AndroidHealthClinic

Is het luisteren naar Pedo Jackson nog wel moreel verantwoord

Bezoekers in dit topic

Jimmy Saville is ook nooit veroordeeld. :emo:
Maar is hij door een rechter van strafvervolging ontslagen? Nee, hij was dood... dat is anders.

Overigens doet het er niet veel toe. Zet echt de radio niet uit als er iemand omstreden is. Freddy Mercury zal ook wel eens een wat jonger schandknaapje gehad hebben.
 
Ben eerder sceptisch over de onschuld van M.J. omdat hij zwijggeld betaalde.
 
Ben eerder sceptisch over de onschuld van M.J. omdat hij zwijggeld betaalde.
Zwijggeld of afkopen van afpersers?

Ik kan me niet voorstellen dat ouders van een misbruikt kind voor geld de andere kant op kijken. Dan wil je toch dat zo iemand gestraft wordt, koste wat kost.

Maar het is wel heel verdacht allemaal. Hij heeft zich sowieso zelf in die positie gebracht. Heel dom.
 
In het geval van Chandler ging het om een 'out-of-court settlement'. Ik kan niet rationaliseren waarom iemand die onschuldig is daarmee zou instemmen. Eén keer je daaraan toegeeft blijf je bezig.

Nog een paar (onbevestigde) claims: Lawyers say Michael Jackson paid millions in hush money to 'victims'

Lawyers claim that Jackson forked out nearly $200 million to as many as 20 victims.

Als 1/5de waar is dan is het nog steeds de moeite. :emo:
 
Laatst bewerkt:
Dus je mag niet naar muziek luisteren van mensen die beschuldigd zijn van iets, maar Volkswagens mag je wel kopen?
 
Epische vergelijking. :emo:

Als Ferry en Ferdinand Porsche ovens hadden ontworpen voor concentratiekampen dan had je een punt. :P
 
Mogen we de muziek van R. Kelly en Michael Jackson nog goed vinden?
DJ'S WORSTELEN

Twee documentaires met beschuldigingen van seksueel misbruik van minderjarigen hebben R. Kelly en Michael Jackson in het nauw gebracht. Mogen we hun muziek nog goed vinden, of zijn I believe I can fly en Billy Jean voortaan besmet?



hoe denkt DBB over deze 2 kindermisbruikers ,zijn alleen de Benno's L echte viespeuken en smeerlappen en gelden voor artiesten andere maatstaven ,ik kan me herinneren dat tijdens de

#MeTo discussie je voor veel minder al werd verbannen en verketterd door het publiek en de MSM ,ik hoef Pedo Jackson in ieder geval niet meer te horen,vieze smeerpijp

Dit was toch al 20jaar bekend :scratch:
 
Hazes sloeg zn kinderen en neukte Raggel al toen ze 13 was.

Is in NL in bepaalde kringen een volksheld.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Dit was toch al 20jaar bekend :scratch:


door de pas uitgebrachte docu / film met getuigenissen van de slachtoffers zelf actueler dan ooit,maar de zweem van pedofilie hing i.d.d al heel wat jaren om hem ,ik vind het wel opvallend

dat voor de minder getalenteerde pedo's de doodstraf nog niet genoeg is en dat we voor dit soort pedofielen mensen toch stukken milder zijn ,je zou dus kunnen concluderen dat je beter een

slachtoffer kunt zijn van een pedo zonder talent want die word massaal verketterd ,kun je echter goed zingen of dansen dan maken we graag een uitzondering
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet is er helemaal niets bewezen van de vermeende beschuldigingen.

Blijft wel een moeilijk vraagstuk. Ik weet oprecht niet goed wat ik er van moet vinden. Aan de ene kant geloof ik er geen barst van, en aan de andere kant: "tsja, hij was een grote ster en dan meen je dat je alles wel kunt maken".

