Taste Of Fire
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 58
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Meer vetten, minder carbs. De laatste 2 of 3 maaltijden kun je carbs echt zo goed als weglaten en vervangen door een goede vetbron.
Dit is al beter, maar je hebt wel moeite met toepassen wat er gezegd wordt he?![]()
Heh nou neehoor, je hebt gelijk. Het kost me al 20 posts om zijn macro's een beetje op orde te zien, laat staan productkeuze en microtiming. Overigens is volle melk helemaal niet zo slecht. Zeker niet post work-out:Pasta, Kellog's en brood eruit. Zilvervliesrijst, havermout ervoor in de plaats.
Volle melk eruit. Magere melk en wat noten ervoor in de plaats.
Met respect voor Taste of Fire.
plsPasta, Kellog's en brood eruit. Zilvervliesrijst, havermout ervoor in de plaats.
Volle melk eruit. Magere melk en wat noten ervoor in de plaats.
Met respect voor Taste of Fire.
Dit ziet er al beter uit.
Je vet-minimum is ongeveer 0,8 gr/kg. Als je op een trainingsdag maar 60 gram vet binnenkrijgt, vind ik het verstandig om op een niet-trainingsdag je vet te verhogen, zodat je gemiddeld ongeveer op die 0,8 gr/kg uitkomt. Tevens heb je op een niet-trainingsdag minder (of zelfs geen) carbs nodig, omdat je geen zware work-out hebt. In veel gevallen is het cutten van carbs in de cut een goede zet. Een win-win situatie dus. Daarom geef ik je dat advies.

Brood en pasta's zijn op een andere manier minder goed voor het lichaam dan zilvervliesrijst en havermout, denk bv aan ontstekingsreacties. Er is meer dan alleen koolhydraten
Probeer maar eens een maand of drie geen pasta's en brood te eten (ook geen volkoren), vrijwel zeker gegarandeerd succes ondanks dezelfde hoeveelheid genuttigde koolhydraten.
(Verzadigd) vet in volle melk kan je missen als kiespijn, beter is het om (onverzadigde) vetten uit noten te halen (géén pinda's!).
Eleiko doelt met havermout en zilvervliesrijst misschien op de GI waarde of op de micronutrienten. Voor het totaalplaatje maakt het echt niet zoveel uit. Op een bepaald punt is het belangrijker om een dieet op te stellen waar je je aan kunt houden en waarin je kunt varieren dan geneuzel over GI waarde of een paar microgram meer minerale waarde.
En Eleiko, graag bronnen laten zien. Waarom geen pinda's? Waarom geen volle melk? Ik heb je zojuist een artikel gegeven, lees dat eens.

Euhm, ja. Volgens mij denk je echt veel te moeilijk... Het is gewoon optellen en aftrekken (no joke).als ik mager melk neem kan ik wel met die noten werken om zo toch het vet% te halen als ik het goed begrijp.
Dan heb je 32 jaar lang de tijd gehad om je hersenen te belasten met regeltjes die niet per se nodig waren geweest.Ik heb in het geheel niet de behoeft om met van alles en nog wat aan te komen, doe ermee wat je wilt.
32 jaar ervaring is voor mij voldoende![]()
Euhm, ja. Volgens mij denk je echt veel te moeilijk... Het is gewoon optellen en aftrekken (no joke).
---------- Post toegevoegd 1 July 2013 om 16:14 ----------
Dan heb je 32 jaar lang de tijd gehad om je hersenen te belasten met regeltjes die niet per se nodig waren geweest.
Ik ben het overigens met je eens over havermout en zilvervliesrijst. Maar in de praktijk merkt niemand er wat van.
Dan ga je er met de juiste manier mee om.Je hebt een punt dat een gedeelte van die 32 jaar op een andere manier effectiever zouden zijn geweest, ik zie dat maar als leermomenten.
Zetmeel (pasta, brood, granen dus) kunnen weldegelijk zorgen voor meer lichaamsvet vs hetzelfde aantal koolhydraten genuttigd in zilvervliesrijst, spelt, havermout. Dat heeft met de verteerbaarheid en belasting voor het lichaam te maken en niets met de G.I.
Meer over weten, google eens op Paleo en Wheat belly.