MuscleMeat

is om de 3uur eten nou echt belangrijk of achterhaald?

• Topic Starter Topic Starter
Ja oke ik eet gewoon 6keer per dag en groootste maaltijden ontbijt en avondeten. Het was alleen omdat ik weleens wat later eet dan gepland en wou weten of dat uitmaakte voor mn spiergroeiaar het maakt dus niks uit gelukkig.

Denk dat je gewoon moet zorgen dat je de voeding die je op een dag nodig hebt binnen krijgt in een vorm waarbij JIJ je eigen prettig bij voelt!

Niet iedereen is het zelfde kwa eten, imo is daar dus ook geen standaard voor!

Honger in de cut is sowieso nergens voor nodig? Daar heb je groene groentes voor?

Dus die schreeuw die in mn hoofd onstaat als ik carbs snij komt niet van de honger want ik eet genoeg groenten:eek: Je kan goenten eten wat je wilt, maar het 'tekort' aan koolhydraten blijft.

---------- Post toegevoegd 9 April 2013 om 11:33 ----------

Heerlijk om die broscience weer op te zien vlammen hier. Om de 3 uur eten is zwaar achterhaald.

Dus al die begeleiders met jaren praktijk ervaring zitten er helemaal naast en ik doe het dus ook al 15jaar niet goed:(
Mogelijk dat bij training voor massa het minder uitmaakt, maar zodra je op dieet gaat wordt je hele metabolisme anders en zul je maaltijden moeten spreiden.

---------- Post toegevoegd 9 April 2013 om 11:35 ----------

Denk dat je gewoon moet zorgen dat je de voeding die je op een dag nodig hebt binnen krijgt in een vorm waarbij JIJ je eigen prettig bij voelt!

Niet iedereen is het zelfde kwa eten, imo is daar dus ook geen standaard voor!

Idd, denk ook wel dat je een beetje moet uitprobren wat het beste voor jezelf werkt. Ik ga gewoon goed op 6 kleine maaltijden p/d.

Oke dat is wel mooi dan. Ik zelf vind om de 3 uur eten gewoonn prettig omdat ik daarna honger ga krijgen.
Even een snder vraagje ik zit nu in de cut moet ik nou goed wel of geen kh na mn kracht training eten ? Ik neem wel bcaa en whey rondom mn training dus weet even niet of dit invloed heeft op mn vetverlies ? Of is het net als het 3uur eten niet belangrijk zolang je maar binnen hebt wat je nodig hebt die dag ? Ik eet nu 2 boterhammen en 25gr havermout met melk en whey half uur na mn training.
Kan dat of gwn weglaten?

Ik zou altijd de meeste carbs (en grootste maaltijd) NA de krachttraining plannen. IMO is dat het meest voordelig.

Is dat niet nadelig ivm vetverlies ? Ik ben nog weleens laat kkaar met werk dus dsn ben ik soms rond 10 uur thuis van het trainen dan heb ik mn bcaa al op 5gr en dan hslf uur erna whey met water en dan uurtje daarna kwark met walnoten. Als ik dan ook nog veel kh naar binnen werk zet dat dan niet aan als vet ? Of stopt het de vet verbranding niet ? Mss een optie om bij mn whey qat havermout te doen?

Nee, dat is niet nadelig voor vetverlies. Vetverlies gebeurt geleidelijk over tijd bij een kcal-tekort. De micro-momenten kun je juist gebruiken om je herstel te bevorderen. Na een training worden carbs vooral gebruikt om glycogen aan te vullen.

Oke dus kan best 30/40 mss 50 gr havermout in mn whey doen ? Ff kijken hoeveel er in mn schema past. Maar word wel moeilijk want ik eet op onderhoud met zware training en cardio erna en nog 2 keer alleen cardio. Dus moet even kijken of ik hiermee vetpercentage omlaag kan halen anders moet ik ergens gaan schrappen.
Ik ga vanavond trouwens alleen cardio doen zal ik dan voor het trainen 5gr bcaa nemen en na training half uurtje erna mn whey shake ? En dan wel de kh weglaten? En op krachtdagen wel de kh erbij doen ?

IMO denk je er iets te moeilijk over na. In de cut creeer je gewoon je tekort (zie stickies). Het maakt niet uit wanneer je cardio doet en wanneer je je eten binnekrijgt. Voor vetverlies heb je in principe alleen een tekort nodig. Voor je herstel en energie (in de gym) is het handig wat carbs over te houden voor rondom je training. Vooral na je training kun je veel carbs kwijt. Het daadwerkelijke vetverlies gebeurt geleidelijk bij ondervoeding. 50 gr havermout is niet echt veel. Bekijk je voedingsschema gewoon en zorg dat je minimaal 1/4e van je dagtotaal aan carbs NA je training binnenkrijgt. Je hebt nu een richtlijn gekregen, zodat je enig idee hebt van de orde in grootte waar ik over praat (hecht niet teveel waarde aan die richtlijn).