Ik denk dat we allemaal wel met elkaar eens zijn dat MJ niet helemaal 100% is. Dat hij jaren verslaafd is geweest en dat dat zelfs zijn dood heeft betekend.
Ik heb niets met MJ, ja sommige nummers zijn erg leuk.

Als je de video's van zijn verhoor bekijkt dan zullen veel mensen denken/zeggen, "hij zit te lachen...belachelijk.. het kan hem niets schelen enz". Ik denk dat hij daar juist reageert als iemand die niet helemaal goed is en niet weet hoe hij moet reageren, plus dat hij daar hoogstwaarschijnlijk completely wasted was van de drugs/medicijnen.

Eerlijk gezegd heb ik zelf het gevoel dat hij die kinderen nooit iets misdaan heeft. Lekkere ouders ook, zonder die de schuld te willen geven... Maarja, iedereen wil graag een graantje meepikken van een superbekende ster.

Ik vind het wel erg "makkelijk" om na iemands dood te gaan lopen beweren dat diegene je misbruikt heeft.

Verder heb ik nooit heel veel van die hele MJ pedo affaire meegekregen, dus ik weet het fijne er niet van..
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
ok ,dus een pedofiele schilder is ook welkom om je huis te schilderen ,respect voor jullie ruimdenkendheid

Hangt ervan af hoeveel hij vraagt om te schilderen.
 
  • Like
Waarderingen: mat
De familie van Michael Jackson heeft zondagavond, toen het eerste deel van de documentaire Leaving Neverland in de Verenigde Staten werd uitgezonden op HBO, een concertfilm op YouTube gezet van de zanger.

Toen Leaving Neverland - waarin twee mannen uitgebreid vertellen over vermeend seksueel misbruik door Michael Jackson - zo'n twintig minuten bezig was, kondigde de familie de concertfilm Live in Bucharest: The Dangerous Touraan, aldus Deadline.

"Mis de magie van de King of Pop niet", werd geschreven op het Twitter-account van Michael Jackson. "Dompel je onder in Michael Jackson: live in Boekarest en live in Wembley Stadium."


De familie lijkt met die actie de aandacht te willen afleiden van Leaving Neverland, waarin James Safechuck en Wade Robson hun verhaal doen. Volgens de nabestaanden van de in 2009 overleden Jackson zijn de twee mannen leugenaars.

Ook klaagde de familie HBO aan. Zij zeggen dat HBO in 1992 een overeenkomst met Jackson sloot, waarin werd beloofd dat het netwerk "nooit iets zou uitzenden wat de reputatie en het publieke imago van de artiest kan schaden, kleineren of benadelen".

Leaving Neverland is vrijdagavond in z'n geheel te zien bij NPO3. VPRO voorziet de documentaire over Michael Jackson van een voor- en nabeschouwing die worden geleid door Janine Abbring.
 
En wat heeft die Abbring dan voor toegevoegde waarde eigenlijk? :dunno:

Ik ben zelf opgegroeid met cassettebandjes die ik zelf opnam, met nummers als Beat it, Man in the Mirror, Dirty Diana, Thriller en Bad etc. etc. De lijst is eindeloos en ik herinner me nog de TV clips die ik op MTV zag van de "King of Pop". Zijn muzikaliteit was niet van deze planeet in die tijdsgeest. Om post mortem dit hele misbruik schandaal weer nieuw leven in te blazen is heel erg tweeledig. Waar rook is, daar is ook vuur. Maar of het een smeulend houtskooltje betrof of een complete armageddon van hel, dat is een waarheid waar we nooit achter gaan komen. Iedereen die het hele verhaal van Michael gevolgd heeft, van de Jackson 5, tot aan zijn overdosis. Die weet dat Michael mentaal heel veel mankeerde. Hij is als zoveelste jonge kind ster onderhavig geweest aan invloeden die wij als volwassene ons niet eens voor kunnen stellen, laat staan hoe die invloeden zullen moeten zijn geweest voor een jong jochie. Natuurlijk was hij beschadigd en in die tijd was er nauwelijks tot geen begeleiding. En als je inzoomt op zijn familie, dan zijn dat allemaal ook niet de meest vredelievende mensen op aarde.

