AndroidHealthClinic

is dit schema goed om 23% vet naar 15% of minder te krijgen?

• Topic Starter Topic Starter
ik heb de schema"s aangepast in excel bestanden, dit is wat ik alle dagen eet behalve op rust dagen dan weet ik echt niet wat ik moet eten.

maandag

dinsdag

donderdag

vrijdag

rustdagen zijn woensdag, zaterdag en zondag als iemand mij hier wegwijs mee kan maken met wat ik op rust zoal mag eten sou geweldig zijn.
Ik hoop hiermee toch enkele hun vragen te kunnen beantwoorden.

Dit is iets wat je zelf moet uitproberen eet op onderhoud en doe evenveel cardio op trainingsdagen incl. Kt kijken wat het resultaat is. Suc6

Minder koolhydraatrijke producten, meer vetrijke producten (dit heb ik al aangegeven), misschien ook een beetje meer eiwitten.

Kijk ook even in de stickies wat goede voeding is. Jam? Nee.

Minder koolhydraatrijke producten, meer vetrijke producten (dit heb ik al aangegeven), misschien ook een beetje meer eiwitten.

Kijk ook even in de stickies wat goede voeding is. Jam? Nee.

Maar ik heb vet genoeg en verbrnad langzaam, wat is het nut van meer vetrijke producten te eten?
Eiwitten daar kan ik me in vinden maar in vetrijke vind ik het een beetje raar, maar ik sta er achter hoor.
Zal eens kijken naar nog stickies.
sorry dat ik zoveel vraag maar mijn schema werd vroeger voor mij gemaakt en nu moet ik het zelf doen en das raar.
Houd er rekening mee dat ik een langzame verbrander(slow oxidizer) ben.

According to the Mayo Clinic, the diet for a slow oxidizer should be comprised of 60 percent carbohydrates, 25 percent protein and 15 percent fat.

Deze verhouding heb ik dus duidelijk niet.

Laatst bewerkt:
Vet eten via je mond is iets anders dan lichaamsvet verbranden. Of je lichaamsvet verbrandt is uiteindelijk een gevolg van een KCAL tekort.

Wat ik niet begrijp is dat je het raar vindt. Waarom zou het raar zijn?

Ik zou je toch MINIMAAL willen adviseren 0.8 gr/kg vet naar binnen te werken dagelijks. Mag dus ook zeker meer zijn.

Vet is erg belangrijk. Het schijnt de hormonen (denk aan testosteron e.d.) in het lichaam positief te beinvloeden en is betrokken bij verschillende processen. Als je weinig tot geen vet binnen krijgt, bouw je op die manier tekorten op. Tevens passeert vet traag het verteringsstelsel. Dit is positief om je langer een vol gevoel te geven. Daarnaast heeft vet geen tot nauwelijks invloed op je insuline. Dit zorgt er voor dat het stabieler blijft en je dus minder snel periodes van honger-aanvallen krijgt.

Dat je zelf je schema moet maken, betekent dat je het met beide handen moet aangrijpen om dingen te leren. Er is veel te vinden op het web (ook hier op het forum). Verwacht niet dat je binnen nu en een uurtje alles weet. Maar probeer in ieder geval zelf de moeite te doen om jezelf er zo goed mogelijk mee te helpen. Geloof ook niet zomaar in fabeltjes, zoek het even uit en je komt al vrij snel goede antwoorden tegen.

En nog even over verhoudingen:
Denk niet teveel in verhoudingen of procenten. Je kunt beter denken in gr/kg. De richtlijn voor je vetinname heb ik zojuist gegeven. Of dit in de praktijk dan 15% of 40% is, maakt dus geen drol uit. :)

Vet eten via je mond is iets anders dan lichaamsvet verbranden. Of je lichaamsvet verbrandt is uiteindelijk een gevolg van een KCAL tekort.

Wat ik niet begrijp is dat je het raar vindt. Waarom zou het raar zijn?

Ik zou je toch MINIMAAL willen adviseren 0.8 gr/kg vet naar binnen te werken dagelijks. Mag dus ook zeker meer zijn.

Vet is erg belangrijk. Het schijnt de hormonen (denk aan testosteron e.d.) in het lichaam positief te beinvloeden en is betrokken bij verschillende processen. Als je weinig tot geen vet binnen krijgt, bouw je op die manier tekorten op. Tevens passeert vet traag het verteringsstelsel. Dit is positief om je langer een vol gevoel te geven. Daarnaast heeft vet geen tot nauwelijks invloed op je insuline. Dit zorgt er voor dat het stabieler blijft en je dus minder snel periodes van honger-aanvallen krijgt.

Dat je zelf je schema moet maken, betekent dat je het met beide handen moet aangrijpen om dingen te leren. Er is veel te vinden op het web (ook hier op het forum). Verwacht niet dat je binnen nu en een uurtje alles weet. Maar probeer in ieder geval zelf de moeite te doen om jezelf er zo goed mogelijk mee te helpen. Geloof ook niet zomaar in fabeltjes, zoek het even uit en je komt al vrij snel goede antwoorden tegen.

