AndroidHealthClinic

Isreal bombardeert Syrië

• Topic Starter Topic Starter
Met alle videos die er zijn is het niet te ontkennen. De UN heeft ook bevestigd dat Assad en zn Shabiha aanvallen op burgers deden. Zoals bakkerijen met wachtende rijen bombarderen en dokters (van rebellen) laten executuren.

Over dat eerste, denk dat het Westen daarvoor ook deels verantwoordelijk is door oude fouten, van de tijd van kolonies en het herindelen van land na wereldoorlogen. Hierbij keken ze namelijk niet naar welke volkeren er leefden. Liefst van al zou ik bv een "Koerdistan" en andere landen volgens het zelfde principe zien ontstaan ipv sommige bestaande landen. Maarja, zelfs binnen die groepen bestaan er meningsverschillen maar die zouden waarschijnlijk te overwinnen zijn.

Wat het grootste verschil zou maken in mijn mening is dat ze zich over hen geloof heen zouden zetten. Want wat er ook gebeurt, ze willen steeds Islamistische regering, maar die willen nog meer in de middeleeuwen gaan leven dan dat men nu al doet in sommige Arabische landen.

Weet je, ik ben geen Assad fan, verre van, maar met die videobeelden, daar moet je toch mee opletten. Ik stel alle videobeelden in vraag, om het even van welk kamp ze komen.

Moslims functioneren het beste onder dictators, dus voor de syrische bevolking zou het denk ik beter zijn dat Assad aan de macht blijft.

Toch hoop ik dat Assad valt want hij is een vijand van het Westen

Moslims functioneren het beste onder dictators, dus voor de syrische bevolking zou het denk ik beter zijn dat Assad aan de macht blijft.

Waarom is hij een vijand van het Westen?

Ben ik blij dat ik in Nederland woon.

OT: hevtige discussies hier.

Erzijn heel wat landen die Syrië steunen, alsook Assad. als dat je criterium is dan ben je tegen heel veel landen. Laat je zo niet inpalmen door de Westerse media.
Maak je eerder zorgen om de wapens die we aan de rebellen leveren. We hebben die fout nog gemaakt. Als je niet weet waar we die fout reeds gemaakt hebben, dan weet je onvoldoende over deze materie.

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 17:48 ----------

Het Westen heeft zelf het probleem "Israel "gecreerd.

Erzijn heel wat landen die Syrië steunen, alsook Assad. als dat je criterium is dan ben je tegen heel veel landen. Laat je zo niet inpalmen door de Westerse media.
Maak je eerder zorgen om de wapens die we aan de rebellen leveren. We hebben die fout nog gemaakt. Als je niet weet waar we die fout reeds gemaakt hebben, dan weet je onvoldoende over deze materie.

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 17:48 ----------

Het Westen heeft zelf het probleem "Israel "gecreerd.

Toch vind ik de verdwijning van Assad een goede zaak.

Laatst bewerkt:

Vijand van het westen? Vijand van Israël bedoel je.

Dus van het Westen (ook Turkije ziet Assad liever vandaag dan morgen vallen)

Weet je, vaak hoor je op het nieuws "dat het Westen schrik heeft dat...", en dan blijkt in de VN (maar je moet dan wel heer hard zoeken ) dat ze met het Westen de USA, Frankrijk en de UK bedoelen terwijl er 150 andere landen dan wel tegen een bepaald voorstel zijn.
En de Amerikaanse presidenten steunen Israel louter om opportunistische redenen, ook al zouden ze sommige premiers zoals Netanyahu graag de kogel geven. (Bill Clinton kwam heel dicht bij een historisch akkoord n tot plots Netanyahu aan de deur kwam kloppen in Camp David en zei:" ik ga er dan uiteindelijk toch niet mee akkoord gaan". Clinton begon te schreeuwen en te tieren en gooide de deur keihard dicht. Heb ik niet gelezen, heb Clinton dat zien vertellen in een interview.

Zoals ik al zei, bondgenoot van de vijand...

Er moet een meer pro Amerikaanse leider aan de macht komen in Syrië

Niks moet.

Daar leven mensen met andere normen en waarden die verschillen van die van ons.
Waar "wij" over het algemeen mee eens zijn, hoeft niet per definitie daar ook zo te zijn. Verschil moet er zijn.
We leven immers niet in een culturele universalisme.

