XXL Nutrition

Islam is vrede

Afghanistan is net zo hard in een diepe stinkende put gegooid door een stel doorgedraaide zieke k*tmoslims, als door om het eender welke bezetter. De Taliban zijn gewoon een stel machtzieke randebielen met niets anders dan een stinkend varken van een allah (bepist worde zijn naam) op hun netvlies.

Hoe oud ben jij? Lees jij wel eens de krant of kijk je wel eens naar het journaal? De taliban heeft voet aan de grond gekregen in Afghanistan omdat het volk leed onder anarchie, extreem hoge criminaliteitscijfers, en gebrek aan rechtsorde. Dit was een gevolg van de jarenlange oorlog met de sovjets.

De taliban herstelde de rechtsorde en de anarchie verdween. De mensen waren in het begin heel tevreden. Maar uiteindelijk bleek de taliban een ware pest te zijn.

ps: ik ga je rapporteren wegens je gebrek aan respect en beledigingen. Je brengt het niveau naar beneden.

Hoe oud ben jij? Lees jij wel eens de krant of kijk je wel eens naar het journaal? De taliban heeft voet aan de grond gekregen in Afghanistan omdat het volk leed onder anarchie, extreem hoge criminaliteitscijfers, en gebrek aan rechtsorde. Dit was een gevolg van de jarenlange oorlog met de sovjets.

De taliban herstelde de rechtsorde en de anarchie verdween. De mensen waren in het begin heel tevreden. Maar uiteindelijk bleek de taliban een ware pest te zijn.

ps: ik ga je rapporteren wegens je gebrek aan respect en beledigingen. Je brengt het niveau naar beneden.

Ik krijg echt een afgrijselijk links gevoel bij jou. Veel pampertaal in de trant van: "Ze kunnen er niks aan doen." Bah.

Vanaf de invasie van de Khulafa Rashedeen die de islam introduceerde en langzaam heel het land overnamen ( jaar 650 ) kan ik eigenlijk weinig goeds vinden helaas ,... :(
In de tussentijd tot nu is het land om hulp gaan vragen bij de US welke geen intresse hadden en daarvoor is het land toen naar de Sovjet-Unie gegaan ,... welke idd ook niet veel goeds heeft gedaan maar vooral veel verweer kreeg vanuit islamitische hoek , met name de moedjaheddin (jihad-strijders).

Taliban ,....

De macht van de Taliban werd uitgeoefend door de Opperste Sjoera (Sjoera= Raad). Aanvankelijk brachten de Taliban rust en orde, en werden de beslissingen binnen de Opperste Sjoera relatief democratisch genomen (het principe 'de meeste stemmen gelden' gold binnen de Sjoera), maar al gauw werd duidelijk dat Mullah Omar de machtigste man werd. In 1997 werd Omar Emir der Gelovigen en hulde hij zich in de mantel van de profeet Mohammed.

De Taliban vormden een religieuze groepering die een strikt naleven van de regels van de islam en de sharia voorstaan. Ook is de stroming sociaal egalitair en sterk anti-sjiitisch. Tot de ingevoerde regels behoorde dat vrouwen niet meer alleen over straat mochten en zich in een allesbedekkende boerka of chador moesten kleden, dat meisjesscholen werden gesloten, muziek werd verboden, bioscopen en televisiestudio's gesloten.

De taliban herstelde in de orde in het land ,.. maar op grond waarvan :rolleyes: Waar waren in een keer alle vrije regels waar het land zoveel moeite voor had gedaan ? Juist in de Sharia ( wetten naar de koran ) staat dat zulke vrijheden voor met name vrouwen zijn verboden .

Niets met geloof ???
Tuurlijk je hebt gelijk als er invloeden van buitenaf waren , maar opvattingen en een hoop al dan niet verkeerde interpertaties vd islam/koran zijn imo voor een zeer groot gedeelte schuldig aan de huidige omstandigheden van het land .

Laatst bewerkt:
Ik krijg echt een afgrijselijk links gevoel bij jou. Veel pampertaal in de trant van: "Ze kunnen er niks aan doen." Bah.

Wat haal je toch de zaken uit hun context. en leg me geen woorden in de mond. Begrijpend lezen is je sterkste kantniet he. En waarom moet je zo nodig alles in een hokje plaatsen?? "Ah die is links , die ga ik haten. Ah die is rechts, dat is mijn vriend." Is dat het?

Wat haal je toch de zaken uit hun context. en leg me geen woorden in de mond. Begrijpend lezen is je sterkste kantniet he. En waarom moet je zo nodig alles in een hokje plaatsen?? "Ah die is links , die ga ik haten. Ah die is rechts, dat is mijn vriend." Is dat het?
Lijkt me dan sterk want extreem recht zegt ongeveer precies hetzelfde.

Nou, wat een vooruitgang he, met die Taliban. Geen criminaliteit meer en een prachtige rechtsorde, het land floreerde!
Maar idd, de anarchie is dan vervangen door de hierarchie van Allah > Man >>>>>>> vrouw. Moet ik toegeven.

Politiek gebaseerd op een dergelijk totalitair regime is, naast dat het imo geen politiek is, gewoon walgelijk en wreed.

En ja, dat mag ik heeeeel graag beledigen en beschimpen tot op het bot. Dus rapporteer gerust. :roflol:

door dit antwoord kreeg ik van klaaswitz een rood vlaggetje (neg?) met de opmerking "gezwets en gebrek aan inzicht."
Ik las, klaaswitz, dat je part time geschiedenis volgt. Nou, dan raad ik je aan even de geschiedenis van afghanistan te lezen want wat ik neerpende is historisch correct en makkelijk te verifieren!

wist je trouwens dat je me om die reden trouwens niet mag neggen. Neggen mag niet gebruikt worden omdat je het met iemand niet eens bent;
Maar ja, dat typeert je dan ook wel he!

door dit antwoord kreeg ik van klaaswitz een rood vlaggetje (neg?) met de opmerking "gezwets en gebrek aan inzicht."
Ik las, klaaswitz, dat je part time geschiedenis volgt. Nou, dan raad ik je aan even de geschiedenis van afghanistan te lezen want wat ik neerpende is historisch correct en makkelijk te verifieren!

wist je trouwens dat je me om die reden trouwens niet mag neggen. Neggen mag niet gebruikt worden omdat je het met iemand niet eens bent;
Maar ja, dat typeert je dan ook wel he!
Hahaha, dat wordt voor geen ander doel gebruikt, Trasher en Klaaswitz zijn de ergste stalkers daarin:roflol:

mijn ballen op hun gezicht...

ze geven teveel aand8 aan die cartoon en wilders... sta er boven of bewijs het tegendeel ofzo... dat zou ik doen... die radicalen bevestigen het zo alleen maar en dan kan wilders zeggen.. zie je ik had gelijk.... zwakzinnige k*t mong*len zijn het die de rest van de Islam een slechte naam geven...

Terug
Naar boven