En nog even over verhoudingen:
Denk niet teveel in verhoudingen of procenten. Je kunt beter denken in gr/kg. De richtlijn voor je vetinname heb ik zojuist gegeven. Of dit in de praktijk dan 15% of 40% is, maakt dus geen drol uit. :)

ok perfecte uitleg bij mijn vraag, bedankt ik zal me er eens in gaan verdiepen.
de reden dat ik het raar vind is waarschijnlijk omdat vroeger er niemand iets over gezegd heeft of mij uitleg gegeven heeft zoals hier.

Als niemand je uitleg heeft gegeven, waarom creeer je dan je eigen uitleg? Je mag dat best doen van mij, maar het is niet verstandig. Op die manier ga je dingen aannemen waarvan je niet weet of het waar is. Je kunt er ook voor kiezen de dingen die je niet weet uit te zoeken. Als je dat doet vind je informatie waar je veel meer aan hebt.

Als niemand je uitleg heeft gegeven, waarom creeer je dan je eigen uitleg? Je mag dat best doen van mij, maar het is niet verstandig. Op die manier ga je dingen aannemen waarvan je niet weet of het waar is. Je kunt er ook voor kiezen de dingen die je niet weet uit te zoeken. Als je dat doet vind je informatie waar je veel meer aan hebt.

Er is mij wel uitleg gegeven maar blijkbaar altijd de verkeerde, mijn excuses hiervoor.
Als mijn gymbaas (belgisch kampioen ooit geweest) mijn voedingschema's altijd maakte ging ik ervanuit dat die wel wist waar hij me bezig was.
Maar tussen toen en nu zit 10jaar en dat is het verschil.

Ik neem aan dat jij niet dezelfde genen hebt als de belgisch kampioen en je ook niet aan de middeltjes zit.

Voor mensen die natuurlijk trainen en geen bovengemiddelde genen hebben, gelden er andere regeltjes. :)

namiddag volgen de nieuwe schema's voor 4 dagen, de rust dagen moet ik nog doen.
Is het mogelijk om op een rustdag 1 keer minder te eten of is dat niet aan te raden?

Wat bedoel je met 1 keer?

Op een rustdag kun je iets minder eten dan op een trainingsdag.

Wat bedoel je met 1 keer?

Op een rustdag kun je iets minder eten dan op een trainingsdag.

Ik bedoel 1 maaltijd minder, 5 ipv van 6 maaltijden maar dan verdeeld over de dag.
Als ik ga trainen heb ik altijd reuze honger na mijn training.
Als ik nu niet ga trainen kan ik die maaltijd misschien overslaan en de behoefte verdelen over 5 maaltijden.

het nieuwe schema.

voedingsschema

de rustdag volgt.

Laatst bewerkt:
Ja, dat maakt niet uit.

Kun je gewoon 1 schema maken? Zo moet iedereen er steeds 4 of meer bekijken. Het gaat erom dat je het spelletje door hebt, daarna kun je gewoon varieren wat je wilt, maar iedere keer 4 schema's doorkijken schiet niet echt op...

Ja, dat maakt niet uit.

Kun je gewoon 1 schema maken? Zo moet iedereen er steeds 4 of meer bekijken. Het gaat erom dat je het spelletje door hebt, daarna kun je gewoon varieren wat je wilt, maar iedere keer 4 schema's doorkijken schiet niet echt op...

topic is ook aangepast evenals de posts.

Ziet er al een stuk beter uit. Eiwitten zijn behoorlijk hoog nu. Dat is opzich geen ramp. Het mag wel iets lager als je dat wenst.

Op rustdagen MEER vetten. Op een trainingsdag heb je iets meer dan 60 gram vetten. Met jouw stats heb je minimaal 80 gram nodig. Als je op rustdagen 100 gram vet (of meer) je mik in gooit, zit je redelijk goed. Vergeet de vette vis ook niet.

Ziet er al een stuk beter uit. Eiwitten zijn behoorlijk hoog nu. Dat is opzich geen ramp. Het mag wel iets lager als je dat wenst.

Op rustdagen MEER vetten. Op een trainingsdag heb je iets meer dan 60 gram vetten. Met jouw stats heb je minimaal 80 gram nodig. Als je op rustdagen 100 gram vet (of meer) je mik in gooit, zit je redelijk goed. Vergeet de vette vis ook niet.

van vis lust ik alleen makreel, tonijn en zalm.

schema in rust word morgen bijgevoegd.

Meer vetten, minder carbs. De laatste 2 of 3 maaltijden kun je carbs echt zo goed als weglaten en vervangen door een goede vetbron.

is dit beter dan?

[Link niet meer beschikbaar]

Mvg Stijn.

Terug
Naar boven