Fitness Seller

Isolaat, whey?

mbizzlee

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
75kg
Ik weet nu dat isolaat beter is dan hydrolisaat maar wat is dan het verschil tussen isolaat en whey? Op bodyenfitshop.nl wil ik eiwitten halen maar welke is nou de beste kwaliteit? Whey perfection of isolaat perfection?

Ik weet het zelf ook niet helemaal, maar ik gebruik isolaat in de cut en whey in de bulk.
isolaat is wat zuiverder meestal 90 tot 93 % eiwit

WHEY:
Samenstelling per 100 gram:
Kcal 393
Eiwit 78,0 gr
Koolhydraten 9,0 gr
Vet 5 gr

ISOLAAT:
Samenstelling per 100 gram Naturel
Energie 364 kcal

Eiwitten min. 91 gram

Koolhydraten max. 0.4 gram

Vet max. 0.5 gram

Kortom, minder vet in isolaat en bijna geen koolhydraten.

Ik weet nu dat isolaat beter is dan hydrolisaat maar wat is dan het verschil tussen isolaat en whey? Op bodyenfitshop.nl wil ik eiwitten halen maar welke is nou de beste kwaliteit? Whey perfection of isolaat perfection?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Isolaat Perfection.

Hoog eiwit %, weinig koolhydraten en vetten en geen lactose. :) De smaken zijn ook super! :zuip:

-Leon

Volgens mij is juist hydrosolaat beter.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Ieder eiwit heeft z'n voordelen. Je kan niet zomaar stellen dat een bepaalde vorm beter/slechter is zonder te kijken naar het gezochte effect.

Kijk je naar snelheid dan zijn aminozuren het snelst met hydrolisaat als goede opvolger en isolaat komt dan pas een stuk later. Staat tegenover dat de biologische aktiviteit van hydrolisaat zo goed als 0 is terwijl concentraat en sommige varianten van isolaat wel de BA behouden hebben.

Maw wat zoek je in je eiwit, puur snelle aanvulling van aminozuren of ......................

(ik verglijk even alleen wei varianten zonder caseine, soja, enz erbij te betrekken die op hun beurt ook zo hun eigen voor/nadelen hebben)

Hydrolisaat verteert gewoon makkelijker/vlotter, zit dus veel dichter tegen de werking van losse aminozuren aan dan isolaat. 'Beter' is het verkeerde woord, want je geeft niet aan in welke context. In elk geval is het meestal duurder.

Beter bedoeld in het kader van de opname snelheid, had wat uitgebreider moeten reageren!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Maar zolang je na je training niet veel meer van plan bent op je dag kun je het best eerst eens een weight gainer halen als Mamouth!
Aangezien je stats behoorlijk belabberd zijn en je nog een beginner bent.
Ga over een half jaartje maar weer verder kijken. Als je toch snelle opname wilt neem er dan wat dextrose bij meteen na je training.

(correct me if wrong, still being noob)

M 17j 1m89 68kg -

Ik denk omdat hij niet veel eet en gaat makkelijker worden om gewicht aan te zetten. Uiteindelijk gaan gainers niet lang mee en kan je intussen een oplossing zoeken voor je dieet.

Niemand gaat snel wisselen van 3 pruts maaltijden naar 6 maaltijden per dag van 550kcal :P

M 17j 1m89 68kg -

Ik denk omdat hij niet veel eet en gaat makkelijker worden om gewicht aan te zetten. Uiteindelijk gaan gainers niet lang mee en kan je intussen een oplossing zoeken voor je dieet.

Niemand gaat snel wisselen van 3 pruts maaltijden naar 6 maaltijden per dag van 550kcal :P

Dit.

Ik dacht dat hydrolisaat het snelst opnam, dan isolaat en dan de gewone whey (grof uitgelegd dan) ...
Hydrolisaat is ook altijd vrij duur tov de isolaat en de gewone whey

-caseine > 120min
-wei concentraat ca 120min
-wei isolaat 90-120min
-hydrolisaat ca 60-90min
-aminozuren 30-60min

Is dat de tijd die het nodig heeft om (op een lege maag?) opgenomen te worden, vanaf wanneer het aminozuren af gaat geven in het bloed? Dit is toch ook nog afhankelijk van veel factoren?

Denk dat 3XL spreekt over piekniveaus in het bloed, opname in lever en bloed begint vroeger, maar je verteert natuurlijk maar beetje bij beetje en niet alles tegelijk. En wellicht zal dit op lege maag zijn, anders zouden de cijfers weinig waard zijn.

ik neem gewoon smorgens isolaat en savonds caseïne.
naar de afgifte van de amino's kijk ik niet echt
want ik neem toch appart al amino's na de training.
maw, ik verkies eerder isolaat dan hydroisolaat,
hoger eiwitgehalte en zeker al ivm de prijs.

Denk dat 3XL spreekt over piekniveaus in het bloed, opname in lever en bloed begint vroeger, maar je verteert natuurlijk maar beetje bij beetje en niet alles tegelijk. En wellicht zal dit op lege maag zijn, anders zouden de cijfers weinig waard zijn.

Precies ja, dat dacht ik. Bedankt voor de bevestiging. :)

Terug
Naar boven