MuscleMeat

Islam: een sceptisch perspectief

Als érgens veel mensen van hetzelfde geloof elkaar (en anderen) afslachten is het in moslim landen. :rolleyes:

Of is dat ook weer de schuld van het Westen?

Soennieten en Shiieten kunnen elkaars bloed wel drinken. Niet bepaald veel 'broederschap' daar... Dahaag vredelievend geloof. :hello:

Ik ruk niks uit de context, ik geef alleen maar meer context. Religies zijn er veel beter in om zaken uit de context te rukken, hoef ik me niet mee te vermoeien.

Het draaien om de hete brei had slechts weerslag op een deel van je post. Door te zeggen dat primitief iets in zich geeft van barbaars e.d.
Voor mijn part gebruik je het woord achterhaald/ oud/ niet op feiten gebaseerd etc etc ipv primitief.

Ik haal het erbij omdat JIJ probeert de woorden primitief e.d weer uit de discussie te halen, door te beginnen over wat jaartallen e.d. (na er over te vallen en vervolgens te zeggen dat het weinig zeggingskracht heeft)

Ik heb daarom hypothese en theorie gebruikt om een nuancering aan te brengen:

een idee kan best oud zijn, maar op basis van moderne gegeven en feiten toch een theorie vormen.
Van primitief -> modern

Zo is het idee dat de aarde om de zon draait in feite heeel primitief, maar gaandeweg konden we er toch niet meer omheen (Copernicus blies het idee nieuw leven in, maar was niet de eerste die het dacht)

Vandaar.

En waar we over 1000 jaar staan zal sowieso heeeel wat dichter bij de evolutietheorie staan (ik heb al eerder gepost over het theorie zijn van evolutietheorie en het feit van evolutie) dan een sprookjesboek van vele honderden jaren oud.

En wat is er dan verschillende aan de methoden van religie en wetenschap?
Waarom wil religie zich dan zo graag mengen op het gebied van de wetenschap? Religie is gedoemd zich op het vlak van de wetenschap te begeven, aangezien de wetenschap stoelpoot na stoelpoot om zaagt.

Ik zou maar zorgen dat religie zich op het vlak van de wetenschap staande weet te houden (like that will happen), aangezien er anders uiteindelijk heel weinig anders overblijft dan indoctrinatie van kinderen om de overtuigingen levend te houden...

Ik distantieer mij als westerling overigens volledig van het christendom en zie het anders:
seculair 'westers' denken vs. chirstendom en islam, want dat is voor mij dezelfde wijn in verschillende versleten zakken. (Al heb ik wester alleen gebruikt omdat het hier door de context wordt bepaald)
Maar ben je nu niet het 'wij' vs. 'zij' gevoel aan het versterken? Er wordt niet direct over 'hen' of 'zij' gesproken maar gaan de artikelen over de nonsens in de islam.

Het wij vs zij gevoel wordt overigens meer dan genoeg gekweekt in godshuizen als een kerk of een moskee. (ook al geeft een koran/bijbel aan dat het niet moet/mag. Een volk wordt niet beoordeeld op basis van het wetboek dat het voert, maar op basis van wat er met die wetten wordt gedaan. Wetboeken MOETEN op hun consistentie worden gecontroleerd)

Het 'wij' vs. 'zij' verhaal wordt onderuit gehaald door de gangbare seculaire manier van denken.

Ik heb nog geen feitelijke weerlegging gelezen van de door de artikelen geponeerde zaken. Of is dat het verschil tussen de wetenschap en religie?
Wetenschappers mag je altijd vragen naar hun 'gelijk', maar gelovigen niet?

Laat ik even duidelijk maken waar ik precies sta.
Polygamy is een natuurverschijnsel met duidelijke adaptieve waarde, waarvan wij op dit moment echter vinden dat het moreel gezien niet juist is. Dit houdt niet in dat er geen rechtvaardiging of logica voor te vinden is, wat in het artikel letterlijk wordt gezegt. Daarnaast vind ik het woord modern verkeerd gekozen, omdat dat suggereert dat de Islam primitief is in dit opzicht en iedereen beseft goed dat het woord primitief zelden iets positiefs betekend.

