AndroidHealthClinic

Is mijn schema goed?

altijd veel eten en op trainingsdagen wat extra eiwitten erbij pakken. genoeg stickies te vinden over voedingsschema's.

Ik snap dat je het Rippetoe schema kort vind. Dat is het ook, maar waarom zou je veranderingen brengen in iets waarvan bekend is dat het zeer goed werkt.

Ook een vraag over voeding eigenlijk, ik eet nu best wel veel.. 5-6 maaltijden per dag, soms een brood soms bakje tonijn en soms hele maaltijd. Maar is het zo dat, dat ik elke dag veel moet eten, of alleen dagen die ik train?

Zoals iedereen zegt altijd veel eten maar ik merk altijd op train dagen dat ik dan nog meer ga eten.
Maar dat komt meer omdat ik dan ook weer wat verbruik maja ik ben nu beetje gewend als ik langer dan 2 uur niet eet heb ik heel erg honger:o

5-6 is best goed dan zit je wel redelijk in de buurt zou er zelf zeven van maken desnoods gewoon 5 grotere maaltijden en 2 wat mindere en gewoon nog eentje in de avond vlak voordat je gaat slapen gewoon wat kwark naar binnen werken:D

• Topic Starter Topic Starter
elke dag veel eten ;)
verder raad ik je rippetoe gewoon aan, ik gebruik het nu ook een maand en al mijn stats zijn flink verhoogt :)
ik heb trouwens eerst met een splitschema gewerkt, dat beviel me wel, maar als ik eerder van rippetoe afwist, was ik daarmee begonnen.

Denk je wel dat rippetoe beter is dan dit fullbody schema die ik gisteren geschreven heb?
Maar bij rippetoe zie ik alleen maar 3 oefeningen van 3x5 per keer.. Squat en chinups etc.. Maar het lijkt alsof ik dan niet alle spiergroepen train.. En dit FullBody schema zie je ook wel dat je bijna alle spiergroepen traint.

Denk je wel dat rippetoe beter is dan dit fullbody schema die ik gisteren geschreven heb?
Maar bij rippetoe zie ik alleen maar 3 oefeningen van 3x5 per keer.. Squat en chinups etc.. Maar het lijkt alsof ik dan niet alle spiergroepen train.. En dit FullBody schema zie je ook wel dat je bijna alle spiergroepen traint.

Ik heb nog nooit van jouw schema en dus zijn resultaten gehoord, maar bij rippetoe train je ook je gehele lichaam ;) Ik zal het kort uitleggen:

Workout A:
- squat; benen
- bench press; borst, schouder (vooral de voorkant), triceps
- deadlift; benen en onderrug
* dips (zelf doe ik parallel bar dips); triceps en borst

Workout B:
- squat; benen
- military press; schouders en triceps
- barbell row; gehele bovenrug en biceps
* chin-ups; bovenrug en biceps

* = het hoeft niet, maar als je bang bent dat je je armen niet genoeg traint, dan zou je dezen erbij kunnen doen ;)

je doet de workouts als volgt:
Workout A
rust
Workout B
rust
Workout A
rust
rust
workout B
rust
workout A
rust
workout B
rust
rust
en dat zo blijven afwisselen (ik train bv alleen maar op maandag, woensdag en vrijdag)

Elke week moet je ongeveer 2,5% van je trainingsgewicht erbij gooien.

Voor mij werkt het schema, mijn pr's worden sneller dan tevoren hoger.. gewoon veel erbij eten en dan komt alles goed ;)

Van Rippetoe is het gewoon bekend dat het werk en er dus veel resultaat mee wordt geboekt. Verwacht je dan dat jou als onwetende(No offence, ik ben zelf ook noob) het beter weet dan Rippetoe?!

@ Renaki, Bedankt. ik begrijp het :)
@ Nesselaar en Notorious ook bedankt voor het tips.

Nou het is wel duidelijk dan, het klopt wel dat Rippetoe goed is, anders zou niemand het doen. Sorry als ik beterweter overkwam, maar ik begrijp het wel nu..! Ik zal dan Rippetoe doen,, en ik begin gelijk ermee, dus zo meteen lekker naar Fitnesscentrum. Bedankt voor de tips en hulp, het heeft me wel veel geholpen.!

Groetjes.

Owja, En hoeveel sets en hoeveel herhalingen moet ik het doen? Dat mis ik nog, wil je dat ook schrijven aub ? Bedankt..!

ohja, dat ben ik vergeten..

je moet bij squat, bench press, military press en barbell row 3 sets van 5 doen. bij de deadlift 1 set van 5 en bij chin-ups/parallel bar dips 2 sets van 8.

je hoort normaal ook een warming-up te doen, dit houdt in dat je van een losse stang het gewicht geleidelijk verhoogd naar je train gewicht, ongeveer zo:
1x5 losse bar
1x4 gewicht + bar
1x3 meer gewicht + bar
1x2 nog meer gewicht + bar
dit is ongeveer genoeg, daarna kun je naar je trainingsgewicht gaan.

dit is een link waar het ook staat (maar dan in het engels):
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/mark-rippetoes-starting-strength-routine-63770/

En als je rippetoe gaat doen, zou ik ook met een (erg) laag gewicht beginnen, anders ben je al veel te snel aan je top en duurt het langer voor dat je weer een PR neerzet

ohja, dat ben ik vergeten..
je hoort normaal ook een warming-up te doen, dit houdt in dat je van een losse stang het gewicht geleidelijk verhoogd naar je train gewicht, ongeveer zo:
1x5 losse bar
1x4 gewicht + bar
1x3 meer gewicht + bar
1x2 nog meer gewicht + bar
dit is ongeveer genoeg, daarna kun je naar je trainingsgewicht gaan.

Moet ik bij elke oefening eerst zo een warm up doen? want bijvoorbeeld als ik 25 kilo squat kan, of bench press. dan neem ik aan dat het zo is;
1x5 losse bar, 1x4: 5 kilo, 1x3 7,5 kilo 1x2 15 kilo en dan 3x5 25 kilo.

Terug
Naar boven