Wat betreft cardio en BCAA:
Als je een tijd geen dierlijke eiwit-bron binnen gekregen hebt, kun je BCAA nemen. Als dat wel het geval is, is het IMO niet echt nodig. Je shake kun je ook direct na je training nemen. Waarom een half uur wachten? En waarom KH weg laten? Nogmaals: vetverlies gebeurt over tijd bij een KCAL-tekort. Cardio helpt alleen maar om een hogere kcal-verbruik te genereren. Omdat cardio een inspanning is met bepaalde intensiteit, kun je altijd een beetje profiteren door er carbs na te nemen. Zolang je zorgt dat je per dag een tekort creeert is er niets aan de hand. In feite helpen de carbs NA een activiteit mee aan je herstel/aanvulling van voorraden. Ik zie geen enkele reden om carbs weg te halen na een inspanning (tenzij je keto dieet volgt). Het vertraagt je vetverlies niet.

Oke dan ga ik mn schema anders indelen. Ik eet groot ontbijt en 2keer in de middag 2 boterhammen met tonijn. Dus word moeilijk daar kh weg te halen dan ga ik helemaal honger krijgen. Ik zit op 90gr vet per dag en weeg 78 mss iets teveel of maakt dat niet uit ? Anders kan ik daar 10 gr weghalen is toch 22kh die ik ergens erbij kan doen. Ik had na trainen 2 boterhammen ook staan maar denk dat ik die vervang voor extra havermout erbij bij mn whey. Dus dan heb ik 3grote maaltijden , ontbijt voor trainen en na trainen en dan op cardiodag iets minder eten en op rustdag ook maar 100 of 200 call minder en de echte traindagen op onderhoud eten

90 gr vet op 78 kilo is prima.

Je hoeft niet alles weg te halen, je kunt het alleen anders verdelen. Als je carbs weg haalt krijg je niet per se meer honger. In veel gevallen houden eiwitten en vetten je langer vol waardoor je minder trek hebt.

Ik zou gewoon met je pre en post workout voeding beginnen, dan je ontbijt, dan je laatste maaltijd voor bed en alles wat over is, gooi je op de andere eet-momenten.

Heerlijk om die broscience weer op te zien vlammen hier. Om de 3 uur eten is zwaar achterhaald.

Laatste seminar van Jay Cutler,..
The most importent thing is eating, eating every 2-3 hours
:o

Zal hij er echt zo ver naast zitten dan ? :eek:

Ikzelf ben van mening dat het voor bulken/gainen idd mee zal vallen.
Achterhaald of niet,.. de gedachte erachter vind ik vrij logisch, en in de cut werkt het bij mij, en heeft het bij mij altijd goed gewerkt.

Laatst bewerkt:
Oke dan laat ik de vetten zo. Ik eet de meeste vetten bij ontbijt avond eten en voor het slapen. Ik drink ook nog los 300mll melk sochtends die ksn ik eventueel weglaten sochtrnds en er na training bij doen. Ik eet nu op onderhoud dus 500call eronder zitten lijkt me moeilijk zit nu op 2750 call dus denk dat ik 2500 ga proberen plus de cardio en trainen kom ik aan een redelijk tekort denk ik. Ik denk omdat ik net weer begin en zwaar ripptoe training doe dat ik me niet moet blind staren op de weegschaal omdat 78 nou niet super veel is en ik mss wel vet verbrand maar toch redelijk op zelfde gewicht blijf.

En xxltje ik probeer ook gewoon om de 3uur te eten maar ik startte dit topic omdat ik weleens iets later eet ivm werk.

Achterhaald. ;)

Onderbouwing ? Ben wel heel benieuwd,... tijdens mijn studie tóch echt dit geleerd als zijnde de beste methode voor cut/cleanbulk.

Ben het er persoonlijk nl niet geheel mee eens. om de 3 uur zorgt ervoor dat A) je verbranding optimaal blijft ,
en B) dat je lichaam minder calorieen op zal slaan omdat het "weet" dat er met regelmaat nw voeding binnen komt. (tegenovergestelde dus van een crash dieet, waarbij je lichaam max op gaat slaan omdat er schaarste is,.. wat erg merkbaar wordt wanneer men klaar is met dat dieet en weer "gewoon" gaat eten)

Imo uit ervaring zeker in de cut dus gewoon niet achterhaald.
In de bulk daarentegen zal het minder spaak lopen. In een cleanbulk opzich weer wél effectief.

Laatste seminar van Jay Cutler,..

:o

Zal hij er echt zo ver naast zitten dan ? :eek:

Ikzelf ben van mening dat het voor bulken/gainen idd mee zal vallen.
Achterhaald of niet,.. de gedachte erachter vind ik vrij logisch, en in de cut werkt het bij mij, en heeft het bij mij altijd goed gewerkt.

Precies! Achterhaald ofniet ik blijf het lekker doen :cool:

Ik denk dat er mss wel iets inzit maar als ik bv een maaltyd een uurtje of 2 later eet door omstandigheden dat dat niet meteen dramatische gevolgen heeft. Gewoon proberen zo te eten lukt het keertje niet is niet zn probleem lijkt me

Terug
Naar boven