Fitness Seller

Is het luisteren naar Pedo Jackson nog wel moreel verantwoord

Bezoekers in dit topic

En wat heeft die Abbring dan voor toegevoegde waarde eigenlijk? :dunno:

Ik ben zelf opgegroeid met cassettebandjes die ik zelf opnam, met nummers als Beat it, Man in the Mirror, Dirty Diana, Thriller en Bad etc. etc. De lijst is eindeloos en ik herinner me nog de TV clips die ik op MTV zag van de "King of Pop". Zijn muzikaliteit was niet van deze planeet in die tijdsgeest. Om post mortem dit hele misbruik schandaal weer nieuw leven in te blazen is heel erg tweeledig. Waar rook is, daar is ook vuur. Maar of het een smeulend houtskooltje betrof of een complete armageddon van hel, dat is een waarheid waar we nooit achter gaan komen. Iedereen die het hele verhaal van Michael gevolgd heeft, van de Jackson 5, tot aan zijn overdosis. Die weet dat Michael mentaal heel veel mankeerde. Hij is als zoveelste jonge kind ster onderhavig geweest aan invloeden die wij als volwassene ons niet eens voor kunnen stellen, laat staan hoe die invloeden zullen moeten zijn geweest voor een jong jochie. Natuurlijk was hij beschadigd en in die tijd was er nauwelijks tot geen begeleiding. En als je inzoomt op zijn familie, dan zijn dat allemaal ook niet de meest vredelievende mensen op aarde.

In mijn ogen blijft Michael een van de meest bijzondere personen die veel betekend hebben voor de muziek industrie, niet in cijfers en geld, maar wel aan muzikale nalatenschap. En het meest wrange van dit hele verhaal vind ik wel, dat heel veel van zijn nummers door dit vermeende schandaal een ontzettende dubbele lading hebben gekregen.

Overigens gaat genialiteit op vlak X of Y, vaak gepaard met een enorme tekortkoming op andere vlakken. Persoonlijk denk ik dat Michael zelf door zo jong al zo'n wereldwijde ster te zijn geworden, verder geen opleiding meer genoten heeft, geen opvoeding meer gekregen heeft en is blijven hangen in de tijdsgeest van zijn jeugd. Heel veel interviews van hem is het ook gewoon net alsof deze gehouden worden met een kind van 12.

Dit is een onderwerp waar je lang over kunt discussiëren, feit blijft dat hij zelf in levende lijve al niet capabel genoeg was om zichzelf te kunnen verdedigen, om verder eeuwig te blijven zwijgen post mortem.
kan je de video van smoothcriminal nog herrineren ? . die ging in premiere op zondag ochtend iets van 15 min :)
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
kan je de video van smoothcriminal nog herrineren ? . die ging in premiere op zondag ochtend iets van 15 min :)

Was een gave productie inderdaad, op wiki staat het volgende erover.. En in het daglicht van dit topic bezien is ook deze omschrijving erg dubbelzinnig. Dit geeft mooi weer dat je ongeacht of je nu wel of niet in zijn onschuld geloofd, er niets meer hetzelfde is..

De film Moonwalker laat een 10 minuten durende versie zien van Smooth Criminal, maar er zijn versies van de clip die slechts 4 tot 5 minuten duren. De clip begint op het moment dat een vreemdeling de bar Club 30 binnenkomt. De vreemdeling is Michael Jackson. Wanneer hij even heeft gewacht, gooit hij van een afstand een muntje in de jukebox, waardoor Smooth Criminal begint te spelen. Jackson zingt en danst zich een weg door Club 30. Terwijl Jackson danst, kijken kinderen toe hoe hij beweegt, vrouwen versiert en ruzie ontketent. Ze dansen zelf ook mee. Terwijl een meisje toekijkt, knipoogt Jackson naar haar en buigt hij voorover (veel verder dan de zwaartekracht toestaat). Terwijl hij zijn nummer afmaakt, komt er visite voor Jackson. Wanneer hij het nummer toch echt afmaakt met een knallend einde, met een machinegeweer, loopt hij de bar uit.
 
