- Waardering
- 99
Vanuit evolutionair perspectief is het juist geheel logisch dat polygamie voorkomt. Dat het misschien in onze hedendaagse samenleving niet noodzakelijk is en wordt afgekeurd, houdt niet in dat er geen rechtvaardiging of logica in zit.
Daarnaast vind ik dit soort quotes denigrerend klinken. Probeer je met het woord 'moderne' aan te geven dat de Islam primitief is? Hoezo zet je er niet "westerse samenleving" neer aangezien dat een accuratere beschrijving is en voor mensen die voorstander zijn van de logica de betere keuze is.
Daarnaast kan het aan mij liggen, maar ik heb nog niet vaak een man omringt door 4 burka's door Nederland zien lopen. Als je aan kan geven welk percentage van de Moslims in welk land de eerste en tweede interpretatie aanhangt valt er misschien nog ergens over te praten.
Whooo there!
En nu wordt een argument voor geloven ineens ondersteunt vanuit een evolutionair standpunt....

En ja, religies ZIJN primitief. Daar hoef je niet omheen te draaien nee.
Joh?

Primitief, modern, allemaal zo relatief dat het eigelijk geen zin heeft om daarover te praten.
En dat is nou precies mijn punt. Zolang er cijfers uitblijven hoeveel mensen de verschillende interpretaties aanhangen valt er niets over te zeggen. Juist dat punt is interessant. Dat de letterlijke versie van de Koran op bepaalde punten tegenstrijdig is met de opvattingen van de westerse maatschappij is natuurlijk een open deur en als dat het punt is van het artikel dan had het net zo goed niet geschreven hoeven worden.
Waarom begin je erover als het geen zin heeft om erover te praten? Maar nu we toch bezig zijn:
Zo relatief zijn de genoemde zaken niet. Of wou je anders beweren?
Primitief: je zult branden in de hel, als je niet gelooft in degene die je gemaakt heeft, evenals al het leven
Modern: 'Leven' wprdt gemaakt door bijzonder ingewikkelde processen, opgebouwd uit en van simpele bouwstenen en simpele regels. Het ontstaan van leven is een nauwelijks te definiëren grens tussen 'levensloos' en 'levend' en heeft GEEN ENKELE BEHOEFTE aan god. God is gone.
Angst, angst, angst. That must be one grown up mister. Almacht en dan op zulke zaken moeten terugvallen... tssk tssk tssk.
Primitief: God is almachtig
Modern: Epicurus (en die leefde lang geleden
)Paradoxen en logica zijn doorgaans niet de favoriete ijsvlaktes voor religie.
Slippery, even when dry...
Primitief: de aarde is een paar duizend jaar oud
Modern: de aarde is een paar miljard jaar oud.
Factortje 1.000.000. Knetter relatief...
Sommige mensen zijn net zo dom met hun Islam als Klusmier met zijn Christendom !!