AndroidHealthClinic

is om de 3uur eten nou echt belangrijk of achterhaald?

theglenniator

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
78kg
Vetpercentage
15%
Zoals het topic al zegt is het nou echt zo belangrijk om om de 2/3 uur te eten? Want had wetenschappelijk onderzoek topic gelezen dat het schijnbaar al achterhaald is zolang je je voedingsstoffen maar die dag binnen krijgt dus of dat nou om de 3uur is of om de 5uur. Ben wel benieuwd of dat zo is dan zou ik niet hoeven stressen als ik een keer een maaltijd een uur later ksn eten haha.

achterhaald

belachelijk

en al heeft het invloed, het zal de moeite echt niet waard zijn. enige wat belangrijk is is je KCAL+EIWIT+VET te halen op een dag, meer niet.

Op het ogenblik is het achterhaald.

Sowieso niet gaan lopen stressen, dat is nog slechter voor je gains.

• Topic Starter Topic Starter
Oke mooizo hoef ik daar niet meer moeilijk over te doen. Dus ook in de cut maakt het niet uit dus ? Moet ik trouwens na krachttraining en cardio kh vermijden en alleen eiwit en vet ? Of op kracht dagen wel kh erbij en op cardiodag geen kh ? Denk dat het enige met voeding belangrijk is rond je training dus voor training bcaa en meteen erna rn half uur daarna whey toch? In de cut tenminste

Het is wel beter voor je gezondheid want heel veel eten op korte tijd is sowieso slechter dan kleine porties

Kun je dat onderbouwen?

Ja ik bedoel ook niet dat ik alles in een keer eet maar ik ben koerier dus heb wisselende werktijden dus ben ik weleens wat later thuis dus nou hoef ik me niet druk te maken dat ik eeb uurtje of 2 later eet daarom wou ik dat nou weleens weten

Intermittent fasting; warrior diet, leangains, eat stop eat. Allemaal voorbeelden die laten zien dat het niet noodzakelijk is! Volg nu zelf een weekje het warrior diet en voel me een stuk beter! Geen honger, grote maaltijd en niet zo'n dip na elke maaltijd.

Dus ook in de cut maakt het niet uit dus ?
Juist in je cut kan het meespelen met je energiebehoefte. Het aantal kcal bepaalt heel veel, maar je verdeling (eiwit, vet, koolhydraten) heeft wel degelijk invloed op je herstel en je energie. Los van dat het een stuk aangenamer is als je voldoende energie hebt, hebben goede trainingen natuurlijk invloed op je fysiek.

Maargoed, je moet best wel diep gaan voordat je dat merkt. Ja het heeft invloed, en nee die invloed is niet groot. Ik kan me goed voorstellen als je zegt dat je dat niet de moeite waard vindt, maar dat is persoonsgebonden. Een ander kan dat niet voor jou bepalen.

---------- Post toegevoegd 7 April 2013 om 21:43 ----------

Intermittent fasting; warrior diet, leangains, eat stop eat. Allemaal voorbeelden die laten zien dat het niet noodzakelijk is! Volg nu zelf een weekje het warrior diet en voel me een stuk beter! Geen honger, grote maaltijd en niet zo'n dip na elke maaltijd.
Hoeft niet iets over het dieet te zeggen he, kan ook iets zeggen over hoe slecht je daarvoor at.

Voor sommige mensen werkt het praktisch gezien beter om zo tijdens de cut hun hongergevoel te stoppen, en tijdens de bulk meer te eten.

Voor mij werkt het net negatief in de cut, ik blijf met honger zitten en vreet nog veel meer.

Fysiologisch gezien is het niet aangetoond dat het "beter" zou zijn.

meerdere maaltijden verspreid over je dag lijkt me ook meer anti-katabool dan zeg, 2/3 grote maaltijden?

either way, het ouderwetse 6 tot 8 maaltijden per dag werkt het beste voor mij, honger gevoel komt na een klein uurtje al weer opzetten. of dit nou na een grote cheatmeal is of niet.

Probeer het aantal kcal in een goeie bulk maar is binnen te krijgen in 2 of 3 keer eten. (schoon)

edit* alle serieuze wedstrijd jongens die ik ken eten ook nog steeds minimaal 6 maaltijden per dag / je blijft het ook continu horen bij de heren die op top niveau draaien, ik zou niet weten hoe dat een reclame praatje moet zijn.

Laatst bewerkt:
Wat ik ooit is gehoord heb is dat als je heel veel eet in een korte tijd je maagzuur neutraliseert waardoor voedingstoffen niet goed worden afgebroken/opgenomen.

Dan zal dat vast wel over meer dan bijvoorbeeld 2000kcal in 1 maaltijd gaan mocht het zo zijn.

Heerlijk om die broscience weer op te zien vlammen hier. Om de 3 uur eten is zwaar achterhaald.

Oke ja ij eet gewoon grof weg om de 3uur puur omdat ik anders honger krijg maar af en toe ben ik aan het laden of ben later thuis dus kan dan niet altyd precies eten dus nou hoef ik me daar niet meer druk om te maken. Dan maar uurtje honger als ik later thuis ben dat boeid me niet zo. Was gewoon nieuwschierig of dat uitmaakte of niet.

Ik hoor de laatste tijd vooral dat dit achterhaald zou zijn. Zoals hierboven al vermeld, ik vind het prettiger om meerdere kleine maaltijden verspreid over de dag te eten. Ook ik krijg tussendoor behoorlijk trek als ik teveel tijd tussen de maaltijden laat.

Het belangrijkste zou zijn dat je dus aan het einde van de dag je dagelijke dosis eiwit, vetten en calorieën naar binnen hebt gewerkt. Maar het lijkt mij dat het verspreiden van je maaltijden wel gunstig is vanwege de koolhydraten binnen die maaltijd. Ik bedoel, het lijkt mij dat je lichaam meer heeft aan een regelmatige aanvoer van een kleine hoeveelheid koolhydraten dan dat het 1 of 2 keer een stortvloed aan koolhydraten binnenkrijgt..

Terug
Naar boven