Fitness Seller

iso novo

Schumi Chris

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
92kg
Vetpercentage
12%
beste diehards

ik kan de mooie pennen novodisc bemachtigen van iemand die het voorgeschreven krijgt.
nu staat er op de pen alleen 5ml en geen iu, hoe kan ik dit omrekenen en of doseren/gebruiken?
(ben op de hoogte van insuline/stacks en sides)

de dosis ug/mg per ML zal der toch wel opstaan? ( ben niet zo thuis in insuline)

Normaal gezien 100iu per ml. staat er normaal toch gewoon op ?

---------- Toegevoegd om 10:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:45 ----------

of je hebt cartridges inplaats van pennen ..

• Topic Starter Topic Starter
Normaal gezien 100iu per ml. staat er normaal toch gewoon op ?

---------- Toegevoegd om 10:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:45 ----------

of je hebt cartridges inplaats van pennen ..

okay nee het zijn wel pennen, misschien zit de geadresseerde sticker van de apotheek eroverheen.. zal die straks is los peuteren..
maar dat zit er wel een heleboel in z'n pen dan toch..
stel ik zet 5iu om de dag iso.. 20iu in de week dat is 5 weken op maar 1pen..
dat is ongeveer 11pennen in een jaar.

of heb ik het fout?

Bij mij zit er 3ml in = 300iu. ik doe er gemiddeld 10-15 dagen mee.

Ochtend / post wo / 3de hoofdmaaltijd. Zoe doe ik het nu.

En alsnog is het een sprietje :p

Binnen 6 weken zit er weer 10kg slin weight bij mr natty :p Ben benieuwd hoeveel ik er van over houd.

Dat is de standaard en die is er omdat verpleegkundige fouten nogal ernstig zijn bij een misrekening. De oude standaard is 40iu/ml en dat was lastiger rekenen en dus meer fouten. Kijk ook bij bijvoorbeeld daxtrio naar de insuline spuiten.....de oude 40iu/ml spuiten kan je denk ik niet eens meer kopen in 2014. Alles is 100iu. In NL in elk geval, deze standaard is dacht ik nog niet wereldwijd. Maar hoe dan ook het staat op de pen of bijsluiter. En anders google je op novodisk (met een k)

---------- Toegevoegd om 22:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:45 ----------

okay, bedankt in ieder geval.
neem jij er trouwens insuline bij of gebruik je kaneel een hele dag

Kaneel (ALA en metformine en IGF en andere insuline ondersteunende middelen) niet gebruiken samen met insuline of zeker niet tot je meer ervaren bent met insuline. De kans op een hypo wordt dan veel groter en insuline is al zo gevaarlijk.

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen bedankt voor de info.
Ik ga op mijn gemak nog een tijd verder studeren, is nog niet aan mij bestemd hihi

Terug
Naar boven