XXL Nutrition

Is mijn schema goed? (beginner)

Alphyn

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
60kg
Hey allemaal, mijn eerste post hier.

Ik ben 16 jaar oud en heb sinds niet zo lang geleden een abonnement voor fitness genomen. Ik zit er nu ongeveer 3-4 maanden lang en doe een full body work-out. Ik zit dan rond de 1:15-1:45 in de zaal.

Ik doe de volgende oefeningen:

• 12 minuten rennen (om de 2,9KM te halen)
  • 4x 10 De benchpress machine (2x 10 normaal, 2x 10 voor binnenborstspieren)
  • 3x 10, dan 20x kleine, Borstspieren/schouder machine (naar binnen duwen)
  • 3x 12 wide-grip benchpress
  • 3x 12 bicep curl
  • 3x 12 triceps pushdown
  • 3x 12 benchpress machine (alleen die van naar achter trekken ipv. naar voren duwen.)
  • 3x 12 (machine die boven je zit en je trekt hem naar je schouders toe, doet je rug en biceps)
  • (ik wou hier ook nog een lying pronation tussen doen misschien)
  • 3x 12 quadriceps machine
  • 3x 12 kuiten machine
  • 30x korte situps
  • 30x zijbuikspieren
  • 30x korte situps met 5kg op mijn buik
Is dit goed? Moet ik wat anders doen?
Zouden jullie allemaal alsjeblieft wat feedback willen geven?

Alvast bedankt,
Maurice

Laatst bewerkt:
Squat
Deadlift
Bench Press
Military Press
Pull Ups
Dips

• Topic Starter Topic Starter
Thanks! Ik zal even kijken.

Ik neem aan dat het allemaal 3x 12 moet?

Trouwens, ik kan maar 6 chin ups in totaal, hoe zal ik dat doen?

Laatst bewerkt:
Alphyn, welke dagen op de week doe je die full body?

Thanks! Ik zal even kijken.

Ik neem aan dat het allemaal 3x 12 moet?

Trouwens, ik kan maar 6 chin ups in totaal, hoe zal ik dat doen?

3x12 is inderdaad massa gericht. Persoonlijk zou ik 12/10/8 met oplopend gewicht doen.
Misschien kan je maar 6 chin ups (zelfs met je 60 kg, no offence) maar als je die dan nu niet in je schema hebt, ga je er zeker moeite mee hebben als je 80kg weegt. Desnoods doe je je chin ups en maak je ze daarna af met Lat Pulldowns.

Maareum, 1m83 en 60kg, ik zou zeggen: zorg vooral dat je voedingsschemain orde is :-)

4x 10 De benchpress machine (2x 10 normaal, 2x 10 voor binnenborstspieren)

Hiermee bedoel je waarschijnlijk small bench press, graag zou ik daar aan willen toevoegen dat deze oefening helemaal niet is voor de binnenkant van uw borst maar voor triceps, als je ze juist uitvoert.

small benchpress voor binnenkant borst is een fabeltje.

Bedankt allemaal. :)
Ik ga maandag weer dus dan doe ik dat wel.

En ik ga maandag, woensdag en vrijdag.

4x 10 De benchpress machine (2x 10 normaal, 2x 10 voor binnenborstspieren)

Hiermee bedoel je waarschijnlijk small bench press, graag zou ik daar aan willen toevoegen dat deze oefening helemaal niet is voor de binnenkant van uw borst maar voor triceps, als je ze juist uitvoert.

small benchpress voor binnenkant borst is een fabeltje.

Oh, dat was mij vertelt door verschillende mensen daar. Dan pak ik hem gewoon normaal vast voortaan.

Bedankt!

---------- Toegevoegd om 13:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:10 ----------

3x12 is inderdaad massa gericht. Persoonlijk zou ik 12/10/8 met oplopend gewicht doen.
Misschien kan je maar 6 chin ups (zelfs met je 60 kg, no offence) maar als je die dan nu niet in je schema hebt, ga je er zeker moeite mee hebben als je 80kg weegt. Desnoods doe je je chin ups en maak je ze daarna af met Lat Pulldowns.

Maareum, 1m83 en 60kg, ik zou zeggen: zorg vooral dat je voedingsschemain orde is :-)
Ik ben nog maar net een adolescent hè. :)

Maar ja, ik eet 8 broodjes per dag, 4 mandarijnen, tussendoor en ik eet veel avondeten. Ik kom gewoon bijna niet aan.

Ok, problem discovered. Check maar eens goed de voedingsectie op dit forum.

Terug
Naar boven