Fitness Seller

is het waar dat groenten niet verteren bij vlees?

MeDieViL

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
560
Massa
40kg
heb dit ergens gelezen weet alleen het fijne er niet meer van
klopt er ets van of kan ik gewoon mn broccolie bij mn vlees eten?

Nog nooit van gehoord. En als het waar zou zijn, was het wel algemeen bekend! :duh:

Je moet niet alles geloven wat ze schrijven ;)

Groente verteren bij alles. Als er iets verteert, is het groente.

Wat ik heb begrepen (uit verschillende teksten) is het volgende:

Koolhydraten (zoals uit groenten) worden minder snel verteerd, wanneer deze in combinatie met eiwitten en vetten worden geconsumeerd.

Dus volgens bovenstaande verteer je de groenten wel, maar iets langzamer omdat de eiwitten en vetten uit het vlees erbij zitten.

Dus gewoon lekker je broccoli bij je vlees eten. Zitten goede stoffen in!

tuurlijk, anders zou je mega dik zijn van alle groeten die je in bv een wrap zitten ofzo dta is nl ook vlees met wat groente, dus is gewoon pure onzin, van die stomme media troep.

gewoon vreten:d

Hij heeft de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt...

Wat zijn spreekwoorden/gezegde toch mooi :)

Heb gelukkig nog nooit een hele prei of bloemkool uitgepoept. Dus laten we er maar vanuit gaan dat het dus bullshit is.

Yzord zei:
Heb gelukkig nog nooit een hele prei of bloemkool uitgepoept. Dus laten we er maar vanuit gaan dat het dus bullshit is.

Nou een pan boerenkool komt er in zn geheel uit hoor:D

Iets verteerd onder de inwerking van enzymen. Zoek anders eens iets op over proteasen, carbohydrasen en lipasen. Ik geloof dat in groentes pectine zit, dus moet je ff zoeken op pectase.

Zuren/basen verhaal

Koolhydraten vragen een basische omgeving terwijl eiwit juist een zure omgeving vraagt.

Sommige "gurus" zijn toen met het idee op de proppen gekomen dat je daarom eiwit en koolhydraat gescheiden moet eten.

Ik dat dat zelfs Montignac in z'n gevorderde dieten een splitsing maakt ?

Persoonlijk vind ik het ONZIN en ben ik van mening dat je als het even kan alle macronutrienten samen moet eten

Er was wel iets met vis en nitraat rijke groentes zoals spinazie.
Maar vlees en groente hoor ik voor het eerst.

Verhaal gaat dat viseiwit reageert met nitraat en daardoor schadelijke stoffen oplevert.

:Bron: ? ? ? ? ? ? ? ?

3XL zei:
Zuren/basen verhaal

Koolhydraten vragen een basische omgeving terwijl eiwit juist een zure omgeving vraagt.

Sommige "gurus" zijn toen met het idee op de proppen gekomen dat je daarom eiwit en koolhydraat gescheiden moet eten.

Persoonlijk vind ik het ONZIN en ben ik van mening dat je als het even kan alle macronutrienten samen moet eten

Inderdaad - want als je eiwitten en koolhydraten gescheiden moet eten kom je zowieso in de knoei. Een maaltijd blijft gemiddeld 3-4 uur in je maag zitten en wanneer je dus 200gr eiwitten eet moet je 3-4 uur wachten totdat je daarna een pasta-maaltijd mag eten. Als je na bijv. 2 uur al koolhydraten gaat eten zitten er dus nog eiwitrijke shit in je maag en neemt je lichaam volgens die guru's niks op en sterf je uit van de honger...
Dit zou btw ook betekenen dat melk en yogurt bijv. een contradictio interminus ofzo bevatten omdat ze eiwitten EN koolhydraten bevatten en door ons dus niet verteert kunnen worden.

Legion zei:
Verhaal gaat dat viseiwit reageert met nitraat en daardoor schadelijke stoffen oplevert.

:Bron: ? ? ? ? ? ? ? ?

Zou weer achterhaald zijn geloof ik. Het idee erachter; nitraat/nitriet uit de bodem word opgenomen door groenten. De aminozuren(uit eiwitten) ---> aminen, reageren met het nitraat/nitriet. Gevolg --> nitrosaminen, die schadelijk zijn. Zoiets :D

3XL zei:
Zuren/basen verhaal

In hoeverre wijkt montignac eigenlijk af, van de visie dat je OF Protein + Carbs, of Protein + Fat moet eten?

Terug
Naar boven