Fitness Seller

Isreal bombardeert Syrië

Als Asma maar heel blijft :heart:

• Topic Starter Topic Starter
Denk dat er maar weinig landen zijn die niet uit eigenbelang deelgenomen hebben aan een oorlog. Het zou naïef zijn om te denken dat mensenrechten de drijfveer zijn. De NAVO heeft ze trouwens zelf geschonden met de bombardementen in Joegoslavië. Om nog maar te zwijgen van de VS met Guantánamo Bay

De westerse moraalridder uithangen is in ieder geval niet aan mij besteed.

Inderdaad. Ik heb zo'n vermoeden dat het de Westerse bedoeling is dat deze landen zichzelf terug naar de jaren 60 bombarderen. Irangate: de VS bewapende zowel Irak als Iran; En zo zijn er vele landen waar het Westen de stok in het hoenderhok gooide.

Totaal off topic: kijk bijvoorbeeld naar de falklandeilanden; Snap totaal niet hoe men dit vandaag de dan nog kan tolereren dat dit zogezegd Brits is.

Totaal off topic: kijk bijvoorbeeld naar de falklandeilanden; Snap totaal niet hoe men dit vandaag de dan nog kan tolereren dat dit zogezegd Brits is.

Er is daar toentertijd een referendum geweest en 99% procent verklaarden zich Brits

Er is daar toentertijd een referendum geweest en 99% procent verklaarden zich Brits
Ja dat weet ik, maar wat is zich Brits voelen. Ik heb dat nooit goed begrepen. Ik kan bijvoorbeeld niet zeggen dat ik me Belg voel, terwijl ik toch een autochtone Belg ben.

Dus wat er met mensen over de wereld gebeurt moeten we ons niets aantrekken zolang ons eigen vel veilig is?

Aantrekken kan altijd maar overal het recht laten zegevieren gaat niet lukken en is daarom niet altijd verantwoord voor de mensen die we erheen sturen.

Sommige oorlogen zijn niet goed tegen kwaad, althans op het eerste gezicht misschien maar als je dieper kijkt ligt het anders. En dan heb je er wat mij betreft weinig te zoeken, hoe vervelend de massamoorden aan alle kanten ook.

De Britten hadden het aardig voor elkaar. Het was toch hun die zeiden dat Hitler de wereld wou veroveren? De ironie! :nut:

2wexlax.png

Laatst bewerkt:
En de Britten hebben de concentratie kampen uitgevonden.

Arme Boeren

Falklandeilanden waren onbewoond voor de Britten daar kwamen, niet? De mensen die daar wonen zijn dan toch afstammelingen van Britten? Ik vind niet dat Argentinië de Falklandeilanden puur om geografische redenen moet krijgen, in tegenstelling tot gebieden die de Britten echt gekoloniseerd hebben en waar de bevolking zelf hun zelfbeschikkingsrecht opeiste.

Verenigde Staten hekelen levering raketten aan Syrië

9h47y8.jpg

De regering van de Amerikaanse president Barack Obama heeft felle kritiek geuit op het besluit van Rusland om de Syrische regering geavanceerde kruisraketten te leveren. Volgens de Verenigde Staten verergert de levering van de raketten de burgeroorlog in Syrië alleen maar.

De Amerikaanse generaal Martin Dempsey zei dat de raketten "het lijden in Syrië verlengen". Hij noemde de beslissing van Rusland dan ook "zeer ongelukkig". De Amerikaanse minister van defensie Chuck Hagel heeft er bij Moskou op aangedrongen opnieuw na te denken over de militaire hulp die het aan Syrië biedt.

Hagel en Dempsey reageerden op een bericht in de New York Times, die eerder vandaag op basis van bronnen met toegang tot geheime informatie melding maakte van de wapenlevering.

Geavanceerd radarsysteem

Syrië ontving eerder al raketten uit Rusland, maar de nieuwste raketten beschikken over een geavanceerd radarsysteem, waardoor de projectielen veel doelgerichter zijn.

Voorheen gebruikte Damascus Scud-raketten en vergelijkbare projectielen in de strijd tegen de oppositie. Met de nieuwe raket, Jachont, beschikt het regeringsleger volgens de Amerikaanse krant over een "formidabel wapen" en kunnen buitenlandse mogendheden ervan worden weerhouden de oppositie over zee te bevoorraden.

Op termijn dienen de raketten ook als tegenwicht tegen eventuele invoering van een verbod op scheepvaartverkeer of van een no-fly zone.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Russia sends at least 12 warships to Syria

Deployment presumably a warning to Israeli and Western officials regarding military intervention against Assad.

In a move considered aggressive by US and European officials, Russia has sent at least 12 warships to patrol waters near its naval base in Tartous, Syria.

The deployment appears to be a warning to Israeli and Western officials against military intervention in Syria’s bloody civil war, which has now claimed the lives of over 80,000 people.

Russia’s increased presence in the region — which began raising eyebrows in the US three months ago — represents one of its largest sustained naval deployments since the Cold War, the WallStreet Journal reported on Thursday. ...
Lees meer:http://www.timesofisrael.com/russia-sends-at-least-12-warships-to-syria/

.

De VS geeft wapens aan de oppositie, Rusland aan de regering, en het land knalt zichzelf de verdoemenis is, met de hulp van het buitenland, zonder dat deze landen ook maar één leven van hun eigen burgers verspilt. Slim/

Sounds familiar? (Irak/Iran).

Saoedi-Arabië levert vrolijk mee wapens hoor.

Er zit niks meer achter dan profiteren van de situatie en snel poen te verdienen.

Het toont ook weer aan hoe hypocriet en opportunistisch het buitenlandse beleid van de VS is.

Israel warns of action over Russian plan to give missiles to Syria's Assad

A senior Israeli defense official warned on Tuesday that Russia’s plan to send sophisticated anti-aircraft weapons systems to Syria’s President Bashar Assad was a “threat” and signaled Israel could take some form of unspecified action in response.

Israel has launched airstrikes inside Syria that it says were designed to stop weapons shipments getting to the Assad-allied Hezbollah movement in Lebanon.

Russia on Tuesday reiterated its intention to go ahead with the arms deal. Russian Deputy Foreign Minister Sergey Ryabkov said it would “restrain some hotheads from escalating the conflict to the international scale," according to Russia Today.

His comments came after the European Union agreed to lift an arms embargo that prevented weapons from being sent to the rebels fighting Assad’s forces.

French foreign ministry spokesman Philippe Lalliot said France could potentially send arms to the opposition before the embargo expires on Aug. 1, but said it had no immediate plans to do so, Reuters reported.

The U.K.’s Foreign Secretary William Hague said in a statement that the lifting of the embargo was “important … to send a clear signal to the Assad regime that it has to negotiate seriously, and that all options remain on the table if it refuses to do so.”

There is concern in Israel that weapons sent to the rebels could fall into the hands of Islamist factions within their ranks, who could in turn use the arms against Israel.

Israel’s Defense Minister Moshe Ya'alon told reporters that the looming shipment of Russian anti-aircraft S300 missiles was “a threat,” according to reports in the Haaretz newspaper and elsewhere.

“The shipments haven’t set out yet and I hope they won’t. If they do arrive in Syria, God forbid, we’ll know what to do,” he said.
...
Lees meer:http://worldnews.nbcnews.com/_news/...an-plan-to-give-missiles-to-syrias-assad?lite

.

Terug
Naar boven