Daarnaast vind ik het vreemd dat je zo denigrerend praat over religie en ik denk dat je aanneemt dat ik religieus bent? Dat ben ik dus niet en ik ben ook niet verliefd op twee meisjes Cyan, hoewel ik best voorstander zou kunnen zijn van polygamy :D Wetenschap vind ik een betrouwbare en meer valide methode om kennis te vergaren dan religie, maar dat wil niet zeggen dat ik mijzelf als aanhanger van de wetenschap als superieur zie dan de gelovigen. Iets wat in jou post naar voren komt (correct me if im wrong) en het wij en zij gevoel op dat gebied meer versterkt dan een wat gematigde houding.
Nogmaals, ik geef je niet ongelijk over het lot en de methoden van religie en wetenschap.

Sommige Sjiieten en Soennieten kunnen elkaars bloed wel drinken, maar goed veel Ajacieden en Feyenoorders kunenn dat ook van elkaar. Zoveel zegt dat niet eigenlijk. In Irak hebben Soenni en Shia bevolking zeer lang goed met elkaar kunnen leven en op wat gestoorden na lukt ze dat nog steeds.

Het is wel zo dat in sommige landen de Shia bevolking achtergesteld wordt, maar dat gaat dan eigenlijk op voor iedereen die geen soenniet is in die landen.

Sommige Sjiieten en Soennieten kunnen elkaars bloed wel drinken, maar goed veel Ajacieden en Feyenoorders kunenn dat ook van elkaar. Zoveel zegt dat niet eigenlijk. In Irak hebben Soenni en Shia bevolking zeer lang goed met elkaar kunnen leven en op wat gestoorden na lukt ze dat nog steeds.

Het is wel zo dat in sommige landen de Shia bevolking achtergesteld wordt, maar dat gaat dan eigenlijk op voor iedereen die geen soenniet is in die landen.

Is zo, er zijn talloze voorbeelden te noemen van groepen die elkaar naar het leven staan. De opmerking was bedoeld om spiertjes statement over broederschap te relativeren: om nu te zeggen dat moslim onderling zo broederlijk zijn, dat is in deze tijd vrij lachwekkend eigenlijk. Als ergens momenteel veel doden vallen door onderling geweld is het onder moslims.

Natuurlijk is dat niet specifiek iets van de islam, maar meer van fanatiek beleden geloof in het algemeen. En de islam wordt op dit moment nu eenmaal vaak erg fanatiek beleden, net als in de middeleeuwen het christendom bijvoorbeeld met vergelijkbare gevolgen.

Waarom blijven we niet bij de bron van alles?
Er is maar één waarheid en vele wegen er naar toe.
Ik neem liever de kortste..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat is dit nu weer voor slap gelul man.
WTF MET JE MOSLIMBROEDERS !!!!!
MENSEN horen voor elkaar klaar te staan, jij met je moslimbroeder gelul wakkert gewoon rasisme aan.
Gebruik dat beetje hersens wat je hebt,.... en blijf met je poten van flightsimulator X af !!! :mad:

met de strekking ben ik het eens, maar er is geen sprake van racisme in mijn optiek. Wel van 'reliïsme' (als 't kind maar een naam heeft :D).

Maar verder mooie post, mensen horen idd voor elkaar klaar te staan. Het moet niet uitmaken of iemand nu wel of niet in een god of wat dan ook gelooft. :thumbs:

Overigens, hoeveel sprake van 'liefde' is er als iets gebeurt op basis van een geloofsovertuiging? Is het niet genoeg om een kind te leren delen met anderen op basis van gelijkheid? (ik noem dit omdat er geen biologische reden is om bijv verschillende rassen te scheiden, alleen dan dat het verschillende rassen zijn. In die optiek is scheiding op basis van geloof helemaal absurd.) Hebben we god nodig voor het duwtje in de rug?