In mijn ogen blijft Michael een van de meest bijzondere personen die veel betekend hebben voor de muziek industrie, niet in cijfers en geld, maar wel aan muzikale nalatenschap. En het meest wrange van dit hele verhaal vind ik wel, dat heel veel van zijn nummers door dit vermeende schandaal een ontzettende dubbele lading hebben gekregen.

Overigens gaat genialiteit op vlak X of Y, vaak gepaard met een enorme tekortkoming op andere vlakken. Persoonlijk denk ik dat Michael zelf door zo jong al zo'n wereldwijde ster te zijn geworden, verder geen opleiding meer genoten heeft, geen opvoeding meer gekregen heeft en is blijven hangen in de tijdsgeest van zijn jeugd. Heel veel interviews van hem is het ook gewoon net alsof deze gehouden worden met een kind van 12.

Dit is een onderwerp waar je lang over kunt discussiëren, feit blijft dat hij zelf in levende lijve al niet capabel genoeg was om zichzelf te kunnen verdedigen, om verder eeuwig te blijven zwijgen post mortem.
 
En wat heeft die Abbring dan voor toegevoegde waarde eigenlijk? :dunno:

Ik ben zelf opgegroeid met cassettebandjes die ik zelf opnam, met nummers als Beat it, Man in the Mirror, Dirty Diana, Thriller en Bad etc. etc. De lijst is eindeloos en ik herinner me nog de TV clips die ik op MTV zag van de "King of Pop". Zijn muzikaliteit was niet van deze planeet in die tijdsgeest. Om post mortem dit hele misbruik schandaal weer nieuw leven in te blazen is heel erg tweeledig. Waar rook is, daar is ook vuur. Maar of het een smeulend houtskooltje betrof of een complete armageddon van hel, dat is een waarheid waar we nooit achter gaan komen. Iedereen die het hele verhaal van Michael gevolgd heeft, van de Jackson 5, tot aan zijn overdosis. Die weet dat Michael mentaal heel veel mankeerde. Hij is als zoveelste jonge kind ster onderhavig geweest aan invloeden die wij als volwassene ons niet eens voor kunnen stellen, laat staan hoe die invloeden zullen moeten zijn geweest voor een jong jochie. Natuurlijk was hij beschadigd en in die tijd was er nauwelijks tot geen begeleiding. En als je inzoomt op zijn familie, dan zijn dat allemaal ook niet de meest vredelievende mensen op aarde.

In mijn ogen blijft Michael een van de meest bijzondere personen die veel betekend hebben voor de muziek industrie, niet in cijfers en geld, maar wel aan muzikale nalatenschap. En het meest wrange van dit hele verhaal vind ik wel, dat heel veel van zijn nummers door dit vermeende schandaal een ontzettende dubbele lading hebben gekregen.

Overigens gaat genialiteit op vlak X of Y, vaak gepaard met een enorme tekortkoming op andere vlakken. Persoonlijk denk ik dat Michael zelf door zo jong al zo'n wereldwijde ster te zijn geworden, verder geen opleiding meer genoten heeft, geen opvoeding meer gekregen heeft en is blijven hangen in de tijdsgeest van zijn jeugd. Heel veel interviews van hem is het ook gewoon net alsof deze gehouden worden met een kind van 12.

Dit is een onderwerp waar je lang over kunt discussiëren, feit blijft dat hij zelf in levende lijve al niet capabel genoeg was om zichzelf te kunnen verdedigen, om verder eeuwig te blijven zwijgen post mortem.

Hij ook niet volgens mij.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Dat idee krijg ik meer als ik naar Elon Musk zijn interviews zit te kijken, het is net alsof zijn antwoorden eerst nog doorgeseind moeten worden van een andere planeet :roflol:
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Back
Naar boven