Fitness Seller

islam en humor

arnoldfan

Monstrous Giant
Waardering
7
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Kunnen islam en humor samengaan? Bestaat er sowieso wel humor in de islam? Wie nadenkt over islam en humor komt vrijwel automatisch terecht bij de Deense spotprenten. Twee jaar geleden publiceerde Jyllands-Posten een aantal spotprenten over de Profeet Mohammed. Denemarken kreeg de hele moslimwereld over zich heen. Deze affaire is tot nog toe de grootste rel rond humor en religie. Gisteravond stond het Ramadan Festival in het teken van Humor en Religie. Hoever mogen we gaan met onze grappen over moslims? In een grote tent nabij het centrum van Utrecht ging NSO Headlines op zoek naar de humor binnen de islam.

Ik vind het toch een behoorlijk lachwekkende godsdienst.

ik wil net zeggen, sarcasme en zelfspot is ver te zoeken bij onze Islamitsche inwoners.

Idd, zelfspot is bij die mannen ver te zoeken, je moet wel een goede dosis zelfspot kunnen hebben. Spijtig genoeg is het bij de katholieken ook zo.
De reacties op onderstaand filmpje waren ook niet echt positief

YouTube - Pub de Jésus pour Plug TV

voor alle duidelijkheid de man met de baard moet jezus voorstellen.

Kan je topics mbt religie wel in het juiste forum posten voortaan? Volgende worden anders verwijderd, bedankt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alle grappen mtb tot de heilige profeet en koran zijn not done
Het beledigen van de profeet, is erger dan dat iemand je moeder onderspuugt
Je daarvan niks aantrekken is de kunst, maar dat neemt niet de zwaarte van de belediging weg

Alle grappen mtb tot de heilige profeet en koran zijn not done
Het beledigen van de profeet, is erger dan dat iemand je moeder onderspuugt
Je daarvan niks aantrekken is de kunst, maar dat neemt niet de zwaarte van de belediging weg

Neem een broodje of zo dat zelf uithongeren ( hypocrytie ) slaat nergens op en je slaat onzin uit.
Jezelf 1 maand voelen ( tenminste tussen zonsop en ondergang en je daarna volstouwen alsof het een lieve lust is ) als een arm iemand slaat nergens op.

Boeee****inghoeee :treuren:
Het topic gaat over humor in de islam, en jij begint over de ramadan
Niet erg ontopic he, stuur anders even een pm met al je frustraties ipv topic te vervuilen

ik vind dat alles moet kunnen. gelovigen zouden (zoals hans teeuwen zou zeggen ) eens een 'schild' moeten opbouwen en niet bij elke grap moetengaan huilen, vlaggen in de brand steken en ambassades bestormen. get a ****ing live. het is maar een cartoon!

Dit is een populaire grap in de Arabische wereld en kan er zelf ook wel om lachen:
“Er komt een man in de hemel die Mohammed wil spreken. Hij wordt doorgestuurd naar het koffiehuis waar Jezus en Mozes zitten te keuvelen.Daar aangekomen zegt hij tegen Jezus en Mozes dat hij op zoek is naar Mohammed. Jezus en Mozes schuiven een stoel bij voor de gestorvene en roepen vervolgens in de richting van de keuken: ‘Hé Mohammed, drie thee!’”

Dit is een populaire grap in de Arabische wereld en kan er zelf ook wel om lachen:
“Er komt een man in de hemel die Mohammed wil spreken. Hij wordt doorgestuurd naar het koffiehuis waar Jezus en Mozes zitten te keuvelen.Daar aangekomen zegt hij tegen Jezus en Mozes dat hij op zoek is naar Mohammed. Jezus en Mozes schuiven een stoel bij voor de gestorvene en roepen vervolgens in de richting van de keuken: ‘Hé Mohammed, drie thee!’”

Berg je maar Spiertje doet zijn gordel al om.

ja hoor

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heb hem dus nog nooit gehoord, en populair in de Arabische wereld?
Welke Arabische wereld, welke bronnen heb je daarvoor welke personen heb je gesproken
Ik betwijfel of moslims daarom kunnen lachen en ik betwijfel het ten zeerste of jij wel moslims kent, laat staan arabieren in de gulf.En hij klinkt ook als een typische Nederlandse grap

Heb hem dus nog nooit gehoord, en populair in de Arabische wereld?
Welke Arabische wereld, welke bronnen heb je daarvoor welke personen heb je gesproken
Ik betwijfel of moslims daarom kunnen lachen en ik betwijfel het ten zeerste of jij wel moslims kent, laat staan arabieren in de gulf.En hij klinkt ook als een typische Nederlandse grap

Kennislink - Dossier: Populaire cultuur en moslims
Volgens deze site is het een populaire grap, het kan natuurlijk ook zo zijn dat moslims wereldwijd een andere humor hebben. Gelukkig hebben we in Nederland te maken met een zeer tolerante tak :p

• Topic Starter Topic Starter
maar hijs wel stoer :P

Terug
Naar boven