Waarom moet het dus een moslimbroeder zijn die klaar wil staan? (overigens geldt deze overtuiging onder christenen ook) Vanuit die persoon is dus zijn geloof de factor die bepaalt of iemand onvoorwaardelijk op hem/haar terug kan vallen? (omgekeerde beredenering dus)
Ik vind dat persoonlijk niet echt een 'wat zwakke' basis voor wederkerig 'goed' doen.

so again: geloof heeft geen patent op moraal. Verre van dat...

Laat ik even duidelijk maken waar ik precies sta.
Polygamy is een natuurverschijnsel met duidelijke adaptieve waarde, waarvan wij op dit moment echter vinden dat het moreel gezien niet juist is. Dit houdt niet in dat er geen rechtvaardiging of logica voor te vinden is, wat in het artikel letterlijk wordt gezegt. Daarnaast vind ik het woord modern verkeerd gekozen, omdat dat suggereert dat de Islam primitief is in dit opzicht en iedereen beseft goed dat het woord primitief zelden iets positiefs betekend.

Daarnaast vind ik het vreemd dat je zo denigrerend praat over religie en ik denk dat je aanneemt dat ik religieus bent? Dat ben ik dus niet en ik ben ook niet verliefd op twee meisjes Cyan, hoewel ik best voorstander zou kunnen zijn van polygamy :D Wetenschap vind ik een betrouwbare en meer valide methode om kennis te vergaren dan religie, maar dat wil niet zeggen dat ik mijzelf als aanhanger van de wetenschap als superieur zie dan de gelovigen. Iets wat in jou post naar voren komt (correct me if im wrong) en het wij en zij gevoel op dat gebied meer versterkt dan een wat gematigde houding.
Nogmaals, ik geef je niet ongelijk over het lot en de methoden van religie en wetenschap.

monogamie is ook een bij meerdere diersoorten voorkomend verschijnsel. Het feit dat het op vlak van genetische diversiteit wellicht voordelen oplevert, wil niet zeggen dat het ook per definitie in iedere situatie de meest geschikte manier van voortplanten is. Daarvoor zijn naar mijn idee de systemen waarin voortplanting plaatsvindt veel te complex.

Overigens dacht ik idd dat je religieus was. Niet dat mij dat verder had uitgemaakt hoor. Want ik kan misschien wel fel overkomen, ik probeer bij voorbaat te vermijden dat ik in mijn posts op de persoon speel. Ik zie religieuze overtuiging echter niet als een persoon. Ideeën mogen en moeten altijd bekritiseerd worden. En als u dat soms iets tegen de schenen stampt zal ik graag een pleister aanbieden :D
Bij mij heeft het gewerkt, al heeft het me alsnog praktisch een jaar en een kleine tweeduizend zware pagina's lezen gekost... (en dat is nog maar een appetizer...)
Mijn postgeschiedenis geeft het proces wel weer.

En zo is dat onder christenen, joden en wss nog veel meer gelijksoortige overtuigingen (al dan niet religieus)

Zou je echt denken dat zoiets kan werken ? I doubt it.

Het zou kunnen werken. Maar ik zie ook wel beren op de weg in de vorm van AIDS e.d. Als we het over die kam gaan gooien zijn er ook wellicht betere methoden dan de natuurlijke voortplanting.
Verder is het met 6 miljard exemplaren niet heel erg belabberd gesteld met de genetische diversiteit. Ik denk dat polygamie een warme druppel op een gloeiende plaat zou zijn in die zin.

Als je in een maatschappij opgroeit waar dat de norm is dan zie ik geen reden waarom het niet zou werken.

Die gedachte ben ik ergens ook wel toegedaan. En er valt wat voor te zeggen dat er vrijheid is binnen relaties bijv. Waarom die ander niet gunnen wat hij/zij wil? (het is dus maar hoe je het bekijkt)
Onze coïtusuele bekrompenheid viert hoogtijdagen, ook al denken we heel vrij te zijn. Veel huwelijken komen in zwaar vaarwater puur door 'slechte coïtus'.

