom het onderhoud via de volgende link uit te rekenen als een goed startpunt (onderste formule):

http://www.giantpt.com/voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte

Afhankelijk van de resultaten in de praktijk kun je aanpassingen maken in je voedingsschema.

Ik lees tevens dat het vetpercentage gemeten is met een toestel wat de weerstand van het lichaam meet. Deze metingen zijn over het algemeen erg onbetrouwbaar. Vaak wijkt het behoorlijk af en is je progressie (door verschillende factoren) op die manier niet goed bij te houden. Ik adviseer daarom tevens een huidplooimeter aan te schaffen en dat voortaan te gebruiken om je progressie bij te houden.

Het voedingsschema is een lijst met producten. Moeilijk te beoordelen op deze manier. Het is pas een schema als je alle waardes erbij hebt staan. Waarschijnlijk dat verschillende Excel templates hier op het forum een goede oplossing is. Overigens is het ook handig erbij te vermelden hoe laat je je krachttraining hebt. Op die manier is te zien wat je pre en post workout naar binnen werkt.

-ik heb traag metabolisme (door dezelfde pro bodybuilder gedaan)

-snelle formule = afvallen:2751 / onderhoud:3386 / aankomen:4233
-harris-benedict formule = onderhoud:3102
-katch-mcArdle formule = onderhoud:3050

huidplooimeter is besteld maar ik denk dat ik rond de 20% vet zit.
als je goed leest staat dat ik tussen 19:00h en 21:00h train!!
Welke waarden wil je weten van mijn eetschema dan vraag/zoek ik ze op

ik ben niet nieuw qua trainen maar omdat mijn vorige opvolger het niet meer kan combineren moet ik het zelf doen en kan ik beter de hulp van andere vragen.

Gewicht maakt mij niks uit als ik mijne buik maar kwijt raak.

Laatst bewerkt:
2761 kcal heb je dus nodig om af te vallen. Jij eet er 2200 en dat is dan eigenlijk te weinig.

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 13:28 ----------

De waardes die je moet weten is hoeveel kcal je totaal hebt, hoeveel gram eiwitten, gram koolhydraten en gram vetten.

5 keer trainen op 2200 kcal + cardio?

Balans is weg. Dit gaat ten koste van het herstel.

Train 2 of 3 keer fullbody (paar setjes per spiergroep) met dat kcal-verschil.

Cardio kun je doen, maar don't go nuts. Teveel cardio bij een te groot tekort gaat eerder tegen je werken.

Overigens zou ik de Katch-McArdle formule aanhouden als beginpunt.

dit schema is van een vriend maar die is 25 en heeft niet zoveel vet percentage, daarmee dat die kcal zo laag zijn, het is niet aangepast naar mijn vorm.

in bijlage vind je mijn oude schema's, het is niet allemaal exact 2700kcal maar het komt er goed tegenaan.
Ik zet nu alleen die met de hoogste kcal hier omdat de andere rond de 2300 kcal zijnen dus ook te laag.
Ze zullen wel volgen in de juiste topic.

schema-1

schema-2

schema-3

schema-4

Wat is er nog niet duidelijk dan? Ik begrijp je vraag niet nu.

Heb je de stickies wel gelezen hier?

op 20% val je sws wel af

Wat is er nog niet duidelijk dan? Ik begrijp je vraag niet nu.

Heb je de stickies wel gelezen hier?

ja heb de stickys gelezen, omdat de man die mij begeleide gestopt is wil ik weten of het nog goed is om deze schema's te blijven volgen nadat ik 37kg ben afgevallen.
Ik heb 7 maanden niet meer getraind en ben nu sinds enkel maandjes terug bezig.
Bij mijn gym is er geen begeleiding meer daarom dat ik hier uitleg kom vragen bij de mensen die er wel wat van kennen en ik niet.
De man die me begeleide zei dat die 2300kcal maaltijden zijn omdat ik een langzame verbranding, ik weet niet of de formule berekening daar rekening mee houd. (dit als info)
Maar goed hij kan zich ook vergissen.

Ik wil weten of die schema's goed zijn dat is mijn vraag.
Ik hoop dat uw vraag beantwoord is :)

mvg Stijn

Goed en slecht is relatief, dat is vaak het probleem.
Maar om je enigszins te helpen:

- Gebruik de formules als beginpunt. Afhankelijk van praktijkresultaten ga je je schema('s) bijschaven.
- Eet de grootste maaltijd NA je training (voornamelijk veel carbs en genoeg eiwitten). Dit is het meest gunstig voor het herstel en eventuele anabole response.
- Je hoeft niet om de 2 uur te eten. Je metabolisme gaat er niet sneller van werken. Persoonlijk zou ik ongeveer om de 3/3,5 uur eten. Zo heb je ook mooie porties (vooral in de cut).
- Ik vind dat je te weinig (goede) vetten opgenomen hebt in je schema. Voeg visolie, noten, ei, olijfolie, etc. toe.
- De rest is lastig te beoordelen omdat je een lijst met producten hebt gegeven, niet een echt voedingsschema.

Begin alvast om de bovenstaande punten toe te passen.

Overigens wil ik je ook sterk adviseren een pauze van 2 weken in te lassen alvorens je begint met cutten. Dit is nodig om hormonaal een goede uitgangspositie te krijgen. In die 2 weken eet je OP onderhoud. Persoonlijk zou ik cardio ook minderen.

Meer info:

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/the-full-diet-break.html

Goed en slecht is relatief, dat is vaak het probleem.
Maar om je enigszins te helpen:

- Gebruik de formules als beginpunt. Afhankelijk van praktijkresultaten ga je je schema('s) bijschaven.
- Eet de grootste maaltijd NA je training (voornamelijk veel carbs en genoeg eiwitten). Dit is het meest gunstig voor het herstel en eventuele anabole response. wat is anabole respons?
- Je hoeft niet om de 2 uur te eten. Je metabolisme gaat er niet sneller van werken. Persoonlijk zou ik ongeveer om de 3/3,5 uur eten. Zo heb je ook mooie porties (vooral in de cut). das goed want ik heb soms de tijd niet om elke 2 uur te eten
- Ik vind dat je te weinig (goede) vetten opgenomen hebt in je schema. Voeg visolie, noten, ei, olijfolie, etc. toe. dank je dit zijn de antwoorden waar ik naar zoek, bedankt
- De rest is lastig te beoordelen omdat je een lijst met producten hebt gegeven, niet een echt voedingsschema. er staan nog 4 schema's die denk ik wel een voedingsschemazijn, als dit niet is, wat bedoel je dan met voedingschema??

mijn conclusie hieruit is dat ik niet goed bezig ben, het zal toen wel geholpen hebben maar nu moet ik aanpassen.
alvast bedankt voor de nuttige info.
Mvg Stijn aka M3RL1JN

Laatst bewerkt:
waar vind ik zo een excel schema?? ik heb alleen pdf bestanden omdat alles op papier is gedrukt.

Graag gedaan.

Anabole repsonse is spieropbouwende reactie. Het stopt dan met eiwit afbraak en kan zelfs overgaan tot eiwit synthese.

Ik beweer nergens dat je niet goed bezig bent geweest. Ik beweer hoogstens dat je het iets optimaler had kunnen aanpakken. En daarnaast is het ook belangrijk voor de gezondheid om geen tekorten op te bouwen.

Een Excel-schema vind je hier 100en op het forum. Heel veel mensen gebruiken het. Gebruik anders even de zoekfunctie...

Terug
Naar boven