MuscleMeat

Is mijn schema goed? 5 Day Split

tom12e

Novice
Waardering
0
Beste DBB leden, mijn naam is Tom. Ik ben 18 jaar oud, weeg op dit moment 72 kilo en ik ben 1.82 cm lang. Ik ben al een tijdje aan het trainen, maar nu wil ik het serieuzer aan pakken. Binnenkort heb ik genoeg tijd om 5 dagen per week te trainen. Wat vinden jullie van mijn schema?

Hoelang je traint
Ik train ongeveer al 3 maanden.
Wat je doel is
Massa.
Waar je prioriteiten liggen
Niet zozeer prioriteiten, gewoon full body. Heb wel gemerkt dat ik heel veel moeite heb met mijn schouders.
Beschikbare apparatuur
Alles.
Beschikbare tijd
5 Dagen per week

Schema: klik hierrr

nee de frequentie waarmee je spieren traint is te laag. probeer elke spier minstens 2x per week te trainen.

bovenlichaam
onderlichaam
rust
bovenlichaam
onderlichaam
rust
herhaal

bijvoorbeeld

nee de frequentie waarmee je spieren traint is te laag. probeer elke spier minstens 2x per week te trainen.

bovenlichaam
onderlichaam
rust
bovenlichaam
onderlichaam
rust
herhaal

bijvoorbeeld

Dit. Als beginner moet alles nog ontwikkeld worden, een bodypart split is niet de ideale manier om dat te doen.
Een Upper/lower of full body is dan veel beter. Hier heb je een voorbeeld van een full body schema:

http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout

Als je het filmpje kijkt heb je direct info over hoe snel je het gewicht moet verhogen etc.

• Topic Starter Topic Starter
Dank jullie wel voor de reactie! Ik heb een UB/LB Schema gemaakt, wat dachten jullie hier van?

hierrr

Laatst bewerkt:
Geen nieuws, is goed nieuws. Neem ik aan? :P

Wat te veel oefeningen.

Houdt dit aantal oefeningen ongeveer aan:

UB
Borst: 2 oefeningen
Rug: 2 oefeningen
Schouders: 1 oefening
Triceps: 1 oefening
Biceps: 1 oefening

LB
(Onderrug): 1 oefening
Quads: 2 oefeningen
Hamstrings: 1/2 oefeningen
Kuiten: 1 oefening
Buik: 1/2 oefeneningen

Richt je bij de ene LB-dag op squat, en bij de andere LB-dag op deadlift.