- Waardering
- 3.662
- Massa
- 100kg
Met alle videos die er zijn is het niet te ontkennen. De UN heeft ook bevestigd dat Assad en zn Shabiha aanvallen op burgers deden. Zoals bakkerijen met wachtende rijen bombarderen en dokters (van rebellen) laten executuren.
Over dat eerste, denk dat het Westen daarvoor ook deels verantwoordelijk is door oude fouten, van de tijd van kolonies en het herindelen van land na wereldoorlogen. Hierbij keken ze namelijk niet naar welke volkeren er leefden. Liefst van al zou ik bv een "Koerdistan" en andere landen volgens het zelfde principe zien ontstaan ipv sommige bestaande landen. Maarja, zelfs binnen die groepen bestaan er meningsverschillen maar die zouden waarschijnlijk te overwinnen zijn.
Wat het grootste verschil zou maken in mijn mening is dat ze zich over hen geloof heen zouden zetten. Want wat er ook gebeurt, ze willen steeds Islamistische regering, maar die willen nog meer in de middeleeuwen gaan leven dan dat men nu al doet in sommige Arabische landen.
Weet je, ik ben geen Assad fan, verre van, maar met die videobeelden, daar moet je toch mee opletten. Ik stel alle videobeelden in vraag, om het even van welk kamp ze komen.