Fitness Seller

Is een centrum linkse regering een goede zaak voor de integratie in Nederland?

Peiling Peiling Is een centrum linkse regering een goede zaak voor de integratie in Nederland?

• Ja, hun houding tegenover allochtonen houd ons bij elkaar

Stemmen: 4 16,7%
  • Links helpt niet mee aan de integratie, ze steunen een vreemde religie en vragen geen of te weinig a

Stemmen: 15 62,5%
  • Geen mening, dat zullen we zien over enkele jaren

Stemmen: 5 20,8%

• Totaal stemmers
    24

Strong80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
69
Naar aanleiding van het topic over links dat achter de boerka staat en bijv. Job Cohen die de bouw van een grote minaret geen probleem vond begin ik steeds meer te geloven dat links in de komende jaren geen goede zaak is voor de integratie van allochtonen in Nederland. Graag jullie mening hierover.

[edit admin] tekst en enquête aangepast: neutraal blijven in je vraagstelling aub.

Beetje kort door de bocht niet?

Ik weet het niet. Die keuze is mis ik

Waarom is het topic weer open?

Het is gewoon polarisatie (zoals EricR al zei), zeker als je een onderwerp als deze opent doe het tenminste dan met een enquete die objectief is en niet vooringenomen is met het standpunt van de topic starter.

Ik heb de keuzes en titel aangepast. Discussie over elk beleid moet kunnen, zoals je zei waren de keuzes te vooringenomen. Ik vertrouw er verder op dat dit een serieus topic is, als het uit de hand loopt kan er later nog ingegrepen worden.

Ik zal me nooit en never aanpassen als op de manier stillstrong voorstelt
Ik ga nog liever dood, zo velen met mij

Globaal gezien denk ik niet dat een speciale voorkeur behandeling voor een bepaalde groep van mensen positief werkt voor de integratie trouwens. Echter het 100% assimileren is onzin, laat die mensen hun geloof beleiden, zolang niemand daar last van heeft is dat geen probleem. Links gaat daar volgens mij wel te ver in, althans als je afgaat op persoonlijke meningen van sommige parTeden. Maar hetzelfde geldt voor rechts.

ach om de 4 jaar gooit men het beleid weer om, ik geloof het wel

Dat zullen we zien over een aantal jaar.

Mensen in hun waarde laten is de enige manier om 'iets van ze gedaan te krijgen', als je het al zo wilt bekijken.

Daarnaast, als de integratie dan zo'n probleem is, de 'rechtste benadering' van de afgelopen jaren heeft ook niet echt gewerkt, of wel?

Dat zullen we zien over een aantal jaar.

Mensen in hun waarde laten is de enige manier om 'iets van ze gedaan te krijgen', als je het al zo wilt bekijken.

Daarnaast, als de integratie dan zo'n probleem is, de 'rechtste benadering' van de afgelopen jaren heeft ook niet echt gewerkt, of wel?

Niet terecht kerel. Ik vond het erg goed gaan onder Verdonk.
Kwamen geen 50.000 asielzoekers per jaar meer binnen.
Moslim terrorisme werd gezien en bestreden.

Mensen in hun waarde laten? Wat dacht je van: Aanpassen aan je omgeving. Dat is wat bepaalde groepen mensen moeten doen in NL.

Waarom moeten er hier moskeeën komen? Omdat mensen willen geloven. Oke, betaal ze dan maar zelf. En niet van belastingcentjes.

Niemand heeft problemen met de hardwerkende allochtoon, die gewoon op vrijdagavond met zijn collega in de kroeg een biertje drinkt.
Iedereen heeft moeite met die hanggroepen van marokkaanse afkomst (95% is hier geboren, dus NL).

Waarom heeft niemand moeite met een aziaat? Hebben mensen geen last van. Zijn die heilig en perfect. Nope, maar mensen hebben er geen last van.
Aziaten zijn ook onderdaniger, rustiger enz enz.
Die marokkaanse jeugd (dat is gewoon de lastigste groep) is luidruchtig, intimiderend enz enz).
En ze krijgen het hier in NL nog in hun schoot geworpen ook nog.

Net als dubbel paspoort. Waarom moet je als je hier geboren bent toch een ander paspoort hebben?
Waarom moet je als je hier sterft toch in het andere land begraven worden?