Waarom blijven we niet bij de bron van alles?
Er is maar één waarheid en vele wegen er naar toe.
Ik neem liever de kortste..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

brain.jpg

Die is nog korter en sneller :D

Overigens dacht ik idd dat je religieus was. Niet dat mij dat verder had uitgemaakt hoor. Want ik kan misschien wel fel overkomen, ik probeer bij voorbaat te vermijden dat ik in mijn posts op de persoon speel. Ik zie religieuze overtuiging echter niet als een persoon. Ideeën mogen en moeten altijd bekritiseerd worden. En als u dat soms iets tegen de schenen stampt zal ik graag een pleister aanbieden :D
Bij mij heeft het gewerkt, al heeft het me alsnog praktisch een jaar en een kleine tweeduizend zware pagina's lezen gekost... (en dat is nog maar een appetizer...)
Mijn postgeschiedenis geeft het proces wel weer.

Bedankt voor de pleister, ik zal hem bewaren voor mijn gebroken hart vanwege het ontbreken van polygamy :D
Leuk dat je wat over jezelf neerzet (ken je postgeschiedenis niet). Ik was vroeger ook geindoctrineerd door mijn ouders. Veel lezen en denken heeft dat teniet gedaan, mogen velen ons volgen :D

Karma rondje houdt je tegoed, moet eerst een aantal anderen blij maken.

De wereld zou goed af zijn met een gemeenschappelijke vijand. Moet je eens opletten hoe snel de mensen hun "verschillen" vergeten en zij aan zij zullen vechten voor HUN wereldje.

(sorry teveel films gekeken:D )

Beste allemaal,

Graag wil ik aankondigen, dat hopelijk een dezer dagen mijn volgende artikel zal worden gepubliceerd. Zoals toegezegd, moet ik nog aantonen dat ik echt Antoinette ben. Dat hoop ik te doen, door onderstaand een fragment op te nemen van mijn eerstvolgende artikel:

De Koran-verzen 23:5/6 en 33:50 staan moslims toe, coïtus te hebben met hun slaven, in het bijzonder de krijgsgevangenen die als slaaf worden “genomen”.
Ter illustratie citeer ik vers 33:50: “O profeet! Wij (Allah) hebben wettig voor u gemaakt: uw vrouwen voor wie u de bruidsschat hebt betaald, en zij die uw rechterhand toebehoren, van de krijgsgevangenen die Allah aan u heeft toebedeeld.”
Islam-geleerden zijn tot de conclusie gekomen dat het hier om vrouwelijke krijgsgevangenen gaat die als slaaf zijn “genomen”. Deze commentaren van Islam-geleerden (de commentaren worden “tafsir” genoemd) zijn gezaghebbend onder Moslims. Eén van deze gezaghebbende tafsir-commentatoren, ene Sayyid Abul Ala Maududi, schrijft:
“Het maximale aantal van vier vrouwen is niet van toepassing op slavinnen, omdat het aantal vrouwelijke krijgsgevangenen niet te voorspellen is. Echter: het feit dat geen maximum wordt genoemd is geen vrijbrief voor mensen om een oneindig aantal slavinnen te hebben.”

Laatst bewerkt:
Wat is dit nu weer voor slap gelul man.
WTF MET JE MOSLIMBROEDERS !!!!!
MENSEN horen voor elkaar klaar te staan, jij met je moslimbroeder gelul wakkert gewoon rasisme aan.
Gebruik dat beetje hersens wat je hebt,.... en blijf met je poten van flightsimulator X af !!! :mad:

Ik zal nooit echt kunnen verwachten dat een nler of een ongelovige daadwerkelijk klaar voor mij zal kunnen staan, wat dus wel weer het geval is bij een moslimbroeder. Zo kan ik naar turkije gaan en me daar uitstekend thuisvoelen omdat we allemaal verbonden zijn door geloof.

