Fitness Seller

Is melk wel zo gezond?

Het positieve van melk is dat het een lage glycemi-index heeft,
MAAR daarintegen wel hoog scoort op de insuline-index.

M.a.w: het drinken van melk jaagt je insulinespiegels als een gek omhoog.
Ideaal voor na training, dat wel. Maar op andere tijdstippen stat insuline bekend als het fat storage hormoon.

De combi van vetten-zuivel is dus echter een no-go!!!

Dat is echt enorm grote onzin..
Het stopt wanneer er duidelijk bewijs is, dus wanneer iets goed onderzocht is.
Voor die tijd kan je het wel nemen, of niet nemen, dat is je eigen keuze (daarna ook, maar..)
Om te zeggen: "dan kan je alles wel onderzoeken, dus ga ik maar onderbouwen met een slecht argument." Dat slaat natuurlijk nergens op..

ok dan, laten we het zo doen dan,

3 groepen,
laat groep 1 melk drinken voor een jaar
laat groep 2 fruitsap (of whatever:o) drinken voor een jaar
laat groep 3 een placebo melk drinken voor een jaar

na een jaar ziet men dat geen groepen kanker heeft, voila, bewezen dat melk niet kanker verwekkend is.

ok dan, laten we het zo doen dan,

3 groepen,
laat groep 1 melk drinken voor een jaar
laat groep 2 fruitsap (of whatever:o) drinken voor een jaar
laat groep 3 een placebo melk drinken voor een jaar

na een jaar ziet men dat geen groepen kanker heeft, voila, bewezen dat melk niet kanker verwekkend is.

Meen je dit?

Ik vrees van wel. Binnen een jaar is alles te bewijzen, toch "Loastres"?

Misschien kunnen we ook een groep toevoegen die een jaar rookt en na een jaar concluderen dat er in de rokersgroep geen significant groter aantal mensen kanker heeft dan de andere groepen.
Conclusie: roken is niet ongezond.

Ik ga niet meer in op dit soort posts van "Loastres". Of hij is niet serieus, of reageren heeft geen zin.

(nu zal hij wel alleen reageren op de voorgaande zin en de rest (de kern van mijn post) negeren)

Ik ben van mening dat het meeste antimelk onderzoek op zijn minst 'flawed' is te noemen en soms zelfs frauduleus. Melk in normale hoeveelheden zal zoals de meeste voedingsmiddelen amper tot niet voor problemen zorgen, alleen geloof ik wel dat bepaalde stoffen in melk zoals IGF-1 niet bij iedereen voor positieve effecten zullen zorgen.

In melk zit Anaboluh

Ik vrees van wel. Binnen een jaar is alles te bewijzen, toch "Loastres"?

Misschien kunnen we ook een groep toevoegen die een jaar rookt en na een jaar concluderen dat er in de rokersgroep geen significant groter aantal mensen kanker heeft dan de andere groepen.
Conclusie: roken is niet ongezond.

Ik ga niet meer in op dit soort posts van "Loastres". Of hij is niet serieus, of reageren heeft geen zin.

(nu zal hij wel alleen reageren op de voorgaande zin en de rest (de kern van mijn post) negeren)

je snapt mijn punt niet, who gives a crap als je niet alles kan onderzoeken in een jaar, trek dan het onderzoek door naar 50jaar. nu blij ?

na 50jaar zal je merken dat de rokers groep significante (negatieve) verschillen vertonen met de andere groep. dus je argument slaat op niets.
terwijl bij melk zal de groep er zelfs misschien gezonder uitkomen dan de andere.

je snapt mijn punt niet, who gives a crap als je niet alles kan onderzoeken in een jaar, trek dan het onderzoek door naar 50jaar. nu blij ?

na 50jaar zal je merken dat de rokers groep significante (negatieve) verschillen vertonen met de andere groep. dus je argument slaat op niets.
terwijl bij melk zal de groep er zelfs misschien gezonder uitkomen dan de andere.

En hoe weet jij dat laatste? Door jarenlange ervaring? Ik denk echt dat jij degene bent die het niet snapt.

Met mate is melk niet heel ongezond.. een teveel kan wel weer schadelijk zijn, maar dat is met de meeste dingen zo.

Als je lang genoeg geen melk drinkt kan je vast ook kanker krijgen. Overigens als je veel met nat beton werkt ook.