Was een gave productie inderdaad, op wiki staat het volgende erover.. En in het daglicht van dit topic bezien is ook deze omschrijving erg dubbelzinnig. Dit geeft mooi weer dat je ongeacht of je nu wel of niet in zijn onschuld geloofd, er niets meer hetzelfde is..

De film Moonwalker laat een 10 minuten durende versie zien van Smooth Criminal, maar er zijn versies van de clip die slechts 4 tot 5 minuten duren. De clip begint op het moment dat een vreemdeling de bar Club 30 binnenkomt. De vreemdeling is Michael Jackson. Wanneer hij even heeft gewacht, gooit hij van een afstand een muntje in de jukebox, waardoor Smooth Criminal begint te spelen. Jackson zingt en danst zich een weg door Club 30. Terwijl Jackson danst, kijken kinderen toe hoe hij beweegt, vrouwen versiert en ruzie ontketent. Ze dansen zelf ook mee. Terwijl een meisje toekijkt, knipoogt Jackson naar haar en buigt hij voorover (veel verder dan de zwaartekracht toestaat). Terwijl hij zijn nummer afmaakt, komt er visite voor Jackson. Wanneer hij het nummer toch echt afmaakt met een knallend einde, met een machinegeweer, loopt hij de bar uit.
dope was het !
 
Wat natuurlijk wel opmerkelijk is;

In de film Leaving Neverland (2019) doen Robson en Safechuck, afzonderlijk van elkaar, hun verhaal.[31] De film wordt door de financiers en makers een documentaire genoemd, maar anderen stellen dat Robson en Safechuck liegen/acteren, en dat het een speelfilm is, met de kwalijke pretentie van berusten op waarheid. De maker Dan Reed geeft toe dat er geen wederhoor is toegepast, en stelt dat het geen documentaire is over misdragingen van Jackson, maar over twee families en hoe die omgaan met wat de mannen hen vertellen.[32] De erven Jackson hebben felle kritiek op de film (die ze een hit piece noemen) en op Home Box Office (HBO), waar de film volgens de planning vanaf 3 maart 2019 te zien zal zijn. Gezien het feit dat beide mannen al jarenlang met dezelfde advocaat processen voeren tegen de erven Jackson en hun bedrijven, bestrijden de erven Jackson ook dat de verklaringen van de twee mannen niet op elkaar afgestemd kunnen zijn.[30] Bovendien zou HBO zich niet houden aan het contract voor de uitzendrechten van een registratie van het concert op 1 oktober 1992 in Boekarest, op de Dangerous World Tour, waarin HBO zich blijvend verplicht zou hebben Jackson niet zwart te maken (non-disparagement clause). De erven Jackson verzoeken daarom de rechtbank om HBO te dwingen deel te nemen aan de contractueel geregelde arbitrage, en wel een openbare. Het gaat volgens de erven Jackson om een schade van meer dan honderd miljoen dollar die HBO zou kunnen veroorzaken.[33] In reactie hierop zegt HBO echter de film als gepland beschikbaar te gaan stellen, zodat de kijkers zelf kunnen oordelen.[34] Taj Jackson, de jongste zoon van Michaels broer Tito Jackson, zamelt geld in voor een tegendocumentaire.[35]

Dit soort shit heb je ook alleen in USA

Iemand weleens wederhoor toegepast met iemand uit het hiernamaals??
 
Hazes sloeg zn kinderen en neukte Raggel al toen ze 13 was.

Is in NL in bepaalde kringen een volksheld.
Idd. Een alcoholistische naar pedoseksuele neigende dwerg. Rachel was daar al vanaf 15 jarige leeftijd "oppas", maar leerde elkaar kennen toen ze 12 was. Publiek geheim in die tijd was dat ze al vanaf zeer jonge leeftijd aan het rommelen waren maar het pas officieel bekend maakte dat ze iets hadden toen ze 18 werd. Maar al veel eerder waren er geruchten. Staat ook in die boeken geloof ik.
 