De islam is, volgens mij, een prutgeloof. Geschreven door iemand met een kinderverstand met volgelingen van hetzelfde niveau.
Je kunt het draaien en keren zoals je wil, want alles is terug te vinden in de koran.
En alles wat je kunt terugvinden is zo voor interpretatie vatbaar dat men weer verschillende kanten op kan.
Vb: (en dit zijn de woorden van spiertje): de koran predikt een vreedzame samenleving zonder geweld, maar toch is het toegestaan om de wapens te nemen tegen de ongelovigen (omdat het nodig is).
Tenzij ik mij vergis, is 9/11 ook gepleegd door islamieten. Hoe past dit dan in het kadertje? Gewoon eventjes zoveel mogelijke (onschuldige, niet-militaire) slachtoffers maken omdat … Ja waarom eigenlijk? Jaloezie? Omdat dat land de antichrist (of zoiets) is?
En dat samenscholen van moslims is ook zo’n dikke bullshit. Ze doen het niet uit het oogpunt van geloof of broederschap. Ze doen het omdat het gedoogd wordt. Omdat niemand er iets aan doet. Leg uit waarom een groep moslims kinderen lastigvallen op een kermis (vele kennen dit fenomeen wel). Of gewoon op straat vrouwen lastigvallen. En o-wee als je iets terug zegt of doet, want dan kom de ‘broederschap’ lekker samen op straat om op die kerel (of kind) zijn b**kes te slaan.
Nee voor mij heeft de islam afgedaan. Het kan er misschien aan liggen dat ik altijd negatieve ervaring heb met deze mensen. En dat zodanig gefocust ben op de negatieve kanten dat ik niks anders meer kan zien. Maar is dit dan mijn schuld, of eerder de schuld van hoe deze groepering zich binnen ONZE maatschappij profileert?

Zitten zo verschrikkelijk veel fouten, conclussies gebaseerd op vooroordelen
Vraag me af of je dat eigenlijk zelf wel ziet? of gewoon een gebrek aan kennis over bepaalde dingen???

Hypothesen en theoriën zijn VERSCHILLEND bro.
zo hebben we een godHYPOTHESE
en een evolutieTHEORIE.

Al wel eens afgevraagd waarom dat zo is?

Je maakt er een semantisch spelletje van bro, draai maar om de hete brei heen :roflol:

blablabla, whatever, fout volgen jou ja.

Monsterargument.

De grote kracht van de evolutietheorie:

verwantschap aan ALLES. De vis in je vissenkom is nog aan je verwant, evenals de geslachte schapen die je eet.
Je oma en een chimpansee die meer genetische verwantschap vertonen dan de chimpansee en een gorilla.

Maar nee, DNA is maar een futiel iets, dat niets zegt over 'broederschap'.

Why does a god want to belittle his creation?

Ze? Ik wil je niet weghebben hoor. Evenals vele andere. Dus je blijft.
Dat worden nog leuke discussie in de toekomst :D
Ik heb d'r nu al zin in! (hetgeen niet cynisch bedoeld is, maar ik mag gewoon graag religieuze ideeën om zeep helpen (zoals ik dat met mn eigen ook heb gedaan) en zien hoe er gesparteld wordt om het figuurlijke hoofd boven water te houden)

Allah is dus niet zo barmhartig met zijn volk dat hij 'the gift of logic' in hen wil behouden?
Of zou allah niet bestaan?

hmz.... Welke klinkt logischer?
Ik weet het al! Allah is gewoon niet zo barmhartig, maar hij moet wel bestaan, want dat staat geschreven (in een ****ing oud boek, waar verschillende versies van zijn en alleen op basis van dat feit al de volledige waarheid bevat en geen fouten!)

We zullen het zien. Voorlopig geloof ik haar. Wat is jouw reden om te geloven dat ze het niet is? Het staat immers geschreven dat ze het is!

Zouden het dan gewoon mensen zijn? Net als jij en ik? Die overal op de hele wereld dezelfde zaken verkeerd en goed doen?
Mensen met bijna 2 meter DNA in praktisch iedere cel in hun lichaam. DNA dat in IEDERE cel van IEDER organisme op de hele wereld voorkomt?

Maar goed, laat ik daar niet over beginnen, aangezien de islam blijkbaar het patent op broederschap heeft.