Zoals ik al zei, bondgenoot van de vijand...

Er moet een meer pro Amerikaanse leider aan de macht komen in Syrië

Hahahah, ja want dat hebben we daar echt nodig. Not sure if you are serious.
Poetin, samen met nog veel andere landen steunen Assad. Israel heeft slaag gekregen van Hezbollah, en de afgelopen tien jaar is Israel steeds draconischer te werk gegaan, als een rat die beseft dat het einde nadert en plots fel uithaalt. Maar het zal niet baten.

Niks moet.

Daar leven mensen met andere normen en waarden die verschillen van die van ons.
Waar "wij" over het algemeen mee eens zijn, hoeft niet per definitie daar ook zo te zijn. Verschil moet er zijn.
We leven immers niet in een culturele universalisme.

Een bondgenootschap is nog wat anders dan culturele universalisme. Amerika en Saudië Arabië zijn ook bondgenoten terwijl de mensen immens verschillen van elkaar

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 18:16 ----------

Poetin, samen met nog veel andere landen steunen Assad. Israel heeft slaag gekregen van Hezbollah, en de afgelopen tien jaar is Israel steeds draconischer te werk gegaan, als een rat die beseft dat het einde nadert en plots fel uithaalt. Maar het zal niet baten.

Wat een haat... volgens mij staat Israël sterker dan ooit terwijl hun buurlanden Egypte en Syrië op de sukkel zijn

De arabieren zullen eerst moeten verenigen voor ze Israël van de kaart kunnen vegen. En dan nog zie ik het niet snel gebeuren

Een bondgenootschap is nog wat anders dan culturele universalisme. Amerika en Saudië Arabië zijn ook bondgenoten terwijl de mensen immens verschillen van elkaar

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 18:16 ----------

Wat een haat... volgens mij staat Israël sterker dan ooit terwijl hun buurlanden Egypte en Syrië op de sukkel zijn

De arabieren zullen eerst moeten verenigen voor ze Israël van de kaart kunnen vegen. En dan nog zie ik het niet snel gebeuren

K*tlul, spreken over haat terwijl daar in mijn posts totaal geen sprake van is. We weten het nu al, we hebben een nieuwe Israeli-fan.En niemand heeft ooit gezegd dat ze ISrael van de kaart willen vegen. Ik weet al wat je zal antwoorden.

Wat bedoel je met slaag gekregen? Want dan heb ik kennelijk iets gemist. Het zal inderdaad niet baten zoals je het zo mooi verwoord. Ze zitten er al 60 jaar en de droom dat alle joden opeens opstaan en weglopen is kennelijk nog steeds zo levend als ooit bij moslims en aanhang. Dat er sommige landen een dictator steunen gaat tot zo ver en heeft vele redenen. Dat bijvoorbeeld een Chavez zichzelf een vriend noemt van een Assad of zelfs een Gadaffi zal ook veel te maken hebben met het anti-Amerikaans beleid.

Het einde nabij? Ik denk het niet.

K*tlul, spreken over haat terwijl daar in mijn posts totaal geen sprake van is. We weten het nu al, we hebben een nieuwe Israeli-fan.En niemand heeft ooit gezegd dat ze ISrael van de kaart willen vegen. Ik weet al wat je zal antwoorden.

'en de afgelopen tien jaar is Israel steeds draconischer te werk gegaan, als een rat die beseft dat het einde nadert en plots fel uithaalt. Maar het zal niet baten.'

Hiermee insinueer jedat het einde van Israël nabij is

Israël blijft daar liggen, er moet alleen een oplossing komen voor de Palestijnen

'en de afgelopen tien jaar is Israel steeds draconischer te werk gegaan, als een rat die beseft dat het einde nadert en plots fel uithaalt. Maar het zal niet baten.'

Hiermee insinueer jedat het einde van Israël nabij is

Israël blijft daar liggen, er moet alleen een oplossing komen voor de Palestijnen

Je weet best dat ik het over de zionistische regering heb die de Palestijnse gebieden bezet. Die regering zal ooit verdwijnen. En dan komt er een echte oplossing voor de Palestijnen: 1 staat voor beiden.

Terug
Naar boven