Idd. Een alcoholistische naar pedoseksuele neigende dwerg.
zie je dat kinderen zich afzetten tegen hun ouders , zijn zoon neukt een vrouw die langzaam richting het kerkhof gaat mauahahahahahahaha XD sorry te slecht.
 
zie je dat kinderen zich afzetten tegen hun ouders , zijn zoon neukt een vrouw die langzaam richting het kerkhof gaat mauahahahahahahaha XD sorry te slecht.
Haar versie:
"De eerste ontmoeting tussen de twee is beroemd. Tijdens een televisie-uitzending mogen kinderen een nootje meezingen met André. Ook Rachel stapt naar voren en ze kan de tekst van Een Beetje Verliefd probleemloos meezingen. André kijkt goedkeurend toe, uiteraard met een glas bier in zijn handen. “Ik leerde André kennen toen ik ongeveer een jaar of twaalf was,” vertelde Rachel na André’s dood. “Mijn vader was fan van André en dus gingen wij vaak naar zijn optredens toe. Mijn vader en André werden vrienden en André kwam gewoon bij ons thuis. Toen ik een jaar of 15 was, ging ik oppassen op Melvin (André’s zoon uit een eerder huwelijk, red.). Toen André en ik ontdekten dat wij gevoelens voor elkaar hadden, ben ik uit beeld verdwenen. Het kon toen gewoon niet. Ik was een kind en wij scheelden bijna 20 jaar en André was ook getrouwd.”

Versie van een ander:
"Toen was ze 13. Zij zat bij André op schoot, moeder Friedel spoorde dat wel aan. Naar leeftijd keek die kleine toch niet en hij was niet zo moeilijk. Niet dat hij iets deed, zeker niet waar mensen bij waren. Het duurde erg lang voor de opnames weer begonnen, Rachels ouders moesten weg. Rachel mocht blijven, als wij haar een lift zouden geven. Nou, daar zaten ze achterin de auto, Rachel en André. Hij zei daarna: Dat is wel een lekker wijffie! Zo begon het. Ik zag dat het een opzetje was, goudzoekers herken je meteen. Ik heb jaren aan de deur gestaan, ik haal ze er zo uit. De Van Galens hadden gewoon het plan om dichtbij de artiesten te komen. Ze wilden bij de scene horen. Ze hebben er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat André en Rachel samen zouden komen. Zulke mensen zijn gevaarlijk. Eerst komen ze voor een handtekening, dan met cadeautjes. Zo komen ze iedere keer terug. En langzamerhand gaat het steeds verder en verder. Friedel manipuleerde dat heel goed. Normaliter zou Rachel nooit met zo’n artiest in aanraking komen. Dit kwam alleen omdat André kutjegeil was en op jonge meisjes viel. Daarom klikte het.”"

https://panorama.nl/nieuws/bizarre-huwelijken-rachel-en-andre-hazes
 
Lekkere ouders ook zeg :roflol: :eek:
 
Lekkere ouders ook zeg :roflol: :eek:
Dat zijn karikaturen. Nooit gezien? :roflol: Google ze en je lacht je rot. Er is echt veel te doen geweest rondom die ouders. Vader drong zich altijd op als manager/ vriend etc. Vond het allemaal machtig interessant.