Vraag me echt werkelijk nog steeds af waarom mensen dat doen
Waarschijnlijk door gebrek aan kennis, zoals over de islam
Hoezo vergelijk je de islam zo met het christendom? Waar heb jij het vandaan gewoon dat de islam ontkent dat evolutietheorie niet bestaat? Er zijn hadith gevonden die een evolutionistische inslag hebben met betrekking tot bv de chinezen

Ik zal nooit echt kunnen verwachten dat een nler of een ongelovige daadwerkelijk klaar voor mij zal kunnen staan, wat dus wel weer het geval is bij een moslimbroeder. Zo kan ik naar turkije gaan en me daar uitstekend thuisvoelen omdat we allemaal verbonden zijn door geloof.

Nou, wat let je knul;)

Ligt meer aan jou dan aan die Nederlander dan. Daarmee niet zeggend dat iedere Nederlander direct voor je klaarstaat maar die zogenaamde moslim broederschap is ook gewoon een wassen neus.

Hypothesen en theoriën zijn VERSCHILLEND bro.
zo hebben we een godHYPOTHESE
en een evolutieTHEORIE.

Al wel eens afgevraagd waarom dat zo is?

Je maakt er een semantisch spelletje van bro, draai maar om de hete brei heen :roflol:

blablabla, whatever, fout volgen jou ja.

Monsterargument.

De grote kracht van de evolutietheorie:

verwantschap aan ALLES. De vis in je vissenkom is nog aan je verwant, evenals de geslachte schapen die je eet.
Je oma en een chimpansee die meer genetische verwantschap vertonen dan de chimpansee en een gorilla.

Maar nee, DNA is maar een futiel iets, dat niets zegt over 'broederschap'.

Why does a god want to belittle his creation?

Ze? Ik wil je niet weghebben hoor. Evenals vele andere. Dus je blijft.
Dat worden nog leuke discussie in de toekomst :D
Ik heb d'r nu al zin in! (hetgeen niet cynisch bedoeld is, maar ik mag gewoon graag religieuze ideeën om zeep helpen (zoals ik dat met mn eigen ook heb gedaan) en zien hoe er gesparteld wordt om het figuurlijke hoofd boven water te houden)

Allah is dus niet zo barmhartig met zijn volk dat hij 'the gift of logic' in hen wil behouden?
Of zou allah niet bestaan?

hmz.... Welke klinkt logischer?
Ik weet het al! Allah is gewoon niet zo barmhartig, maar hij moet wel bestaan, want dat staat geschreven (in een ****ing oud boek, waar verschillende versies van zijn en alleen op basis van dat feit al de volledige waarheid bevat en geen fouten!)

We zullen het zien. Voorlopig geloof ik haar. Wat is jouw reden om te geloven dat ze het niet is? Het staat immers geschreven dat ze het is!

Zouden het dan gewoon mensen zijn? Net als jij en ik? Die overal op de hele wereld dezelfde zaken verkeerd en goed doen?
Mensen met bijna 2 meter DNA in praktisch iedere cel in hun lichaam. DNA dat in IEDERE cel van IEDER organisme op de hele wereld voorkomt?

Maar goed, laat ik daar niet over beginnen, aangezien de islam blijkbaar het patent op broederschap heeft.

Vraag me echt werkelijk nog steeds af waarom mensen dat doen
Waarschijnlijk door gebrek aan kennis, zoals over de islam
Hoezo vergelijk je de islam zo met het christendom? Waar heb jij het vandaan gewoon dat de islam ontkent dat evolutietheorie niet bestaat?
Er zijn hadith gevonden die een evolutionistische inslag hebben met betrekking tot bv de chinezen. Je kan geen speld ertussen krijgen dat de evolutietheorie klopt, dat hebben menig geleerden verklaard zoals in egypte en jemen

En ga vooral je gang, er is meer nodig dan wat argumentjes van jou om mij van me geloof doen te wankelen, een geloof dat al eeuwen beoefend en bestudeerd wordt en werdt door menig geleerden

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven