Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kennislink - Dossier: Populaire cultuur en moslims
Volgens deze site is het een populaire grap, het kan natuurlijk ook zo zijn dat moslims wereldwijd een andere humor hebben. Gelukkig hebben we in Nederland te maken met een zeer tolerante tak![]()
De zwaarte van ontering van Mohamed in de Islam, die wel goed weergeeft hoe erg zo een belediging wel niet is
Het rechtsstelsel van de islam (shari'a) stelt op belediging van de profeet Mohammed (vzmh) de doodstraf.
Artikel 295 B en C van het Pakistaanse wetboek van strafrecht bepalen dat
als iemand de profeet Mohammed onteert, wacht hem op grond van deze wet de doodstraf
Dit gaat dus niet uit van de Islam? Maar alleen vanuit de sharia die los van de islam is opgesteld? Vind je dit te ver gaan of kun je je wel vinden in deze straf?
De sharia gaat wel uit van de islam
De sharia is een onderdeel van de islam,maar of het MOET toegepast worden is een discussiepunt.
Ikzelf ben geen voorstander van de sharia, gewoonweg omdat het geen succes zal hebben, na het verraad op de ottomanen die het kalifaat in handen hadden viel alles uiteen. Maar om maar nog eens de zwaarte van de belediging van de profeet te benadrukken hier een stukje:
Mohammed wordt door moslims geïdealiseerd als toppunt van perfectie en onfeilbaarheid, zijn leven is volgens hen een 'reflectie van de woorden van God' en heeft met zijn leven de Soenna gegeven. Dit voor moslims perfecte voorbeeld betekent voor hen dat een belediging aan het adres van Mohammed, niet alleen een belediging van de man is, maar ook van de islam en de gelovigen. Een in de ogen van moslims beledigde opmerking over Mohammed raakt voor moslims dan ook direct de geloofsgetuigenis: "Er is geen godheid dan God en Mohammed is de boodschapper van God"
Om diezelfde redenen vind ik ook dat het gerechtigd is in een islamitische staat zij die de profeet beledigen te doden door middel van steniging of onthoofding
Ik kan me er zeer zekers wel in vinden voor zo'n straf en ben er zeker voorstander van
Belediging van de profeet hoort doodstraf op te staan, door middel van steniging
Maar daarbij zeg ik wel, alleen in een islamitische staat anders helemaal geen sharia
Betekent overigens niet dat ik een voorstander ben van de sharia, alleen dat ene punt
Rijp voor de Paaz zeg ik je ..........Ik heb gehoord dat er vele verschillende invullingen aan de sharia wordt gegeven over de gehele wereld. Maar dit is dus wel degelijk een verschil tussen orthodoxe christenen en orthodoxe moslims, zoals jij. De christenen hebben niets in de geest van zo'n 'sharia'. In de bijbel is ook nergens zoiets te vinden dat mensen bij belediging moeten worden vermoord door hun medemens. Dit is dus iets wat later is toegevoegd door moslims om zo het geloof te beschermen tegen kritiek en afvalligen, de mens krijgt hierin dus niet de keuze voor het geloof maar wordt gedwongen, immers afvalligen dienen ook gedood te worden volgens de sharia/islam. Feitelijk hebben moslims dus geen keus maar worden ze gedwongen omdat anders de dood erop volgt. Zo zijn er dus vele 'aanhangers' gevangen in het web, genaamd het islamitisch geloof.

De sharia gaat wel uit van de islam
De sharia is een onderdeel van de islam,maar of het MOET toegepast worden is een discussiepunt.
Ikzelf ben geen voorstander van de sharia, gewoonweg omdat het geen succes zal hebben, na het verraad op de ottomanen die het kalifaat in handen hadden viel alles uiteen. Maar om maar nog eens de zwaarte van de belediging van de profeet te benadrukken hier een stukje:
Mohammed wordt door moslims geïdealiseerd als toppunt van perfectie en onfeilbaarheid, zijn leven is volgens hen een 'reflectie van de woorden van God' en heeft met zijn leven de Soenna gegeven. Dit voor moslims perfecte voorbeeld betekent voor hen dat een belediging aan het adres van Mohammed, niet alleen een belediging van de man is, maar ook van de islam en de gelovigen. Een in de ogen van moslims beledigde opmerking over Mohammed raakt voor moslims dan ook direct de geloofsgetuigenis: "Er is geen godheid dan God en Mohammed is de boodschapper van God"
Om diezelfde redenen vind ik ook dat het gerechtigd is in een islamitische staat; zij die de profeet beledigen te doden door middel van steniging of onthoofding
Dus in een islamitische staat zou de NVD een goede kans maken om in het parlement te komen mochten ze een democratie kennen.
Mohammed wordt door moslims geïdealiseerd als toppunt van perfectie en onfeilbaarheid, zijn leven is volgens hen een 'reflectie van de woorden van God' en heeft met zijn leven de Soenna gegeven.
Sommige mensen hebben echt moeite met het lezen van sarcasme
Die mensen van de NVD zouden per direct opgehangen worden mochten ze hun ideen spuien in een islamitische staat
Die mensen zijn alles wat de islam veracht
Mohammed had toch ook een meisje als vrouw? Da's alles waar de NVD op uit was. Waarom verachten ze dat wel dan?
Ik kan me er zeer zekers wel in vinden voor zo'n straf en ben er zeker voorstander van
Belediging van de profeet hoort doodstraf op te staan, door middel van steniging
Maar daarbij zeg ik wel, alleen in een islamitische staat anders helemaal geen sharia
Betekent overigens niet dat ik een voorstander ben van de sharia, alleen dat ene punt
Moeilijke vraag waar geleerden nog niet uit zijn, er spelen heel veel andere argumenten mee
In de sharia is het iig verboden om een kind of meisje als vrouw te hebben.
De moslims verachten de ndv op al deze punten:
Partij voor Naastenliefde, Vrijheid & Diversiteit
En op basis van bepaalde ideen die ze hebben zouden ze, nogmaals ter dood veroordeeld worden