Mijn tip: gebruik gezond verstand en laat je niet te snel te bang maken door dit soort nieuwtjes. Wel leuk om uit te zoeken hoe het echt zit natuurlijk ;)

care/ melk is lekker

Met mate is melk niet heel ongezond.. een teveel kan wel weer schadelijk zijn, maar dat is met de meeste dingen zo.

Sterker nog: met alles. ;) Iedere stof heeft een bepaalde dosis waarop het giftig/dodelijk is/wordt, zelfs water.

Het positieve van melk is dat het een lage glycemi-index heeft,
MAAR daarintegen wel hoog scoort op de insuline-index.

M.a.w: het drinken van melk jaagt je insulinespiegels als een gek omhoog.
Ideaal voor na training, dat wel. Maar op andere tijdstippen stat insuline bekend als het fat storage hormoon.

De combi van vetten-zuivel is dus echter een no-go!!!
Als een gek is overdreven, het is nog steeds minder dan suiker of brood. Maar dat maakt magere melk juist enorm anabool, en geen dikmaker zolang je er geen vetten bij eet. En als je er toch vetten bij eet, eet dan de juiste vetten en combineer dit met complexe koolhydraten voor een langzamere opname.

Met mate is melk niet heel ongezond..
Zelfs niet een beetje ongezond. Mensen die altijd relatief veel melk dronken hebben sterkere botten en veel minder last van osteoporose later.

een teveel kan wel weer schadelijk zijn, maar dat is met de meeste dingen zo.
Bij magere melk moet je al ziek veel drinken om echt te spreken over nadelen die de voordelen teniet doen. Volle of halfvolle melk kan natuurlijk zorgen voor een serieuze disbalans van de vetten als je overdrijft.

Het is belachelijk dat men juist melk eruit pikt om te klagen over potentiële gevaren voor de gezondheid, terwijl melk juist één van de weinige dingen in de supermarkt is die weinig potentiële schadelijkheid bezit.

Tegenwoordig krijg je overal kanker van. het zit tussen je oren, als je teveel over nadenkt en teveel stresst dan pas gebeurt er wat. zo denk ik erover. maar TE is natuurlijk altijd slecht. hoeveel liter drink je eigenlijk?

Jullie hebben het voornamelijk over magere melk, zelf drink ik altijd halfvolle melk. Hoe zit het daarmee eigenlijk?

Jullie hebben het voornamelijk over magere melk, zelf drink ik altijd halfvolle melk. Hoe zit het daarmee eigenlijk?

Ik heb gelezen dat er bij magere melk veel (chemische) stoffen erbij word gegooit tijdens het hele proces. Daarom drink ik nu ook halfvolle melk, veel beter. :D

1) Alle stoffen (in voeding) zijn chemische stoffen.
2) Magere melk wil gewoon zeggen: geen room toegevoegd.

Technisch gezien worden er dus chemische stoffen (room/vetzuren) toegevoegd aan halfvolle en volle melk, en niet aan magere. Alle melk wordt namelijk eerst volledig afgeroomd, en daarna pas maken ze er halfvolle of volle melk van.

Halfvolle melk is niet beter dan magere melk, het bevat gewoon meer verzadigd vet. Vet dat je overigens eigenlijk niet nodig hebt in je lichaam.

ik had het over stoffen die schadelijk kunnen zijn maar ik lees het nu op wikipedia. Big T is right! :D

melk is gezond.. alleen Té is niet gezond, zoals je bij alles té voor doet, niet gezond is

1) Alle stoffen (in voeding) zijn chemische stoffen.
2) Magere melk wil gewoon zeggen: geen room toegevoegd.

Technisch gezien worden er dus chemische stoffen (room/vetzuren) toegevoegd aan halfvolle en volle melk, en niet aan magere. Alle melk wordt namelijk eerst volledig afgeroomd, en daarna pas maken ze er halfvolle of volle melk van.

Halfvolle melk is niet beter dan magere melk, het bevat gewoon meer verzadigd vet. Vet dat je overigens eigenlijk niet nodig hebt in je lichaam.

Oke, een antwoord waar ik op hoopte :). Hier thuis word voornamelijk magere melk gedronken waar ik dus lekker mee kan drinken, dus vandaar dat ik t me afvroeg.

Terug
Naar boven