Zoveel rare dingen.
Ik weet nog wel toen ik jonger was:
Later als ik volwassen ben, gaan we terug naar Marokko/Turkije.
En als wij dan zeiden waarom?
Het is daar veel mooier en beter als in dit k*tland.
Nou op een enkeling na zijn ze allemaal nog hier.

Verdonk =/= vreemdelingenbeleid van de afgelopen jaren. Jezus wat wordt dat mens overschat zeg.

centrum linkse partij??? what's in a name...in mijn ogen heerst er al jaren een nivellering binnen onze politiek. De scheidslijn tussen rechts, links (en centrum) wordt steeds dunner. Sterker nog; sommige van oudsher 'linkse' partijen, zijn op het gebied van bepaalde opvattingen rechtser dan van oudsher 'rechtse' partijen. Andersom geldt dit ook in bepaalde gevallen.

Centrum links, of Centrum rechts zegt me dan ook niet zoveel meer dezer dagen...

centrum linkse partij??? what's in a name...in mijn ogen heerst er al jaren een nivellering binnen onze politiek. De scheidslijn tussen rechts, links (en centrum) wordt steeds dunner. Sterker nog; sommige van oudsher 'linkse' partijen, zijn op het gebied van bepaalde opvattingen rechtser dan van oudsher 'rechtse' partijen. Andersom geldt dit ook in bepaalde gevallen.

Centrum links, of Centrum rechts zegt me dan ook niet zoveel meer dezer dagen...
Hoe bedoel je dit, er is juist steeds meer polarisering in landen als België en Nederland. Kijk maar naar partijen als Vlaams belang en SPA in Antwerpen. Kijk ook naar SP in Nederland en daar tegenover de PVV.

Er staat trouwens centrum linkse regering in de titel, niet centrum linkse partij. Dat Pvda uitgesproken links is weet iedereen, het is de CDA die het naar het centrum brengt.

Het zou misschien wel beter zijn om niet in termen van links of rechts te denken, en eerder te gaan denken in 'oplossingen'. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Hoe bedoel je dit, er is juist steeds meer polarisering in landen als België en Nederland. Kijk maar naar partijen als Vlaams belang en SPA in Antwerpen. Kijk ook naar SP in Nederland en daar tegenover de PVV.

tuurlijk zijn er een aantal partijen die hier buiten blijven. Maar je kunt niet ontkennen dat de PVDA bevoorbeeld steeds meer opschuift naar het centrum, dat de VVD langzaam haar liberale stellingen aan het verlaten is en dat ook de CDA meer opschuift naar het centrum. Ik heb het natuurlijk niet over het gehele partij beleid, maar over bepaalde opvattingen. Bij sommige agendapunten maakt het daardoor ook niet meer zo heel veel uit welke patij je kiest, omdat za grotendeels dezelfde lijn aan willen houden. Dat is ook de moeilijkheid voor de kiezer. Met de laatste verkiezingen heb ik het zelf ervaren, dar ik door de bomen het bos niet meer zag, omdat ik veel punten die bijvoorbeeld van oudsher typisch PVDA waren, nu ook terug zag komen bij VVD en CDA.

Ah zo bedoel je, ja klopt idd.

Cursussen is overigens met een C, ik dacht ik zeg het eventjes.

• Topic Starter Topic Starter
Overigens gaan we ons over een aantal jaren vooral zorgen maken dat er te weinig mensen in Nederland willen komen en dat Nederlanders ontdekken dat open grenzen betekent dat ze zomaar overal kunnen gaan wonen en werken waar de dingen voor hun beter zijn dan hier. En wie moet dan onze dijken gaan verhogen?
HAHAHAHAHA!!! sorry maar dit is echt te grappig. Te weinig mensen in NL willen komen, ben jij compleet wereldvreemd ofzo? Nederland heeft de beste sociale voorzieningen, abeidsvoorwaarden, werklozenopvang en democratie in heel de wereld. Als we iets kunnen verwachten onder links beleid is het wel een nieuwe stroom van vluchtelingen/migranten en nieuw generaal pardon. Nederland is een magneet voor migratie, met daarbij alle problemen die migratie met zich meebrengt.

Terug
Naar boven