Een portret van de weduwe Hazes is als de kroniek van een voorgenomen huwelijk. Rachel van Galen, geboren op 3 maart 1970 in Rotterdam, is nauwelijks geslachtsrijp als ze al zeker weet wiens achternaam ze ooit zal dragen. Dat doel ligt binnen handbereik, want André Hazes is de huisvriend van haar ouders, slager Jan van Galen en diens vrouw Friedel. Hazes, op dat moment getrouwd met Ellen Wolf, bespreekt met het echtpaar Van Galen zijn huwelijksproblemen. Met de 11-jarige Rachel, 'Raz' voor intimi, zingt hij samen Een beetje verliefd.
Bert Hiddema weet in zijn biografie van Hazes ('n Vriend) te melden dat deze verliefdheid al binnen een paar jaar wordt geconsumeerd. Ellen Hazes zou zelf haar rivale als babysit in huis hebben gehaald en op een van die avonden haar echtgenoot met de negentien jaar jongere Rachel van Galen in bed betrappen.

Wat voor hem vermoedelijk begon met een beetje verliefdheid en in haargeval een uitgekiende strategie was, leidt in 1991 tot een huwelijk, een jaar nadat de scheiding is uitgesproken.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/een-huwelijk-als-verdienste~b267b523/?referer=https://www.google.com/

Heb wel het idee dat Bert het niet zo op heeft met Rachel.
 
BBC Radio 2 speelt geen muziek van Michael Jackson meer wegens klachten kindermisbruik

4iuH5Z4.jpg

BBC Radio 2, de populaire zender van de Britse openbare omroep, zal geen muziek van Michael Jackson meer draaien. Dit naar aanleiding van de documentaire ‘Leaving Neverland’, waarin de zanger opnieuw wordt aangeklaagd wegens kindermisbruik. De beslissing werd in stilte genomen. Op zaterdag 23 februari klonk op Radio 2 voor het laatst een nummer van Jackson, ‘Rock with You’ uit 1979.

In de vier uur durende documentaire ‘Leaving Neverland’, die aanstaande vrijdag wordt uitgezonden op Canvas, beweren James Safechuck (40) en Wade Robson (36) dat ze als kind jarenlang door Jackson werden gelokt, seksueel misbruikt en verkracht. De nabestaanden van Jackson ontkennen de aantijgingen en hebben een rechtszaak aangespannen tegen HBO, die de docu maakte.
 
BBC heeft nog iets goed te maken. Voelen zich net als Duitsers na de jaren '50. Slaan door.

 
Misschien dezelfde gedachtegang van de ouders van de speelmaatjes van Jackson.

Ik begrijp je niet, vast omdat het maandag is..
 
Misschien dezelfde gedachtegang van de ouders van de speelmaatjes van Jackson.
Waarom nooit de ouders aangeklaagd. Die beslissen namelijk of het kind in de buurt komt.
 
Benieuwd naar de docu en welke handelingen nu daadwerkelijk zouden zijn verricht.

Slapen, knuffelen en elke dag uren bellen ja het is erg, erg vreemd maar ik zou zo geloven dat Jackson dit zonder "geile" bedoelingen heeft gedaan en op een wat eigenaardige manier van die kinderen heeft gehouden, die man heeft verder nooit geleerd wat wel en niet normaal is. Daar zou ik niks mee goed praten, maar vind het dan wel een totaal andere vergelijking dan met een echte smeerpijp als bijv. Benno L.
 
Michael Jackson is toch overrated...

:trollfacex:
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Benieuwd naar de docu en welke handelingen nu daadwerkelijk zouden zijn verricht.

Slapen, knuffelen en elke dag uren bellen ja het is erg, erg vreemd maar ik zou zo geloven dat Jackson dit zonder "geile" bedoelingen heeft gedaan en op een wat eigenaardige manier van die kinderen heeft gehouden, die man heeft verder nooit geleerd wat wel en niet normaal is. Daar zou ik niks mee goed praten, maar vind het dan wel een totaal andere vergelijking dan met een echte smeerpijp als bijv. Benno L.

Hier sluit ik me bij aan, als het waar is dien je hier toch heel anders dan doorgaans tegenaan te kijken, alle feiten over hem in ogenschouw genomen.
 
Nigga, is you crazy?
 
Dat worden dan donkere dagen onder de moraalridders..
 
Back
Naar boven